Logo Nijkerk
Gewijzigd vastgesteld bestemmingsplan Hoevelaken 2014, Nijkerk

Burgemeester en wethouders van Nijkerk maken in verband met het bepaalde in artikel 3.8, derde lid van de Wet ruimtelijke ordening bekend dat de raad van de gemeente Nijkerk bij besluit van 19 februari 2015 het bestemmingsplan Hoevelaken 2014 gewijzigd heeft vastgesteld. Het plan is een zogeheten actualiserend bestemmingsplan. Het heeft betrekking op de gehele bebouwde kom van Hoevelaken en voorziet in een actueel juridisch-planologisch kader voor het gebied dat onderstaand wordt weergegeven.

Bij het ontwerpbestemmingsplan is één zienswijze ingediend. Mede naar aanleiding van deze zienswijze en enkele ondergeschikte ambtshalve aanpassingen is het ontwerpbestemmingsplan gewijzigd vastgesteld. Voor een overzicht van de doorgevoerde aanpassingen wordt verwezen naar het raadsbesluit met bijhorende bijlage, zoals dat onderdeel uitmaakt van het gewijzigd vastgestelde bestemmingsplan.

Het vaststellingsbesluit en het gewijzigd vastgestelde bestemmingsplan met de bijbehorende stukken liggen met ingang van 2 april 2015 gedurende zes weken ter inzage. Het vaststellingsbesluit en de vastgestelde stukken zijn digitaal te raadplegen via de site www.ruimtelijkeplannen.nl via de link http://www.ruimtelijkeplannen.nl/web-roo/?planidn=NL.IMRO.0267.BP0083-0003 en via www.nijkerk.eu (Ruimtelijke plannen). De stukken zijn ook in te zien in de Publiekswinkel van het stadhuis, Kolkstraat 27 te Nijkerk, uitsluitend na telefonische afspraak via telefoonnummer 14 033.

Beroep kan worden ingesteld door:

  • iedereen die tijdig zijn of haar zienswijze tegen het eerdere ontwerpbestemmingsplan bij de gemeenteraad kenbaar heeft gemaakt;

  • iedere belanghebbende die aantoont dat hij redelijkerwijs niet in staat is geweest om zijn zienswijze tegen het voorgaande ontwerpbestemmingsplan bij de gemeenteraad kenbaar te maken;

  • iedere belanghebbende, voor zover het beroep wordt ingesteld tegen wijzigingen die de gemeenteraad van Nijkerk bij de vaststelling van het plan heeft aangebracht in het plan.

Volgens de wettelijke regels bevat het beroepschrift ten minste: de dagtekening, uw naam, adres en handtekening; een omschrijving van het besluit waartegen het beroep is gericht (zo mogelijk met een kopie daarvan); de gronden van het beroep. Verder zendt u een kopie mee van de zienswijze die u tegen het ontwerpbesluit hebt ingediend, of u geeft een toelichting waarom u niet in de gelegenheid was een zienswijze in te dienen.

Een beroepschrift heeft geen schorsende werking; dat betekent dat het besluit na afloop van de beroepstermijn in werking treedt en kan worden uitgevoerd. Als u een direct en spoedeisend belang hebt om dat te voorkomen, kunt u binnen de beroepstermijn een verzoek om voorlopige voorziening indienen bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. Het besluit wordt van rechtswege geschorst totdat op dit verzoek is beslist.

Uw beroepschrift of verzoek om voorlopige voorziening adresseert u als volgt:

Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA, Den Haag.

Met uw elektronische handtekening (DigiD) kunt u digitaal een beroepschrift indienen via http://digitaalloket.raadvanstate.nl. Op die website staat een handleiding.

Naar boven