Verkeersbesluit tijdelijke maatregelen i.v.m. onderhoudswerkzaamheden, diverse straten binnen de gemeente Druten

Diverse straten binnen de gemeente Druten

Logo Druten

 

Verkeersbesluit 16_012

 

Vaststelling door burgemeester en wethouders op: 20 mei 2016

Publicatie op: 30 juni 2016

Inwerkingtreding op: 12 augustus 2016

 

Opgesteld door: De heer Tom Seising

 

 

Burgemeester en wethouders van Druten;

Gelet op:

  • artikel 18, lid 1 onder d van de Wegenverkeerswet 1994 (hierna: WVW) ingevolge verkeersbesluiten worden genomen door burgemeester en wethouders voor zover zij betreffen het verkeer op wegen, welke niet in beheer zijn bij het Rijk, de provincie of een waterschap;

  • artikel 15 lid 1 van de WVW, ingevolge de plaatsing van de bij algemene maatregel van bestuur aangewezen verkeerstekens en onderborden, voor zover daardoor een gebod of verbod ontstaat, geschiedt krachtens een verkeersbesluit;

  • artikel 12 van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (hierna BABW) ingevolge de plaatsing van verkeersborden volgens bijlage 1 van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 (hierna: RVV 1990) moet geschieden krachtens een verkeersbesluit;

  • artikel 24 van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer worden verkeersbesluiten genomen na overleg met de verkeersadviseur van politie-eenheid Oost Nederland, district Tweestromenland;

  • het besluit van het college van Burgemeester en Wethouders van 8 december 2014 om de bevoegdheid verkeersbesluiten te nemen te mandateren aan de Adviseur openbare ruimte en/of Medewerker civieltechniek A en B.

 

Overwegende dat:

  • in de maanden augustus tot en met november 2016 diverse grootschalige en kleinschalige onderhoudswerkzaamheden plaatsvinden binnen de grenzen van de gemeente Druten;

  • het voornamelijk gaat om onderhoud aan asfaltverhardingen en enkele randwerkzaamheden;

  • deze werkzaamheden gepland zijn op de onderstaande locaties;

Afferden: Laarstraat, Kerkdam, Molendam en Oude Weisestraat;

Deest: Grootstuk, Grotestraat, Kweldam, Deestersteeg, Kooistraat en Vriezeweg;

Druten: Bremkamp, De Gelenberg, De Hoeven, Heersweg, Heuvel, Kasteellaan, Kerkeland, Piet Verslootstraat, Trompstraat, Van Heemstraweg en Westerhout;

Horssen: Aspert, De Vissert, Langesteeg, Meleveldsestraat, Middelwaard, Oostweg, Rijdt, ’t Straatje en Zelksestraat;

Puiflijk: Kerkstraat, Scharenburgsestraat en Schutlakenweg.

  • Voor deze werkzaamheden bovengenoemde straten deels of geheel afgesloten moeten worden voor doorgaand verkeer;

  • De planning van de werkzaamheden te volgen is op de website van de gemeente Druten; www.druten.nl;

  • alle aanwonenden ten tijde van de werkzaamheden, middels een brief, ruim van tevoren worden geïnformeerd over de werkzaamheden;

  • gezien de aard van de werkzaamheden overlast onvermijdelijk is;

  • getracht wordt de overlast tot een minimum te beperken door de verkeersmaatregelen af te wegen en deze zo goed mogelijk voor te bereiden;

  • alle afsluitingen en omleidingen in samenspraak gaan met de diverse hulpdiensten en OV-diensten;

  • de wegwerkzaamheden worden gemeld op de website www.bereikbaargelderland.nl;

  • het treffen van een verkeersmaatregel een normale maatschappelijke ontwikkeling is waarmee een ieder kan worden geconfronteerd en waarvan de nadelige gevolgen in beginsel voor rekening van betrokkenen behoren te blijven;

  • dat de bovenvermelde maatregel wordt genomen op basis van artikel 2 van de WVW om de vrijheid van het verkeer en de bruikbaarheid van de weg zoveel mogelijk te waarborgen.

