Wijzigingsbesluit Bestuursreglement Nederlandse Zorgautoriteit

De Nederlandse Zorgautoriteit,

Gelet op afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht en artikel 18 van het Bestuursreglement van de Nederlandse Zorgautoriteit;

Besluit:

ARTIKEL I

Het Bestuursreglement Nederlandse Zorgautoriteit wordt gewijzigd als volgt:

A

Artikel 1 komt te luiden als volgt:

Artikel 1. Begripsbepalingen

In dit bestuursreglement wordt verstaan onder:

a. Wmg:

Wet marktordening gezondheidszorg;

b. NZa:

Nederlandse Zorgautoriteit, genoemd in artikel 3, eerste lid, van de Wmg;

c. Raad van Bestuur:

Raad van Bestuur van de NZa;

d. minister:

minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport;

e. reglement:

onderhavig bestuursreglement dat is vastgesteld door de NZa en goedgekeurd door de minister;

f. voorzitter:

degene die door de minister als voorzitter van de Raad van Bestuur is benoemd;

g. bestuurslid:

degene die door de minister als lid van de Raad van Bestuur van de NZa is benoemd, waaronder ook de voorzitter.

B

In artikel 2 worden de volgende wijzigingen aangebracht:

1. ‘Raad’ wordt telkens vervangen door: Raad van Bestuur.

2. In het tweede lid wordt de zinsnede ‘waarbij de twee bestuursleden elkaar kunnen vervangen.’, vervangen door: waarbij de bestuursleden elkaar bij afwezigheid kunnen vervangen. Daarbij worden het personeelsbeleid enerzijds en de beheersing van de ICT-processen en informatiebeveiliging anderzijds in afzonderlijke portefeuilles ondergebracht.

3. Na het derde lid worden de volgende leden toegevoegd:

  • 4. De Raad van Bestuur draagt zorg voor het opstellen van een begroting, een meerjarenraming en een werkprogramma voor de uitvoering van de taken die genoemd zijn in de Wmg.

  • 5. De Raad van Bestuur draagt zorg voor uitvoering van de taken, voor de kwaliteit van de resultaten en producten en voor de duurzame bedrijfsvoering van de NZa.

  • 6. De Raad van Bestuur regelt de structuur en de werkwijze van de organisatie waaronder het kwaliteitsbeleid van de NZa.

  • 7. De Raad van Bestuur draagt zorg voor de opzet en werking van een risicobeheersings- en controlesysteem ten behoeve van de beheersing van de primaire en ondersteunende processen.

  • 8. De Raad van Bestuur draagt zorg voor de opzet en werking van een adequaat managementinformatiesysteem.

  • 9. De Raad van Bestuur draagt zorg voor de tijdige informatievoorziening aan de minister als bedoeld in artikel 20 van de Kaderwet zelfstandige bestuursorganen met inachtneming van de afspraken die over de informatie-uitwisseling zijn gemaakt en de wettelijke voorschriften en beperkingen met betrekking tot het verstrekken van vertrouwelijke gegevens.

C

In artikel 3 worden de volgende wijzigingen aangebracht:

1. ‘Raad’ wordt telkens vervangen door: Raad van Bestuur.

2. In het eerste lid worden de volgende wijzigingen aangebracht:

  • a. In onderdeel b wordt na ‘het andere bestuurslid’, toegevoegd: dan wel de andere bestuursleden.

  • b. In onderdeel e wordt ‘artikel 2, lid 2’, vervangen door ‘artikel 2, tweede lid,’ en wordt ‘het andere bestuurslid’, vervangen door: de andere bestuursleden.

3. In het tweede lid wordt ‘het andere bestuurslid’, vervangen door: een ander bestuurslid.

4. In het derde lid vervalt: of ontstentenis.

D

In artikel 4 worden de volgende wijzigingen aangebracht:

1. ‘Raad’ wordt telkens vervangen door: Raad van Bestuur.

2. In het eerste lid wordt ‘het andere bestuurslid’, vervangen door: een ander bestuurslid.

3. In het tweede lid wordt ‘Het andere bestuurslid’, vervangen door: Een bestuurslid.

4. In het vierde lid wordt de zinsnede ‘door de voorzitter daarvoor aangewezen medewerker van de NZa’, vervangen door: door de voorzitter aangewezen notulist.

