Terinzagelegging vastgesteld bestemmingsplan ‘Kerkstraat 11B’

Logo Soest

Burgemeester en wethouders van Soest maken ingevolge het bepaalde in art. 3.8 lid 1 van de Wet ruimtelijke ordening bekend, dat de gemeenteraad bij besluit van 21 april 2016 het bestemmingsplan ‘Kerkstraat 11B’ ongewijzigd heeft vastgesteld.

Het bestemmingsplan voorziet in een juridisch-planologische regeling die het mogelijk maakt om de voormalige deel van de boerderij aan de Kerkstraat 11B geschikt te maken voor bewoning.

Tegen het ontwerpbestemmingsplan is gedurende de terinzageleggingstermijn (31 december 2015 tot en met 10 februari 2016) geen zienswijze ingediend. Om die reden kon het bestemmingsplan ongewijzigd worden vastgesteld.

Inzien

Het vastgestelde bestemmingsplan ‘Kerkstraat 11B’ en de daarbij behorende stukken liggen vanaf 12 mei 2016 tot en met 22 juni 2016 ter inzage in de bibliotheek Idea (Willaertsstraat 49 te Soest).

Daarnaast ligt het vastgestelde bestemmingsplan ter inzage bij het Omgevingsloket van de afdeling Dienstverlening in het gemeentehuis. Het inzien van het vastgestelde bestemmingsplan bij het Omgevingsloket kan alleen op afspraak. Een afspraak kan gemaakt worden via www.soest.nl/afspraak of neem contact op met de gemeente via het telefoonnummer (035) 60 93 411.

Tegen betaling van leges kan bij het Omgevingsloket een afschrift worden verstrekt van de ter inzage gelegde stukken.

Digitaal raadplegen

Het vastgestelde bestemmingsplan is digitaal in te zien op de website www.ruimtelijkeplannen.nl en op de website van de gemeente Soest: www.soest.nl/bestemmingsplannen

Het planidentificatienummer van het bestemmingsplan is: NL.IMRO.0342.BPSTB0026-0301

Het digitale bestemmingsplan op www.ruimtelijkeplannen.nl is authentiek en rechtsgeldig en prevaleert bij twijfel of verschil boven het analoge bestemmingsplan (zoals een pdf of een papieren versie).

Beroep

Belanghebbenden die tijdig hun zienswijzen bij het college kenbaar hebben gemaakt, alsmede belanghebbenden die kunnen aantonen dat zij redelijkerwijs niet in staat zijn geweest tijdig een zienswijze bij het College kenbaar te maken, kunnen gedurende de bovenvermelde termijn van terinzagelegging beroep instellen bij de Raad van State. Hiervoor is een griffierecht verschuldigd. Het beroepschrift dient in tweevoud te worden gezonden aan de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA ’s-Gravenhage.

Het besluit tot vaststelling van het wijzigingsplan treedt in werking daags na afloop van de genoemde termijn van terinzagelegging. Het instellen van beroep schorst de werking van het besluit niet. Belanghebbenden die beroep hebben ingesteld kunnen verzoeken om een voorlopige voorziening. Indien binnen de termijn naast het beroepschrift een verzoek om voorlopige voorziening is ingediend bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, treedt het besluit niet in werking voordat op het verzoek is beslist.

Naar boven