 

nemen, gelet op het voorgaande, de volgende

Besluiten

1.door plaatsing van verkeersborden C1 (gesloten in beide richtingen voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee), volgens bijlage 1 van het RVV 1990, de wegen in:

Afferden: Laarstraat, Kerkdam, Molendam en Oude Weisestraat;

Deest: Grootstuk, Grotestraat, Kweldam, Deestersteeg, Kooistraat en Vriezeweg;

Druten: Bremkamp, De Gelenberg, De Hoeven, Heersweg, Heuvel, Kasteellaan, Kerkeland, Piet Verslootstraat, Trompstraat, Van Heemstraweg en Westerhout;

Horssen: Aspert, De Vissert, Langesteeg, Meleveldsestraat, Middelwaard, Oostweg, Rijdt, ’t Straatje en Zelksestraat;

Puiflijk: Kerkstraat, Scharenburgsestraat en Schutlakenweg;

gesloten te verklaren voor alle bestuurders op een nader te bepalen en communiceren periode tussen augustus tot en met november 2016;

  • 2.

    door toepassing van de CROW publicatie “Werk in uitvoering 96 a/96b” worden omleidingen en tijdelijke bewegwijzering aangebracht met betrekking op de in lid 1 genoemde tijdelijke afsluitingen waar dit nodig wordt geacht;

  • 3.

    E.e.a. conform bijbehorende tekening van 24 juni 2016 met tekeningnummer 001189.

 

 

Druten, 20 juni 2016

Namens burgemeester en wethouders van Druten,

 

 

 

De heer T. (Tom) Seising,

Medewerker Team Openbare Ruimte

 

 

Het verkeersbesluit ligt vanaf de publicatiedatum gedurende 6 weken ter inzage.

 

Belanghebbenden kunnen, tot uiterlijk zes weken na heden, tegen dit besluit schriftelijk bezwaar indienen bij burgemeester en wethouders van Gemeente Druten, Postbus 1, 6650 AA Druten. Zie hiervoor de bezwaarschriftbijsluiter.

 

 

Bezwaarschrift-bijsluiter

 

Hoe maakt u bezwaar tegen dit besluit?

Bent u het niet eens met dit besluit? Dan kunt u daartegen bezwaar maken. Dat doet u door een brief te schrijven aan de instantie die het besluit heeft genomen. In de meeste gevallen is dat het college van burgemeester en wethouders. Maar het kan ook gaan om een besluit van de raad of de burgemeester.

U stuurt uw bezwaar aan het college van burgemeester en wethouders (raad of burgemeester) van Druten, Postbus 1, 6650 AA Druten.

Let op: uw bezwaarschrift per e-mail indienen is niet mogelijk!

 

Bezwaarschrift

De brief waarmee u bezwaar maakt heet bezwaarschrift.

In uw bezwaarschrift moet het volgende staan:

  • a.

    uw naam en adres

  • b.

    de datum

  • c.

    een omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt

  • d.

    de reden waarom u bezwaar maakt

Vergeet u niet het bezwaarschrift te ondertekenen en stuur zo mogelijk een kopie mee van het besluit waartegen u bezwaar maakt.

 

Termijn

U heeft zes weken de tijd om bezwaar te maken. Deze termijn begint op de dag na de bekendmaking van het besluit: dat is de dag ná de datum, waarop het besluit is verzonden. Uw bezwaar moet vóór het einde van de termijn bij ons binnen zijn.

 

Voorlopige voorziening

Wanneer u bezwaar maakt, blijft het besluit - in ieder geval totdat een beslissing op het bezwaarschrift is genomen - in stand. Om te voorkomen dat er onherstelbare gevolgen ontstaan, kunt u de voorzieningenrechter van de Rechtbank Gelderland om een voorlopige voorziening vragen. Dat is een tijdelijke oplossing, die geldt totdat op uw bezwaar is beslist. In het geval van een omgevingsvergunning kan zo’n voorziening inhouden, dat voorlopig niet gebouwd mag worden.

Een verzoek om een voorlopige voorziening wordt op korte termijn behandeld. U stuurt uw schriftelijke verzoek aan de voorzieningenrechter van de Rechtbank Gelderland, Afdeling Bestuursrecht, Postbus 9030, 6800 EM Arnhem.

Voor een voorlopige voorziening betaalt u een vergoeding: griffierecht. Een natuurlijk persoon betaalt bij de rechtbank € 46,-- voor zaken die betrekking hebben op uitkering, huursubsidie of belastingzaken. Voor de overige zaken betaalt een natuurlijk persoon € 168, -. Een rechtspersoon (vereniging, stichting, NV, BV) betaalt altijd € 334, -. Deze bedragen gelden vanaf 1 januari 2016.

 

Digitaal beroep instellen

Het is ook mogelijk om digitaal een verzoekschrift in te dienen bij genoemde rechtbank via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden.

 

Nog vragen?

Heeft u nog vragen? Neem dan gerust contact op met de secretaris van de bezwaarschriftencommissie van de gemeente Druten, te bereiken via 14 0487.

Naar boven