5. In het vijfde lid vervalt: alsdan.

E

In artikel 5 worden de volgende wijzigingen aangebracht:

1. In het tweede lid wordt ‘Indien het andere bestuurslid’, vervangen door: Indien een bestuurslid.

2. In het vierde lid wordt ‘Het wordt de eerstvolgende vergadering’, vervangen door: Het verslag wordt in de eerstvolgende vergadering.

F

In artikel 6 worden de volgende wijzigingen aangebracht:

1. In het eerste lid wordt ‘Raad’ vervangen door: Raad van Bestuur.

2. Het tweede en derde lid komen te luiden als volgt:

  • 2. De Raad van Bestuur besluit in onderling overleg, zo nodig via een schriftelijke inbreng.

  • 3. Indien tussen de bestuursleden onderling geen overeenstemming wordt bereikt, wordt een nieuw voorstel ingebracht. Indien ook over dat voorstel geen overeenstemming wordt bereikt, heeft de voorzitter een doorslaggevende stem.

G

In artikel 6a wordt ‘Raad’ gewijzigd in ‘Raad van Bestuur’, en wordt ‘in het algemeen’, vervangen door: zo veel mogelijk.

H

Artikel 7 komt te luiden als volgt:

Artikel 7. Tegenstrijdige belangen

  • 1. Een bestuurslid meldt een mogelijk tegenstrijdig belang voorafgaand aan de bespreking van een agendapunt in de vergadering van de Raad van Bestuur en verschaft daarover alle relevante informatie.

  • 2. Indien één van de bestuursleden van oordeel is dat er sprake is van een tegenstrijdig belang, neemt het bestuurslid wiens belang het betreft, geen deel aan de behandeling van en de besluitvorming over dat agendapunt.

I

In artikel 8 wordt ‘Raad’ vervangen door: Raad van Bestuur.

J

In artikel 9, tweede lid, wordt ‘Raad’ vervangen door: Raad van Bestuur.

K

Artikel 10 komt te luiden:

Artikel 10. Integriteitsbeleid

De Raad van Bestuur legt het beleid inzake de integriteit vast in een Gedragscode integriteit, waar alle medewerkers en de bestuursleden aan zijn gebonden.

L

Artikel 11 komt te luiden:

Artikel 11. Besluit organisatie, mandaat, volmacht en machtiging

De Raad van Bestuur stelt een Besluit organisatie, mandaat, volmacht en machtiging vast. Hierin worden per organisatieonderdeel de taken beschreven en worden de daaraan gerelateerde bevoegdheden van medewerkers van de NZa vastgelegd.

M

In artikel 12 wordt ‘Raad’ telkens vervangen door: Raad van Bestuur.

N

In artikel 13 vervallen het tweede lid alsmede de aanduiding ’1.’ voor het eerste lid.

O

Artikel 14 komt te luiden:

Artikel 14. Commissies en raden

  • 1. De Raad van Bestuur kan commissies en raden instellen.

  • 2. De Raad van Bestuur bepaalt de samenstelling van elke commissie en raad en het profiel dat bij werving van nieuwe commissie- en raadsleden wordt gehanteerd.

  • 3. De Raad van Bestuur benoemt de voorzitter, de plaatsvervangend voorzitter en de andere leden van een commissie of raad voor de duur van ten hoogste vier jaren. De leden kunnen eenmaal worden herbenoemd voor een periode van ten hoogste vier jaren.

  • 4. De Raad van Bestuur benoemt de leden op basis van deskundigheid en kan een lid van een commissie of raad tussentijds uit zijn functie ontheffen.

  • 5. De voorzitter kan, na overleg met de voorzitter van de desbetreffende commissie of raad, een medewerker van de NZa aanwijzen als secretaris van die commissie of raad.

  • 6. Voor elke commissie en raad stelt de Raad van Bestuur een reglement vast, waarin hij ten minste de taak en werkwijze regelt.

  • 7. De vergaderingen van de commissies en raden zijn niet openbaar, tenzij de Raad van Bestuur anders heeft bepaald.

  • 8. De leden van de commissies en raden kunnen een financiële vergoeding voor hun werkzaamheden ontvangen. Vergoedingen gaan de bedragen op grond van de Wet vergoedingen adviescolleges en commissies en het Besluit vergoedingen adviescolleges en commissies niet te boven.

