Staatscourant van het Koninkrijk der Nederlanden
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Stichting Autoriteit Financiële Markten | Staatscourant 2015, 45584 | Interne regelingen |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Stichting Autoriteit Financiële Markten | Staatscourant 2015, 45584 | Interne regelingen |
Het bestuur van de Stichting Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft besloten tot wijziging van de regeling van mandaat, volmacht en machtiging (hierna: het mandaat), zoals laatst gewijzigd per 1 januari 2015 (Stcrt. 31 december 2014, 37319) Het gewijzigde mandaat treedt in werking per 1 januari 2016.
Het bestuur heeft besloten tot mandatering van zowel het nemen van bepaalde besluiten als van de ondertekening van brieven ter bekendmaking daarvan. Daarnaast heeft het bestuur van de AFM besloten tot mandatering van uitsluitend de ondertekening van brieven ter bekendmaking van door het bestuur genomen besluiten. Het bestuur van de AFM heeft tevens volmacht verleend tot het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen respectievelijk machtiging verleend tot het verrichten van handelingen die noch een besluit, noch een privaatrechtelijke rechtshandeling zijn. Dit mandaat is eveneens van toepassing op het overgangsrecht.
Het mandaat betreft het minimumniveau: functionarissen in de hiërarchisch stijgende lijn mogen ook beslissen respectievelijk ondertekenen. Op www.afm.nl is het organigram van de AFM opgenomen. Ten aanzien van de bestuurders van de AFM geldt dat zij als bestuurder verantwoordelijk zijn voor meerdere afdelingen en domeinen en elkaar onderling kunnen vervangen.
a. Het bestuur van de AFM belast, voor zover niet anders is bepaald of voorzien in dit mandaat, de onder c. bedoelde functionarissen met het houden van toezicht op de naleving van het bepaalde bij en krachtens de Wet op het financieel toezicht, Wet toezicht accountantsorganisaties, Wet toezicht effectenverkeer 1995, Wet giraal effectenverkeer, Pensioenwet, Wet handhaving consumentenbescherming, Wet verplichte beroepspensioenregeling, Wet ter voorkoming van witwassen en financiering van terrorisme en Sanctiewet 1977, Wet bekostiging financieel toezicht alsook de wetten voorafgaand aan genoemde regelingen.
b. Het bestuur van de AFM belast, voor zover niet anders is bepaald of voorzien in dit mandaat, de onder c bedoelde functionarissen tevens met het toezicht op de naleving van het bepaalde bij en krachtens de Wet financiële markten BES en de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme BES. Het bestuur verleent volmacht en machtiging, voor zover niet anders is bepaald of voorzien in dit mandaat, aan de onder c. bedoelde functionarissen inzake het houden van toezicht op de naleving van het bepaalde bij en krachtens de Wet Toezicht Financiële Verslaggeving.
c. De functionarissen als bedoeld onder a. en b. zijn de functionarissen die werkzaamheden verrichten voor de afdelingen en domeinen:
Afdelingen:
Toezicht Service Centrum, Expertisecentrum, Doorlopend Toezicht, Juridische Zaken en Strategie, Beleid en Internationale Zaken.
Domeinen:
Klantbelang Centraal, Efficiënte Kapitaalmarkten, Marktintegriteit & Handhaving, Kwaliteit Accountantscontrole & Verslaggeving, Asset Management.
d. Onder functionarissen van onder punt c. genoemde afdelingen en domeinen worden verstaan: Bestuurder, Hoofd, Manager, Projectleider, Projectmanager, Senior toezichthouder, Senior jurist, Senior (beleids-)adviseur, Teamleider, Toezichthouder, Jurist, Beleidsadviseur, Medewerker Toezicht, Junior jurist, Junior beleidsadviseur, Medewerker bedrijfsvoering JZ, Trainee, Senior medewerker Toezichtondersteuning, Senior medewerker Ondernemersloket, Medewerker toezichtondersteuning en Medewerker Ondernemersloket.
