Kennisgeving Besluit vaststelling bebouwde komgrens Wegenwet
Logo Utrecht
Gedeputeerde Staten van Utrecht hebben op 17 maart 2015, nr. 81165261, besluiten tot vaststelling van de grens bebouwde kom wegen van de gemeente Nieuwegein ingevolge artikel 27, lid 2 van de Wegenwet.
Bij brief van 8 december 2014, kenmerk 480569, (scannummer 8111ED93), hebben burgemeester en wethouders van de gemeente Nieuwegein een verzoek ingediend om de grens bebouwde kom wegen van de gemeente Nieuwegein aan te passen. Op grond van de Monumentenwet 1988 moest bepaald worden of een monumentale boerderij binnen of buiten de bebouwde kom grens van Nieuwegein viel. Gebleken is dat op die locatie de bebouwde kom niet meer actueel is. De gemeente Nieuwegein heeft 3 bebouwde kom grenzen vastgesteld: bebouwde komgrenzen volgens respectievelijk: de wegenverkeerswet 1994, de Wegenwet en de Boswet.
In verband met bovenstaande inventarisatie rond de monumentale boerderij blijkt dat het gewenst is om de grens van de bebouwde kom wegen van de gemeente Nieuwegein te herzien.
De volgende gebieden zijn in dit besluit binnen de bebouwde kom opgenomen: Delen van Galecop en Galecopperzoom.
Gelet op artikel 27, lid 2, van de Wegenwet, besluiten wij:
  • -
    de grenzen van de bebouwde kom van de gemeente Nieuwegein vast te stellen zoals deze zijn aangegeven op de bij dit besluit behorende kaart met nummer 1276001, d.d. 03-02-2015 en nader worden aangegeven op de kaarten AWW-0353 en AWW-0354;
  • -
    ons besluit van 01 november 1996, nummer 570481 (Provinciaal blad 1997 nr.15), in te trekken;
  • -
    een afschrift van dit besluit te zenden aan burgemeester en wethouders van Nieuwegein;
  • -
    de inwerkingtreding van dit besluit te bepalen op de dag na de datum van publicatie in de digitale Staatscourant.
Dit besluit ligt met bijbehorende tekening vanaf 24 maart 2015 gedurende zes weken ter inzage in het provinciehuis (op afspraak via 030-2582949) en wordt elektronisch gepubliceerd in de Staatscourant via https://www.officielebekendmakingen.nl
Tegen dit besluit kunt u binnen zes weken vanaf de dag na die waarop dit besluit is verzonden een bezwaarschrift bij het college van Gedeputeerde Staten van Utrecht indienen, t.a.v. de secretaris van de Adviescommissie bezwaarschriften van PS en GS, postbus 80300, 3508 TH Utrecht.
Het bezwaarschrift moet worden ondertekend en moet in ieder geval bevatten: uw naam en adres, de datum, een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht en de gronden (motivering) van het bezwaar. Aan de behandeling van een bezwaarschrift zijn voor de indiener geen kosten verbonden. Overigens schort het indienen van een bezwaarschrift de werking van het besluit niet op.
Belanghebbenden die bezwaar hebben ingesteld, kunnen bij een spoedeisend belang een verzoek doen tot het treffen van een voorlopige voorziening. Het verzoek moet worden gedaan bij de Voorzieningenrechter van de Sector bestuursrecht van de rechtbank Midden Nederland, Postbus 16005, 3600 DA te Utrecht. Daarbij is een griffierecht verschuldigd (zie ook: www.rechtspraak.nl/Procedures/ Tarieven-griffierecht/voor de hoogte van het griffierecht). U kunt ook digitaal een verzoek om voorlopige voorziening indienen bij genoemde rechtbank via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor dient u te beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op genoemde site voor de precieze voorwaarden.
Gedeputeerde Staten van Utrecht,
 
 
Naar boven