P

De artikelen 15 tot en met 18 komen te luiden als volgt:

Artikel 15. Raad van Advies

  • 1. De Raad van Bestuur stelt een Raad van Advies in van maximaal vijf externe onafhankelijke leden.

  • 2. De Raad van Advies adviseert de Raad van Bestuur gevraagd en ongevraagd over:

    • a. strategische beleidsthema’s;

    • b. de strategische agenda van de NZa;

    • c. nationale en internationale ontwikkelingen van de NZa.

    Daarnaast fungeert de Raad van Advies als klankbord voor de Raad van Bestuur.

  • 3. De Raad van Bestuur stelt een profiel op voor de leden van de Raad van Advies. Dit profiel is als bijlage bij dit reglement opgenomen.

  • 4. De bestuursleden kunnen de vergaderingen van de Raad van Advies bijwonen.

  • 5. De Raad van Bestuur draagt er zorg voor dat de adviezen van de Raad van Advies voorzien van een appreciatie aan de minister worden toegezonden. De Raad van Bestuur besteedt in het jaarverslag aandacht aan de wijze waarop hij is omgegaan met de bevindingen en adviezen van de Raad van Advies.

Artikel 16. Audit Committee

  • 1. De Raad van Bestuur stelt een Audit Committee in van maximaal drie externe onafhankelijke leden.

  • 2. Het Audit Committee adviseert de Raad van Bestuur gevraagd en ongevraagd over:

    • a. de beheersing van de processen op het gebied van planning en control en het borgen van de kwaliteit van de financiële bedrijfsvoering en verslaggeving;

    • b. de beheersing van de processen op het gebied van HRM;

    • c. de beheersing van de processen op het gebied van ICT en informatiebeveiliging;

    • d. de opzet en werking van het auditbeleid en het risicomanagementbeleid.

    Daarnaast fungeert het Audit Committee als klankbord voor de Raad van Bestuur.

  • 3. De Raad van Bestuur stelt een profiel op voor de leden van het Audit Committee. Dit profiel is als bijlage bij dit reglement opgenomen.

  • 4. De bestuursleden kunnen de vergaderingen van het Audit Committee bijwonen.

  • 5. De Raad van Bestuur draagt er zorg voor dat de adviezen van het Audit Committee voorzien van een appreciatie aan de minister worden toegezonden. De Raad van Bestuur besteedt in het jaarverslag aandacht aan de wijze waarop de Raad van Bestuur is omgegaan met de bevindingen en adviezen van het Audit Committee.

Artikel 17. Samenwerkingsprotocollen

  • 1. De Raad van Bestuur maakt, behalve met de in artikel 17 Wmg genoemde organisaties, ook afspraken met andere organisaties die aangelegenheden van wederzijds belang behartigen.

  • 2. De in het eerste lid bedoelde afspraken worden vastgelegd in samenwerkingsprotocollen.

Artikel 18. Wijziging reglement

  • 1. Wijziging van dit reglement geschiedt in overeenstemming met de besluitvormingsprocedure zoals bepaald in artikel 6 van dit reglement.

  • 2. Een wijziging als bedoeld in het eerste lid van dit artikel behoeft de goedkeuring van de minister.

  • 3. Een wijziging in dit reglement wordt gepubliceerd in de Staatscourant, waarna deze wijziging in werking treedt.

Q

Er wordt een artikel toegevoegd, luidend:

Artikel 19. Slotbepaling

  • 1. Dit reglement kan worden aangehaald als: Bestuursreglement NZa.

  • 2. In alle gevallen waarin dit reglement niet voorziet, en in alle geschillen over de uitleg van dit reglement, beslist de voorzitter.

  • 3. Dit reglement wordt na goedkeuring door de minister gepubliceerd in de Staatscourant.

  • 4. Dit reglement treedt in werking op de dag na publicatie in de Staatscourant.