In Tabel I is per (sub)taak aangegeven welk(e) afdeling/domein/functionaris van de AFM primair verantwoordelijk is. Tabel I moet in samenhang met Tabel II ‘processen/minimum beslisniveau’ gelezen worden. De combinatie van deze twee tabellen geeft uitsluitsel op de vraag welke functionaris van een bepaald(e) afdeling of domein een besluit mag nemen. De taken zijn gekoppeld aan primair verantwoordelijke afdelingen en domeinen. Dit laat onverlet dat naast de primair verantwoordelijk(e) afdeling of domein een ander(e)afdeling of domein betrokken kan zijn bij het te nemen besluit.
Taken |
Afdeling/Domein/Functionaris |
---|---|
Aanbieden |
|
Bancaire diensten en elektronisch geld |
Doorlopend Toezicht Klantbelang centraal Marktintegriteit & Handhaving Toezicht Service Centrum |
Beleggingsobjecten |
Doorlopend Toezicht Klantbelang centraal Marktintegriteit & Handhaving Toezicht Service Centrum |
Kredieten |
Doorlopend Toezicht Klantbelang centraal Marktintegriteit & Handhaving Toezicht Service Centrum |
Levensverzekeringen |
Doorlopend Toezicht Klantbelang centraal Marktintegriteit & Handhaving Toezicht Service Centrum |
Pensioenfondsen |
Doorlopend Toezicht Klantbelang centraal Toezicht Service Centrum |
Rechten van deelneming in beleggingsinstellingen1 |
Doorlopend Toezicht Klantbelang centraal Marktintegriteit & Handhaving Asset Management Toezicht Service Centrum |
Rechten van deelneming in ICBE1 |
Doorlopend Toezicht Klantbelang centraal Marktintegriteit & Handhaving Asset Management Toezicht Service Centrum |
Schadeverzekeringen |
Doorlopend Toezicht Klantbelang centraal Marktintegriteit & Handhaving Toezicht Service Centrum |
Verlenen van beleggingsdiensten |
Doorlopend Toezicht Marktintegriteit & Handhaving Klantbelang centraal Asset Management Toezicht Service Centrum |
Optreden als clearinginstelling |
Doorlopend Toezicht Marktintegriteit & Handhaving |
Verlenen van accountantsdiensten |
Kwaliteit Accountantscontrole & Verslaggeving |
Adviseren en bemiddelen |
Doorlopend Toezicht Klantbelang centraal Marktintegriteit & Handhaving Asset Managment Toezicht Service Centrum |
Uitgeven van effecten |
|
Financiële verslaggeving |
Kwaliteit Accountantscontrole & Verslaggeving |
Meldingsregelingen, Koersgevoelige informatie, Klikplicht, Marktmanipulatie, Voorwetenschap, Beleggingsaanbevelingen |
Efficiënte Kapitaalmarkten |
Infrastructuur |
|
Houden van een gereglementeerde markt |
Efficiënte Kapitaalmarkten |
Onderhouden van effectenafwikkelsystemen |
Efficiënte Kapitaalmarkten |
Verrichten van een beleggingsactiviteit |
Efficiënte Kapitaalmarkten |
Toezicht ratingbureaus |
Efficiënte Kapitaalmarkten |
Integriteit |
|
Toezicht illegale financiële activiteiten |
Marktintegriteit & Handhaving |
FEC-Secretariaat |
Marktintegriteit & Handhaving |
Integriteit incl. witwasbestrijding |
Marktintegriteit & Handhaving |
Wwft, SW 1977 (AO/IC) |
Doorlopend Toezicht Marktintegriteit & Handhaving |
Onderhouden van een betalingsafwikkelsysteem |
Efficiënte Kapitaalmarkten |
Toezicht pensioenuitvoerders |
Doorlopend Toezicht Klantbelang centraal Marktintegriteit & Handhaving |
Wet handhaving consumentenbescherming |
Doorlopend Toezicht Klantbelang centraal Marktintegriteit & Handhaving Juridische Zaken |
Toezicht informatieverstrekking |
Doorlopend Toezicht Klantbelang centraal Marktintegriteit & