Staatscourant van het Koninkrijk der Nederlanden
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Veendam | Staatscourant 2016, 22215 | Instelling gemeenschappelijke regelingen |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Veendam | Staatscourant 2016, 22215 | Instelling gemeenschappelijke regelingen |
De colleges van burgemeester en wethouders en de burgemeesters van de gemeenten Pekela en Veendam, ieder voor zover het hun eigen bevoegdheden betreft;
gelet op het besluit van de raad van de gemeente Pekela 27 oktober 2015, en het besluit van de raad van de gemeente Veendam van 22 februari 2016;
gelet op de bepalingen van de Algemene wet bestuursrecht (Awb), de Wet gemeenschappelijke regelingen en de Gemeentewet;
I. De Gemeenschappelijke Regeling werkorganisatie gemeenten Pekela en Veendam als volgt te wijzigen en vast te stellen:
A.A. Artikel 1 (Begripsbepalingen)
A.B. Artikel 4a (Overdragen bevoegdheden)
Aan lid 1 wordt tekst toegevoegd, en dit lid komt te luiden als volgt:
Ter verwezenlijking van de in artikel 4 lid 1 van de Regeling bedoelde taken worden de bevoegdheden inzake de bedrijfsvoering van een ambtelijke organisatie, waaronder mede wordt verstaan het inrichten, het organiseren en het aansturen van een ambtelijk apparaat, overgedragen aan het Dagelijks Bestuur van het Openbaar Lichaam.
A.C. Artikel 8 (Samenstelling Algemeen Bestuur)
Lid 3 komt te luiden als volgt:
De burgemeesters van de deelnemende gemeenten zijn op grond van de wet lid van het Algemeen Bestuur. Het lidmaatschap eindigt van rechtswege, zodra men ophoudt burgemeester van de desbetreffende deelnemende gemeente te zijn.
A.D. Artikel 8 (Samenstelling Algemeen Bestuur)
Lid 3 (oud) wordt vernummerd naar lid 4, en komt te luiden als volgt:
De colleges van burgemeester en wethouders wijzen uit hun midden in onderling overleg de overige leden per gemeente aan.
A.E. Artikel 8 (Samenstelling Algemeen Bestuur)
Lid 4 (oud) wordt vernummerd naar lid 5, en komt te luiden als volgt:
De zittingsduur van de overige leden van het Algemeen Bestuur is gelijk aan die van de leden van de gemeenteraden. De leden van het Algemeen Bestuur blijven na het verstrijken van de in de vorige zin genoemde termijn hun functie waarnemen tot het tijdstip, dat de nieuwe leden (leden nieuwe colleges van burgemeester en wethouders) door de respectieve gemeenteraden zijn aangewezen. Het lidmaatschap eindigt van rechtswege, zodra men ophoudt wethouder van de desbetreffende deelnemende gemeente te zijn.
A.F. Artikel 10 (Bevoegdheden Algemeen Bestuur)
Dit artikel komt te luiden als volgt:
Aan het Algemeen Bestuur komen alle bevoegdheden toe, tenzij bij wet of in de Regeling anders is bepaald.
A.G. Artikel 11 (Samenstelling, benoeming, zittingsduur Dagelijks Bestuur)
Lid 2 komt te luiden als volgt:
Het Dagelijks Bestuur bestaat uit 4 leden, te weten de voorzitter en 3 aan te wijzen leden. Indien het aantal leden van het Algemeen Bestuur 6 bedraagt, bestaat het Dagelijks Bestuur uit 3 leden, te weten de voorzitter en 2 aan te wijzen leden. De aldus aan te wijzen leden van het Dagelijks Bestuur mogen niet allen afkomstig zijn uit dezelfde gemeente.
A.H. Artikel 12 (Werkwijze Dagelijks Bestuur)
Lid 4 wordt gewijzigd en komt te luiden als volgt:
Op de vergaderingen van het Dagelijks Bestuur zijn de artikel 54 tot en met 59a Gemeentewet van overeenkomstige toepassing.