R

Aan het Bestuursreglement worden twee bijlagen toegevoegd, luidend:

BIJLAGE BEHOREND BIJ ARTIKEL 15 VAN HET BESTUURSREGLEMENT NZA

Profiel leden Raad van Advies

De Raad van Advies functioneert binnen de grenzen van de standaard bevoegdheidsverdeling van de Kaderwet zelfstandige bestuursorganen. De Raad van Advies bestaat uit personen van wie de betrouwbaarheid en onafhankelijkheid buiten twijfel staat en die geschikt zijn voor de uitoefening van hun functie. Het is niet nodig dat elk lid van de Raad van Advies in dezelfde mate voldoet aan alle genoemde criteria. De Raad van Advies wordt geleid door een ervaren voorzitter.

De Raad van Advies bestaat uit maximaal 5 leden en is divers samengesteld. De leden worden benoemd voor de duur van vier jaren. Herbenoeming van leden kan eenmaal geschieden voor de duur van ten hoogste vier jaren. In het kader van de diversiteit in de samenstelling van de Raad van Advies als geheel worden bij de samenstelling van de leden (waaronder ook de voorzitter) de volgende criteria meegewogen:

Goede spreiding man/ vrouw

Goede spreiding over leeftijd

Goede spreiding achtergrond en persoonlijkheid

Goede spreiding van kennis en ervaring

Voor alle leden afzonderlijk is van belang dat zij voldoen aan de volgende criteria:

  • affiniteit met de (bekostiging van de) zorg

  • sparringpartner kunnen zijn voor de Raad van Bestuur

  • visionair en overkoepelende blik

  • strategisch georiënteerd en omgevingsbewust

  • moreel en integer

  • overtuigingskracht

  • gevoel voor verhoudingen

Voor leden afzonderlijk (of gecombineerd bij een lid) is van belang dat zij aan de volgende criteria voldoen:

  • kennis van en ervaring met strategische vraagstukken op het gebied van de gezondheidszorg

  • ervaring met politiek-bestuurlijke vraagstukken

  • ervaring met toezicht en regulering

  • ervaring op Europees en internationaal terrein in de zorg

  • kennis van wet- en regelgeving in de zorg

  • ervaring met innovaties

BIJLAGE BEHOREND BIJ ARTIKEL 16 VAN HET BESTUURSREGLEMENT NZA

Profiel leden Audit Committee

Het inrichten van een onafhankelijk Audit Committee van externe deskundigen is in lijn met het systeem van checks and balances. Daarnaast bestaat het Audit Committee uit personen van wie de betrouwbaarheid en onafhankelijkheid buiten twijfel staat en die geschikt zijn voor de uitoefening van hun functie. Het is niet nodig dat elk lid van het Audit Committee in dezelfde mate voldoet aan alle genoemde criteria. Het Audit Committee wordt geleid door een ervaren voorzitter.

Het Audit Committee bestaat uit maximaal 3 leden en is divers samengesteld. De leden worden benoemd voor de duur van vier jaren. Herbenoeming van leden kan eenmaal geschieden voor de duur van ten hoogste vier jaren. In het kader van de diversiteit in de samenstelling van het Audit Committee als geheel worden bij de samenstelling van de leden (waaronder ook de voorzitter) de volgende criteria meegewogen:

Goede spreiding man/ vrouw

Goede spreiding over leeftijd

Goede spreiding achtergrond en persoonlijkheid

Goede spreiding van deskundigheid, kennis en ervaring

Voor alle leden afzonderlijk is van belang dat zij voldoen aan de volgende criteria:

  • sparringpartner kunnen zijn voor de Raad van Bestuur

  • overkoepelende blik ten aanzien van bedrijfsvoering

  • strategisch georiënteerd en omgevingsbewust

  • moreel en integer

Voor leden afzonderlijk (of gecombineerd bij een lid) is van belang dat zij aan de volgende criteria voldoen:

  • kennis van en ervaring met complexe financiële vraagstukken

  • kennis van en ervaring met bedrijfsvoeringsprocessen

  • kennis van en ervaring met planning- en controlprocessen

  • kennis en ervaring op het gebied van ICT, dataveiligheid en informatiebeveiliging

  • kennis van en ervaring met auditbeleid

  • kennis van en ervaring met risicomanagementbeleid

  • kennis en ervaring op het gebied van HRM

  • kennis en ervaring op het gebied van arbeidsmarktvraagstukken

ARTIKEL II

  • 1. Dit besluit zal met de toelichting in de Staatscourant worden geplaatst en de tekst van het Bestuursreglement NZa wordt in de Staatscourant geplaatst.

