Uniformeren inrichting en maximum snelheid volgens wegfunctie binnen de BEBOUWDE kom van Knegsel
Burgemeester en wethouders van de gemeente Eersel;
de bepalingen in de Wegenverkeerswet 1994, het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens (RVV) 1990, het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het wegverkeer (BABW) en de Algemene wet Bestuursrecht (Awb),
hun Besluit interne mandaten, volmachten en machtigingen van 16 november 2010 met laatstelijk gewijzigd overzicht d.d. 18 februari 2014, waarin aan het hoofd van de afdeling Ontwikkeling mandaat is verstrekt om namens hen verkeersbesluiten te nemen;
dat door de gemeenteraad van Eersel op 15 mei 2012 het VerkeersVeiligheidsPlan (VVP) 2012-2016 is vastgesteld;
dat in het VVP een categorisering van het wegennet is opgenomen, waarmee bestuurlijk is vastgelegd welke wegen de functie hebben van verblijven of het faciliteren van verkeer;
dat verblijfsgebieden binnen de bebouwde kom erftoegangsweg worden genoemd en een maximumsnelheid hebben van 30 km/uur;
dat verkeerswegen binnen de bebouwde kom gebiedsontsluitingswegen worden genoemd en een maximumsnelheid hebben van 50 km/uur;
dat vanwege de belangrijkere verkeersfunctie en hogere snelheid, verkeer op gebiedontsluitingswegen omwille van verkeersveiligheid voorrang heeft op erftoegangswegen;
dat bij kruisende erftoegangswegen vanwege een lage snelheid geen voorrang wordt geregeld;
dat met het inrichten van de wegen volgens de functie uit het VVP een verkeersveilig en doelmatig gebruik van het wegennet wordt nagestreefd;
dat nog niet alle wegen in de kern Knegsel volgens de categorisering van het wegennet zijn ingericht, dan wel een aangepaste maximum snelheid is ingesteld;
dat met dit verkeersbesluit de maximumsnelheid op diverse wegen binnen de bebouwde kom wordt aangepast en op diverse kruispunten de voorrangsregels worden gewijzigd;
dat over dit besluit overleg heeft plaatsgevonden met de Politie;
dat de genoemde wegen en weggedeelten in beheer zijn bij en gelegen binnen de gemeentegrenzen van de gemeente Eersel;
het instellen van een maximumsnelheid van 30 km/u op alle wegen binnen de bebouwde kom van Knegsel, die in het VVP zijn aangeduid als erftoegangsweg, door middel van het plaatsen verkeersborden naar het model A1 van bijlage 1 van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 met de vermelding “zone”, zoals op de bij dit besluit horende tekening met het tekeningnummer 2015VKBK1 staat aangegeven;
het opheffen van geregelde voorrang op diverse kruispunten binnen de bebouwde kom van Knegsel doormiddel van het verwijderen van haaientanden en verkeersborden naar het model B1, B2, B6 en B7 van bijlage 1 van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 en eventueel aanwezige onderborden, zoals op de bij dit besluit horende tekening met het tekeningnummer 2015VKBK1 staat aangegeven;
Het college van burgemeester en wethouders van Eersel,
Mevrouw N.P.U. Hendricks – Van Rooij,
Hoofd afdeling Ontwikkeling
Bekendmaking van dit ontwerp verkeersbesluit geschiedt op de gebruikelijke wijze in het huis-aan-huis weekblad De Hint d.d. woensdag 18 februari 2015 en via www.officielebekendmakingen.nl .
Dit ontwerpverkeersbesluit ligt, met bijbehorende tekening, na de datum van publicatie gedurende zes weken ter inzage in het gemeentehuis van Eersel en op de internetpagina www.officielebekendmakingen.nl.
Belanghebbenden kunnen binnen 6 weken na de datum van publicatie hun zienswijze over het ontwerp verkeersbesluit mondeling of schriftelijk indienen bij het college van burgemeester en wethouders van gemeente Eersel, postbus 12, 5520 AA, Eersel.
naam en adres van de indiener
vermelding van de datum en nummer van het verkeersbesluit
een motivering waarom men zich niet kan verenigen met het te nemen besluit
Alleen de belanghebbende die een zienswijze heeft ingediend, kan in de verdere procedure beroep instellen en dan nog uitsluitend voor zover het de onderdelen van het besluit betreft waartegen de zienswijze zich richtte. Deze beperking geldt uiteraard niet voor zover in het definitieve verkeersbesluit wijzigingen worden aangebrachte ten opzichte van het ter inzage gelegen ontwerp verkeersbesluit.