Mededeling in het kader van het project Weguitbreiding Schiphol – Amsterdam – Almere, Rijkswaterstaat

Op grond van artikel 20 van de Tracéwet bevordert de Minister van Infrastructuur en Milieu een gecoördineerde voorbereiding van de besluiten op de aanvragen om vergunningen en van de overige ambtshalve te nemen besluiten met het oog op de uitvoering van een Tracébesluit. Op dit besluit is de Crisis- en herstelwet van toepassing.

In het kader van deze coördinatie geeft de Minister van Infra­structuur en Milieu kennis van het feit dat het volgende besluit is genomen.

Welk besluit is genomen en ligt ter inzage?

Voor de uitvoering van het tracébesluit Weguitbreiding Schiphol – Amsterdam – Almere is onderstaand besluit genomen, overeenkomstig de procedure van artikel 20, lid 4, van de Tracéwet in samenhang met afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht.

In opdracht van Rijkswaterstaat realiseert SAAone de verbreding van de A1/A6 tussen de knooppunten Diemen, Muiderberg en de aansluiting Almere Havendreef. Deze werkzaamheden maken deel uit van de weguitbreiding Schiphol – Amsterdam – Almere (SAA). De extra rijstroken zorgen ervoor dat de doorstroming verbetert en daarmee de bereikbaarheid van de noordelijke Randstad.

Bij besluit van 16 december 2015, kenmerk 1951255, is door burgemeester en wethouders van de gemeente Muiden op grond van artikel 2.1, lid 1 sub a van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht, een omgevingsvergunning voor de activiteit bouwen verleend. Het besluit (cluster 189, SAA A1/A6) heeft betrekking op het plaatsen van een transparant geluidsscherm ter hoogte van de toerit van de verzorgingsplaats ‘De Hackelaar’ op het perceel kadastraal bekend gemeente Muiden, sectie G, nummer 867.

Het besluit is niet gewijzigd ten opzichte van het ontwerpbesluit en is op 21 december 2015 aan de opdrachtnemer bekendgemaakt.

Waar en wanneer kunt u de stukken inzien?

Het besluit en de bijbehorende stukken liggen van 22 december 2015 tot en met 1 februari 2016 ter inzage. Per 1 januari 2016 fuseert de gemeente Muiden met Naarden en Bussum in de gemeente Gooise Meren. Dit heeft consequenties voor de terinzagelegging van de stukken.

Tot 24 december 2015 kunt u voor inzage van de stukken op werkdagen van 8.30 uur tot 12.30 uur terecht bij het Centraal Servicepunt in het gemeentehuis, Het Anker 2 te Muiden, telefoon 0294 – 21 02 10.

Tussen 24 december 2015 en 5 januari 2016 kunt u voor inzage van de stukken terecht in de bibliotheek van de gemeente Muiden tijdens de reguliere openingstijden, Kazernestraat 10 te Muiden.

Vanaf 5 januari 2016 kunt u voor inzage van de stukken in het servicepunt in de bibliotheek van de gemeente Muiden terecht en tevens tijdens openingstijden bij het Klantencontactcentrum in het gemeentehuis van Gooise Meren, Brinklaan 35 te Bussum, telefoon 035 – 207 00 00.

Hoe kunnen belanghebbenden beroep indienen?

Van 22 december 2015 tot en met 1 februari 2016 staat voor belanghebbenden beroep open bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. Het instellen van beroep tegen het besluit geschiedt door indiening van een ondertekend beroepschrift dat ten minste de naam en het adres van de indiener, de dagtekening, een omschrijving van het besluit waartegen het is gericht, alsmede de gronden van het beroep bevat.

Het beroepschrift moet worden gericht aan de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag.

Het beroepschrift dient te zijn ondertekend en dient ten minste te bevatten:

  • de naam en het adres van de indiener;

  • de dagtekening;

  • een omschrijving van het besluit waartegen het beroep is gericht, dat wil zeggen in ieder geval de vermelding van het bestuursorgaan dat het besluit heeft genomen en, zo mogelijk, de datum en het kenmerk van het besluit;

  • een opgave van de redenen waarom u zich niet met het besluit kunt verenigen.

Tevens dient ten behoeve van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State zo mogelijk een afschrift van het besluit waartegen het beroep is gericht te worden overgelegd.

Op dit besluit is hoofdstuk 1 van de Crisis- en herstelwet van toepassing. Dit betekent dat de belanghebbende in het beroepschrift moet aangeven welke zijn beroepsgronden zijn. Na afloop van de beroepstermijn kunnen deze gronden niet meer worden aangevuld. In het beroepschrift dient tevens te worden vermeld dat de Crisis- en herstelwet van toepassing is.

Het instellen van beroep schorst de werking van het besluit niet.

Indien beroep is ingesteld, kan een verzoek worden gedaan tot het treffen van een voorlopige voorziening, bijvoorbeeld inhoudende een schorsing van het besluit. Het verzoek om een voorlopige voorziening moet worden ingediend bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag. Bij het verzoek moet een afschrift van het beroepschrift worden overgelegd.

Het verzoek dient te zijn ondertekend en ten minste het volgende te bevatten:

  • de naam en het adres van de indiener;

  • de dagtekening;

  • een omschrijving van het besluit waartegen het beroep is gericht, dat wil zeggen in ieder geval de vermelding van het bestuursorgaan dat het besluit heeft genomen en de datum en het nummer of kenmerk van het besluit;

  • de gronden van het verzoek (motivering).

Voor het indienen van een beroepschrift en/of een verzoekschrift om een voorlopige voorziening is griffierecht verschuldigd.

Meer informatie?

Voor nadere informatie met betrekking tot het besluit kunt u zich wenden tot mevrouw N. van Dusschoten, telefoon 036 – 527 73 73.

De Minister van Infrastructuur en Milieu, namens deze, het hoofd van de afdeling BJV-Projectadvisering bij de Corporate Dienst van Rijkswaterstaat, A.K. van de Ven

Naar boven