Kennisgeving vaststelling omgevingsvergunning Hoofdkantoor ING Frankemaheerd inclusief bijbehorende parkeervoorzieningen en besluit objectvergunning.

Logo Amsterdam

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Amsterdam maakt ter voldoening aan het bepaalde in de artikelen 3.10 en 3.12 van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht, artikel 3.32 van Wet ruimtelijke ordening en afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht bekend dat de navolgende gecoördineerde besluiten zijn vastgesteld:

de omgevingsvergunning voor het gebruik van gronden in strijd met regels ruimtelijke ordening in verband met het bouwen van een nieuw hoofdkantoor voor ING inclusief bijbehorende gebouwde parkeervoorziening en horeca op de locatie Frankemaheerd 2-16 Amsterdam; ( OLOnr . 2188181) ; daarbij is besloten geen exploitatieplan ex artikel 6.12, lid 1 van de Wet op de ruimtelijke ordening vast te stellen.

de objectvergunning als bedoeld in artikelen 4.2 en 4.3 van de Algemene Plaatselijke Verordening voor het plaatsen van bouwhekken deels in de openbare ruimte met daarop projectinformatie over sloop- en nieuwbouw, het ophangen van borden aan lantaarnpalen in de openbare ruimte met projectinformatie en eventuele omleidingsroutes op de locatie Frankemaheerd 2-16 Amsterdam; (Z/16/046332)

Coördinatieregeling

Bij besluit van 20 januari 2016 heeft de gemeenteraad van Amsterdam besloten tot toepassing van de coördinatieregeling, zoals bedoeld in afdeling 3.6 van de Wro. De besluiten zijn zodoende gecoördineerd voorbereid en worden hierbij gelijktijdig bekend gemaakt.

Wijzigingen

Voormelde omgevingsvergunning is ten opzichte van het ontwerp gewijzigd vastgesteld. Voor een overzicht van de wijzigingen wordt verwezen naar de relevante paragraaf in de omgevingsvergunning alsook de bij het besluit behorende bijlage 'Nota van beantwoording zienswijzen ontwerp omgevingsvergunning Hoofdkantoor ING Frankemaheerd'.

Ter inzage legging

Voornoemde besluiten en de daarop betrekking hebbende stukken liggen met ingang van 26 juli 2016 gedurende zes weken ter inzage op:

• Stadsdeelkantoor Zuidoost, Anton de Komplein 150, Voor het inzien van de stukken kunt u een afspraak maken via 14020.

Een digitale versie van de omgevingsvergunning is te raadplegen op de website www.ruimtelijkeplannen.nl (zoek daarbij op “ID”: NL.IMRO.0363.T1603PBSTD-VG01). De vastgestelde besluiten en de daarop betrekking hebbende stukken zijn tevens raadpleegbaar op de gemeentelijke website: www.amsterdam.nl/arenapoort.

Beroep

Op grond van artikel 8.3 van de Wro worden voormelde besluiten voor de mogelijkheid van beroep als één besluit aangemerkt. Tegen dit besluit kan op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen zes weken na de dag waarop het besluit ter inzage is gelegd een beroepsschrift worden ingediend bij de bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. Beroep is alleen mogelijk voor belanghebbenden die een zienswijze hebben ingediend tegen het ontwerpbesluit, of aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten dat zij dat niet hebben gedaan.

Het beroep moet worden ingediend bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag. Beroepschriften moeten ondertekend zijn en ten minste de volgende gegevens bevatten: naam en adres, de dagtekening, een omschrijving van het besluit waartegen het beroep gericht is, en de gronden van het beroep. Een kopie van het bestreden besluit moet worden meegestuurd.

Inwerkingtreding

Het gecoördineerde besluit tot vaststelling van de omgevingsvergunning en de objectvergunning op grond van de APV treedt in werking met ingang van de dag na die waarop de beroepstermijn afloopt. Het instellen van beroep schorst de inwerkingtreding van het besluit niet.

Voorlopige voorziening

Degene die beroep heeft ingesteld kan de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State tevens verzoeken met het oog op onverwijlde spoed om een voorlopige voorziening te treffen. Indien het verzoek tijdens de beroepstermijn wordt ingediend, treedt het besluit niet in werking voordat op het verzoek is beslist.

Amsterdam Zuidoost, 25 juli 2016

College van burgemeester en wethouders,

mr. A.H.P. van Gils

Secretaris

mr. E.E. van der Laan

Burgemeester

Naar boven