  • 2. Voor de plaatsing in de Staatscourant stelt de Raad van Bestuur de nummering van de artikelen van het Bestuursreglement NZa opnieuw vast en brengt de in dit besluit voorkomende aanhalingen van de artikelen met de nieuwe nummering in overeenstemming.

ARTIKEL III

Dit besluit treedt in werking met ingang van 1 januari 2016.

Utrecht, 17 december 2015

Nederlandse Zorgautoriteit M.J. Kaljouw voorzitter Raad van Bestuur

TOELICHTING BIJ WIJZIGINGSBESLUIT BESTUURSREGLEMENT NEDERLANDSE ZORGAUTORITEIT

De Raad van Bestuur van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) heeft op 17 december 2015 besloten tot aanpassing van het Bestuursreglement Nederlandse Zorgautoriteit (hierna: Bestuursreglement).

Algemeen

Aanleiding voor deze wijziging van het Bestuursreglement is het instellen van een Raad van Advies en een Audit Committee. Daarnaast vormt de toepasselijkheid van de gedragscode Integriteit ten aanzien van de leden van de Raad van Bestuur aanleiding om het Bestuursreglement aan te passen. Ook is van de gelegenheid gebruik gemaakt om een aantal andere wijzigingen door te voeren, die hieronder worden toegelicht.

Artikelsgewijs

Artikel I, onderdeel A (artikel 1)

In artikel 1 van het Bestuursreglement zijn een aantal begripsbepalingen gestroomlijnd. Zo is ‘Raad’ vervangen door ‘Raad van Bestuur’, om verwarring met de Raad van Advies te voorkomen. Op meerdere plaatsen in het Bestuursreglement is deze wijziging doorgevoerd.

Daarnaast zijn de lidwoorden voor de omschrijvingen van de begripsbepalingen geschrapt, waar dat nog niet was gebeurd.

Artikel I, onderdeel B, onder 2, onderdeel C, onder 2 en 3, onderdeel D, onder 2 en 3 en onderdeel E, onder 1

De tekst van het Bestuursreglement is zodanig aangepast dat zij thans is toegesneden op een driehoofdige Raad van Bestuur. Ook is in de tekst van het Bestuursreglement opgenomen dat een van de bestuursleden verantwoordelijk is voor de portefeuille personeelsbeleid en dat een van de bestuursleden wordt aangewezen als verantwoordelijke voor de beheersing van de ICT-processen en informatiebeveiliging.

Artikel I, onderdeel B, onder 3 (artikel 2, vierde tot en met negende lid)

Deze artikelleden zijn toegevoegd aan artikel 2, teneinde de taken van de Raad van Bestuur inzichtelijk te maken.

Artikel I, onderdeel C, onder 4, onderdeel D, onder 4 en 5, onderdeel E, onder 2 en onderdeel G

In deze artikelen zijn technische wijzigingen aangebracht.

Artikel I, onderdeel F, onder 2 (artikel 6, tweede en derde lid)

Voor wat betreft het besluitvormingsproces van de Raad van Bestuur is toegevoegd dat de Raad van Bestuur zo nodig via een schriftelijke inbeng kan besluiten. Dit is een formalisering van de reeds bestaande praktijk. Op deze manier kan de Raad van Bestuur, indien de omstandigheden hiertoe aanleiding geven, buiten de vergadering van de Raad van Bestuur om besluiten nemen. Dit kan bijvoorbeeld aan de orde zijn bij spoedeisende gevallen. De wijziging van artikel 6, derde lid, houdt verband met het feit dat de Raad van Bestuur thans uit drie leden bestaat.

Artikel I, onderdeel H (artikel 7)

Het opschrift van dit artikel was voorheen ‘verschoningsrecht’. De term ‘tegenstrijdige belangen’ is echter meer toepasselijk ten aanzien van leden van de Raad van Bestuur.

Artikel I, onderdeel K (artikel 10)

De normen in de Gedragscode integriteit van de NZa zijn voor een belangrijk deel gebaseerd op de rechtspositieregels uit het ARAR. In artikel 2 van de Ambtenarenwet is vastgelegd dat titel III van de Ambtenarenwet niet van toepassing is op de voorzitter en de leden van de Raad van Bestuur van de NZa. Dit houdt in dat onder andere artikel 125 van de Ambtenarenwet, dat de grondslag biedt voor het ARAR, niet van toepassing is op de voorzitter en de leden van de Raad van Bestuur van de NZa en daarmee ook het ARAR niet. De NZa heeft als uitgangspunt dat de inhoud van de Gedragscode integriteit voor iedereen, ook de leden van de Raad van Bestuur, gelijkelijk geldt. Dit wijzigingsbesluit voorziet hierin.

