coördinatieregeling Jonkersweg

Logo Barneveld

Burgemeester en wethouders maken ingevolge artikel 3.32 van de Wet ruimtelijke ordening (Wro) bekend dat voor het project Jonkersweg met toepassing van de coördinatieregeling uit de Wro, de volgende samenhangende besluiten zijn genomen:

  • 1.

    Het bestemmingsplan Jonkersweg I (raadsbesluit d.d. 2 maart 2016, nr 16-15);

  • 2.

    Het verlenen van de omgevingsvergunning voor de activiteit ‘bouwen’ (collegebesluit d.d. 9 maart 2016); en

  • 3.

    Het hogere waarden besluit (Wet geluidhinder, collegebesluit d.d. 2 maart 2016).

Deze besluiten voorzien in de bouw van 15 woningen aan de Jonkersweg (ongenummerd) in Barneveld.

Ter inzage

De besluiten met de daarop betrekking hebbende stukken liggen met ingang van 11 maart tot en met 22 april 2016 ter inzage. De stukken zijn vanaf 11 maart 2016 ook digitaal in te zien op de gemeentelijke website (www.barneveld.nl). De betreffende documenten staan dan onder de rubriek “Actueel”, categorie “Bekendmakingen”. Onder het kopje “Ruimtelijke Ordening” treft u bij “coördinatieregeling Jonkersweg” de bijbehorende documenten aan.

Daarnaast is het bestemmingsplan in te zien op de landelijke website:

www.ruimtelijkeplannen.nl/web-roo/?planidn=NL.IMRO.0203.1147-0003

De bronbestanden van het bestemmingsplan zijn beschikbaar via:

http://gis.barneveld.nl/plannen/NL.IMRO.0203.1147-/NL.IMRO.0203.1147-0003

(Mochten bovenstaande links niet werken, wilt u het dan melden bij rodigitaal@barneveld.nl)?

Beroep

Op grond van artikel 8.3 van de Wro worden het bestemmingsplan, de omgevingsvergunning en het besluit hogere waarden voor de mogelijkheid van beroep als één besluit gezien. De termijn voor het instellen van beroep bedraagt zes weken en vangt aan met ingang van de dag na die waarop de besluiten ter inzage zijn gelegd. Een belanghebbende kan volstaan met het indienen van één beroep tegen een of meer van de gecoördineerde besluiten.

Tijdens deze periode kunnen belanghebbenden die tijdig een zienswijze naar voren brachten, beroep instellen bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State (Postbus 20019, 2500 EA Den Haag). U kunt ook beroep instellen indien u kunt aantonen dat u redelijkerwijs niet in staat was een zienswijze naar voren te brengen. In het beroepschrift moet u gemotiveerd aangeven waarom u het niet eens bent met de beslissingen, en, indien van toepassing, waarom u destijds geen zienswijze naar voren heeft kunnen brengen.

Ook kan tijdens deze periode een verzoek om voorlopige voorziening worden ingediend bij de Voorzitter van de genoemde Afdeling bestuursrechtspraak.

De Raad van State stuurt u bericht over het griffierecht dat u moet betalen voor het behandelen van uw beroepschrift en eventueel uw verzoek om voorlopige voorziening.

Op dit besluit is afdeling 2 van hoofdstuk 1 van de Crisis- en herstelwet van toepassing. Dit betekent dat de belanghebbende in het beroepschrift moet aangeven welke beroepsgronden hij aanvoert tegen het besluit. Na afloop van de beroepstermijn kunnen de beroepsgronden niet meer worden aangevuld.

 

Barneveld, 10 maart 2016

Naar boven