Gemeente Sittard-Geleen - Verkeersbesluit Inrichtengehandicaptenparkeerplaats Jan van Salmstraat in Born

Logo Sittard-Geleen

Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen:

1. Besluiten:

Inrichten individuele gehandicaptenparkeerplaats in de Jan van Salmstraat in Born. Deze verkeersmaatregel zal uitgevoerd worden middels het plaatsen van het bord “gehandicaptenparkeerplaats” (bord E06) bij een bestaand parkeervak met daaronder het kenteken op een onderbord (OB309).

Op de foto behorend bij het verkeersbesluit is de situering van de beoogde parkeerplaats aangegeven.

2. Overwegingen

Voorstel is de gehandicaptenparkeerplaats te situeren op de door de aanvrager beoogde plek.

Op grond van artikel 3 van de “Beleidsregel aanwijzing gehandicaptenparkeerplaatsen 2007” komt de aanvrager in aanmerking voor een individuele gehandicaptenparkeerplaats.

Uit het oogpunt van de verkeersveiligheid, de bescherming van weggebruikers en passagiers, de waarborging van de bereikbaarheid, de doorstroming en de bruikbaarheid van de weg, alsmede de voorkoming van door het verkeer veroorzaakte overlast c.q. hinder wordt het noodzakelijk geacht om deze individuele gehandicaptenparkeerplaats in te richten. Van toepassing zijn hier artikel 2, lid 1, sub a tot en met c en artikel 2, lid 2, sub a van de Wegenverkeerswet 1994.

De Jan van Salmstraat is in beheer en onderhoud bij de gemeente Sittard-Geleen en ligt binnen de bebouwde kom, zoals bedoeld in de Wegenverkeerswet 1994.

De in te stellen individuele gehandicaptenparkeerplaats gaat ten koste van één algemene parkeerplaats. Het is echter gezien de medische situatie van de aanvrager en de geldende beleidsregels niet onredelijk om de parkeerplaats toe te wijzen. Overige bewoners en automobilisten kunnen gebruik maken van de algemene parkeerplaatsen in de buurt.

3 . Formeel kader

Verkeersbesluiten worden genomen op basis van de bepalingen van de Wegenverkeerswet 1994, het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990, het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer en de Algemene wet Bestuursrecht.

Tot het nemen van onderhavig besluit is ondergetekende bevoegd conform het op 1 oktober 2013 in werking getreden “Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit van de gemeente Sittard-Geleen 2013-II” d.d. 17 september 2013, het “Mandaatbesluit hoofd Cluster Ruimtelijke Projecten en Beheer inzake verkeersbesluiten” van 8 juli 2014, en het op 14 mei 2015 in werking getreden “Ondermandaatbesluit Teammanager Beheer en Ontwerp, Cluster Ruimtelijke Projecten en Beheer” d.d. 28 april 2015 en het “Vervangingsbesluit Cluster Ruimtelijke Projecten en Beheer 2014” d.d. 4 juni 2014.

4. Advies en inspraak

De ambtelijke Werkgroep Verkeer, waarin onder meer verkeerskundigen en de regiopolitie zitting hebben, heeft op 16-03-2016 positief geadviseerd over de voorgestelde maatregelen.

5. Ondertekening

Sittard-Geleen, 21-03-2016, 1609313

Namens Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen,

Teammanager Beheer en ontwerp

Ing. R.M.W. Dumont

6. Inzage en bezwaar en voorlopige voorziening

Het verkeersbesluit met de bijbehorende stukken kan worden ingezien van donderdag 31-03-2016 tot en met woensdag 11-05-2016. Bij de receptie van de Stadswinkel, Markt 1 in Geleen. Maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur en donderdag tot 20.00 uur.

Bent u het niet eens met onze beslissing? Dan kunt u gedurende de termijn van zes weken dat het besluit ter inzage ligt een bezwaarschrift indienen. Dat kan op verschillende manieren:

Elektronisch (met DigiD)

Op www.sittard-geleen.nl (trefwoord bezwaar / bezwaarschrift) staat hoe u dit doet.

Tip: zorg dat u de documenten die u eventueel wilt toevoegen aan uw bezwaarschrift digitaal beschikbaar heeft (pdf, Word of Excel).

Een bezwaarschrift, gestuurd via e-mail, sms, Twitter e.d. kunnen wij niet in behandeling nemen.

Schriftelijk

Stuur uw bezwaarschrift naar:

Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen

Postbus 18

6130 AA Sittard

In uw bezwaarschrift vermeldt u:

  • uw naam en adres;

  • de datum;

  • de beslissing waartegen u bezwaar maakt;

  • de reden(en) van uw bezwaar;

  • uw handtekening.

Zet op de linkerbovenhoek van de envelop ‘bezwaarschrift’.

Fax

U kunt uw bezwaarschrift faxen naar nummer 046-477 75 55.

Let er wel op dat het begin van de fax vóór twaalf uur ’s avonds op de laatste dag van de termijn binnen moet zijn.

Persoonlijk

U kunt uw bezwaarschrift persoonlijk afgeven bij de Stadswinkel, Markt 1, Geleen.

U krijgt hierbij een officieel ontvangstbewijs.

Meer informatie

Wilt u meer informatie over wat u kunt doen als u het niet eens bent met een beslissing van de gemeente? Lees dan de brochure ‘Bezwaar en beroep tegen een beslissing van de overheid’. Daarin staat hoe u bezwaar kunt maken of beroep kunt instellen tegen een gemeentelijke beslissing. Deze brochure kunt u afhalen bij de infobalie van het gemeentehuis. U kunt hem ook aanvragen via www.overheid.nl of 1400 (lokaal tarief).

Voorlopige voorziening

Het besluit zal op zijn vroegst zes weken nadat het besluit is bekendgemaakt, worden uitgevoerd. Het maken van bezwaar schorst de werking van het besluit niet op. Indien u wilt voorkomen dat het besluit in werking treedt, kunt u de voorzieningenrechter van de sector bestuursrecht van de rechtbank Limburg vragen een voorlopige voorziening te treffen. Hieraan zijn griffierechten verbonden. Daarvoor stuurt u -nadat bezwaar is gemaakt bij het College van Burgemeester en Wethouders- een brief naar:

Rechtbank Limburg

Sector bestuursrecht

Postbus 950

6040 AZ ROERMOND

U kunt het verzoekschrift ook digitaal indienen bij genoemde rechtbank via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden.

Naar boven