Mededeling in het kader van het project A4 Delft – Schiedam, Rijkswaterstaat

Op grond van artikel 20 van de Tracéwet bevordert de Minister van Infrastructuur en Milieu een gecoördineerde voorbereiding van de besluiten op de aanvragen om vergunningen en van de overige ambtshalve te nemen besluiten met het oog op de uitvoering van een Tracébesluit. Op deze besluiten is de Crisis- en herstelwet van toepassing.

In opdracht van Rijkswaterstaat realiseert A4all v.o.f. de A4 Delft – Schiedam. De A4 Delft – Schiedam is een geprojecteerde rijksweg die de verbinding zal vormen tussen de aansluiting A4 Delft-Zuid (Kruithuisweg) en het knooppunt Kethelplein bij Schiedam.

Op 25 september 2015 is namens de Minister van Infrastructuur en Milieu door Rijkswaterstaat West-Nederland Zuid in de bevoegdheid van tunnelbeheerder bij het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Schiedam een aanvraag ingediend voor de openstellingsvergunning voor de Ketheltunnel in de A4 Delft – Schiedam.

In het kader van deze coördinatie geeft de Minister van Infrastructuur en Milieu kennis van het feit dat het volgende besluit is genomen.

Welk besluit is genomen en ligt ter inzage?

Voor de uitvoering van het tracébesluit A4 Delft – Schiedam is onderstaand besluit genomen, overeenkomstig de procedure van artikel 20, lid 4, van de Tracéwet in samenhang met afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht.

Bij besluit van 8 december 2015, kenmerk 15UIT17936, is door het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Schiedam de openstellingsvergunning voor de Ketheltunnel, als bedoeld in artikel 8 van de Wet aanvullende regels veiligheid wegtunnels, verleend.

Het besluit is niet gewijzigd ten opzichte van het ontwerpbesluit en is op 14 december 2015 bekendgemaakt.

Waar en wanneer kunt u de stukken inzien?

Het besluit en de bijbehorende stukken liggen met ingang van 15 december 2015 tot en met 24 januari 2016 ter inzage bij het Klant Contact Centrum (omgevingsloket), Stadserf 1, 3112 DZ Schiedam. Het Klant Contact Centrum is geopend op maandag en vrijdag van 8.30 uur tot 17.00 uur, op dinsdag van 8.30 uur tot 12.30 uur en op woensdag en donderdag van 8.30 uur tot 20.00 uur.

Voor het inzien dient u een afspraak te maken. Afspraken kunnen telefonisch gemaakt worden via nummer 14 010.

Voorts liggen het besluit en de bijbehorende stukken met ingang van 15 december 2015 tot en met 24 januari 2016 ter inzage bij de publieksbalie van het Stadskantoor van de gemeente Vlaardingen, Westhavenkade 85, 3133 AV Vlaardingen. De publieksbalie is geopend op maandag van 8.00 uur tot 20.00 uur en op dinsdag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot 16.00 uur. Hiertoe dient een telefonische afspraak gemaakt te worden via nummer 14 010.

Hoe kunnen belanghebbenden beroep indienen?

Van 15 december 2015 tot en met 24 januari 2016 staat voor belang­hebbenden beroep open bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. Het instellen van beroep tegen het besluit geschiedt door indiening van een ondertekend beroepschrift dat ten minste de naam en het adres van de indiener, de dagtekening, een omschrijving van het besluit waartegen het is gericht, alsmede de gronden van het beroep bevat.

Het beroepschrift moet worden gericht aan de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag.

Het beroepschrift dient te zijn ondertekend en dient ten minste te bevatten:

  • de naam en het adres van de indiener;

  • de dagtekening;

  • een omschrijving van het besluit waartegen het beroep is gericht, dat wil zeggen in ieder geval de vermelding van het bestuursorgaan dat het besluit heeft genomen en, zo mogelijk, de datum en het kenmerk van het besluit;

  • een opgave van de redenen waarom u zich niet met het besluit kunt verenigen.

Tevens dient ten behoeve van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, zo mogelijk, een afschrift van het besluit waartegen het beroep is gericht te worden overgelegd.

Op dit besluit is hoofdstuk 1 van de Crisis- en herstelwet van toepassing. Dit betekent dat de belanghebbende in het beroepschrift moet aangeven welke zijn beroepsgronden zijn. Na afloop van de beroepstermijn kunnen deze gronden niet meer worden aangevuld. In het beroepschrift dient tevens te worden vermeld dat de Crisis- en herstelwet van toepassing is.

Het instellen van beroep schorst de werking van het besluit niet.

Indien beroep is ingesteld, kan een verzoek worden gedaan tot het treffen van een voorlopige voorziening, bijvoorbeeld inhoudende een schorsing van het besluit. Het verzoek om een voorlopige voorziening moet worden ingediend bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag. Bij het verzoek moet een afschrift van het beroepschrift worden overgelegd.

Het verzoek dient te zijn ondertekend en ten minste het volgende te bevatten:

  • de naam en het adres van de indiener;

  • de dagtekening;

  • een omschrijving van het besluit waartegen het beroep is gericht, dat wil zeggen in ieder geval de vermelding van het bestuursorgaan dat het besluit heeft genomen en de datum en het nummer of kenmerk van het besluit;

  • de gronden van het verzoek (motivering).

Voor het indienen van een beroepschrift en/of een verzoekschrift om een voorlopige voorziening is griffierecht verschuldigd.

Meer informatie?

Voor nadere informatie met betrekking tot het besluit kunt u zich wenden tot de heer M.F.M. Caris, telefoon 14 010.

De Minister van Infrastructuur en Milieu, namens deze, hethoofd van de afdeling BJV-Projectadvisering, A.K. van de Ven

Naar boven