Door de aanpassing van artikel 10 is de Gedragscode integriteit ook van toepassing op de leden van de Raad van Bestuur van de NZa. Voor de leden van de Raad van Bestuur gelden daarnaast op grond van wetgeving specifieke normen op het gebied van integriteit. Waar dit aan de orde is, is dit in de Gedragscode integriteit aangegeven. Eventuele maatregelen als gevolg van schending van integriteitsnormen uit de Gedragscode integriteit of anderszins, door leden van de Raad van Bestuur van de NZa, kunnen door de minister van VWS aan hen worden opgelegd.

Artikel I, onderdeel L (artikel 11)

Het eerste lid is aangepast omdat ‘medewerkers’ een meer eigentijdse aanduiding is dan ‘functionarissen’. Daarnaast dekt de term ‘bevoegdheden’ de lading beter dan ‘verantwoordelijk zijn’. Het tweede en derde lid van artikel 11 zijn geschrapt. In het Mandaatbesluit NZa wordt bepaald welke medewerkers zijn belast met het toezicht op de naleving van het bepaalde in artikel 72, eerste lid, sub b, van de Wmg worden. Het is niet nodig hier in het Bestuursreglement nogmaals op te wijzen.

Artikel I, onderdeel N (artikel 13)

Het tweede lid vervalt in verband met een nieuw artikel over commissies en raden.

Artikel I, onderdelen O en P (artikelen 14, 15, 16, 17 en 18)

Voor het instellen van een Raad van Advies en een Audit Committee is een grondslag in het Bestuursreglement een vereiste. De artikelen 15 en 16 van het Bestuursreglement voorzien hierin. De tekst van het Bestuursreglement is aangepast aan de eisen die aan een Raad van Advies worden gesteld, met inachtneming van de brief van de minister van VWS aan de Eerste en Tweede Kamer van 2 april 2015 (met kenmerk 747366-134987-MC). Voor het Audit Committee is een nieuw artikel in het Bestuursreglement als grondslag opgenomen. Artikel 14 voorziet in een algemene bepaling omtrent adviescommissies en raden. De bepalingen uit dit artikel gelden ook voor de Raad van Advies en het Audit Committee. In dit artikel is opgenomen dat de Raad van Bestuur een reglement opstelt voor raden en commissies en dat de Raad van Bestuur de profielen van de leden vaststelt. De profielen voor een Raad van Advies en een Audit Committee zijn als bijlagen bij het Bestuursreglement gevoegd. Ook is opgenomen dat de leden een vergoeding kunnen ontvangen.

Voor de Raad van Advies en het Audit Committee is in artikel 15 respectievelijk 16 specifiek vastgelegd over welke onderwerpen zij adviseren en dat leden van de Raad van Bestuur de vergaderingen van de Raad van Advies en het Audit Committee kunnen bijwonen. De Raad van Bestuur zorgt ervoor dat de adviezen van de Raad van Advies en het Audit Committee met een appreciatie aan de minister worden toegestuurd.

Artikel 16 is geschrapt. De NZa houdt toezicht op zorgaanbieders en zorgverzekeraars. Daarbij weegt zij alle relevante belangen mee en niet alleen het consumentenbelang.

Artikel I, onderdeel Q

Het reglement is met deze wijziging voorzien van een citeertitel.

Artikel I, onderdeel R (bijlagen bij artikelen 15 en 16)

In de bijlagen bij het Bestuursreglement heeft de Raad van Bestuur vastgelegd wat de profielen voor leden van de Raad van Advies en het Audit Committee zijn.

Artikel II

Vanwege de nummerwijziging van de artikelen wordt gekozen voor integrale tekstplaatsing van het Bestuursreglement in de Staatscourant.

De integrale tekst van het Bestuursreglement Nederlandse Zorgautoriteit is te vinden op de website van de NZa: www.nza.nl.

Naar boven