A.I. Artikel 13 (Bevoegdheden Dagelijks Bestuur)
Artikel 13 komt te luiden als volgt:
1.1. Op grond van de bij wet toegekende bevoegdheden, is het Dagelijks Bestuur onder meer belast met het bestuur van het Openbaar Lichaam. Hiertoe behoort in ieder geval:
De leden 1, 2 en 3 worden gewijzigd en komen te luiden als volgt:
1. Het Algemeen Bestuur geeft zo spoedig mogelijk na ontvangst van het daartoe strekkende verzoek aan de raden van de Deelnemers, door tussenkomst van het betreffende College van burgemeester en wethouders, de door één of meer leden van die Raden schriftelijk gevraagde inlichtingen, waarvan het verstrekken niet in strijd is met het algemeen belang.
3. De Colleges van burgemeester en wethouders van de Deelnemers zijn gehouden het Algemeen Bestuur in kennis te stellen van de bij hen in voorbereiding zijnde plannen en/of maatregelen met betrekking tot de in artikel 4, lid 1 bedoelde taken, voor zover deze redelijkerwijs van belang kunnen zijn voor het functioneren van het Openbaar Lichaam.
Er wordt een artikel 14a toegevoegd, dat komt te luiden als volgt:
Er wordt een artikel 14b toegevoegd, dat komt te luiden als volgt:
Elk lid van het Algemeen Bestuur heeft voorts een informatie- en verantwoordingsplicht ten aanzien van de raad van de gemeente waaruit dat lid afkomstig is. Deze informatie- en verantwoordingsplicht wordt geregeld in het Reglement van Orde van de betreffende raad.
a.M. Artikel 18 (De Voorzitter)
Lid 4 wordt gewijzigd en komt te luiden als volgt:
De zittingsperiode van de voorzitter is gelijk aan de raadsperiode, maar het Algemeen Bestuur kan met algemene stemmen besluiten van dit uitgangspunt af te wijken (zie ook artikel 11, lid 9).
a.N. Artikel 19 (De Algemeen Directeur, secretaris)
Artikel 23 komt te luiden als volgt:
Artikel 24 komt te luiden als volgt:
Artikel 30 komt te luiden als volgt:
3. Het Dagelijks Bestuur draagt er zorg voor dat de Planning- en Controlcyclus, de meerjarenbegroting op voor het Openbaar Lichaam, alsmede een ontwerpbegroting van inkomsten en uitgaven voor het komend dienstjaar, voorzien van de nodige toelichtingen en specificaties, zodanig wordt ingericht dat de datum van 1 augustus zoals in lid 1 opgenomen, wordt gehaald.
11. Op wijzigingen van de begroting zijn de voorafgaande bepalingen van dit artikel - met uitzondering van de genoemde data - van overeenkomstige toepassing. Wijzigingen in de vastgestelde begroting welke geen effect hebben op het begrootte financiële resultaat van het Openbaar Lichaam, worden hiervan uitgezonderd. Deze wijzigingen worden door het Algemeen Bestuur vastgesteld.
Lid 2 wordt gewijzigd en komt te luiden als volgt:
Het Dagelijks Bestuur zendt uiterlijk op 15 april de voorlopige jaarrekening aan de colleges van burgemeester en wethouders en de raden van de deelnemende gemeenten.
II.De wijzigingen van de Gemeenschappelijke Regeling werkorganisatie gemeenten Pekela en Veendam in te laten gaan op de dag na de bekendmaking van dit wijzigingsbesluit.
III.Dat de wijziging zal worden aangehaald als “Wijziging Gemeenschappelijke Regeling werkorganisatie gemeenten Pekela en Veendam 2015”.
Aldus vastgesteld op 25 september 2015,
Het college van burgemeester en wethouders van Pekela,
Aldus vastgesteld op 25 september 2015,
Aldus vastgesteld op 22 september 2015,
Het college van burgemeester en wethouders van Veendam,
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2016-22215.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.