Overwegingen ten aanzien van het besluit
overwegende dat burgemeester en wethouders van Nederweert hebben besloten (besluit van 8 maart 1966) de Ospelseweg vanwege de functie als gebiedsontsluitingsweg aan te wijzen als voorrangsweg;
dat in het Beleidsplan Verkeer en Vervoer voor Nederweert (BVVN) van 27 november 2007 is vastgesteld om de functie van de Ospelseweg te wijzigen van gebiedsontsluitingsweg naar een erftoegangsweg;
dat het uitgangspunt bij een erftoegangsweg is dat het verkeer zich mengt en dat de gereden snelheden laag zijn;
dat de voorrang op kruisingen/aansluitingen van erftoegangswegen niet geregeld is;
dat bij besluit van burgemeester en wethouders van 19 januari 2010 is vastgesteld voor de Ospelseweg tussen de bebouwde komgrens en de St. Rochusstraat een 30 km/uur zone in te stellen;
dat de inrichting van de weg na de herinrichting dient te voldoen aan de richtlijnen van de CROW voor 30-km wegen;
dat het wegens de inrichting als 30-km weg nodig is de voorrangsfunctie van de Ospelseweg op te heffen;
dat, wegens de noodzaak van groot onderhoud voor de Ospelseweg, de weg gelijktijdig volgens de richtlijnen van de CROW voor 30-km wegen wordt ingericht, met als belangrijk doel een veilige fietsroute te creëren (school-thuisroute);
dat een beschikking is ontvangen van de Provincie Limburg in het kader van de BDU-subsidie, wat inhoud dat 50% van de totale kosten met een maximum van € 50.000,00 subsidie wordt verkregen bij uitvoering van de werkzaamheden vóór 31 december 2016;
dat de Politie Limburg-Noord, district Weert, basiseenheid Weert-Nederweert om advies wordt verzocht voor de hieronder genoemde verkeersmaatregel;
gelet op artikel 18, eerste lid, onder d, van de Wegenverkeerswet 1994; gelet op artikel 12 en 24 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer en het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990;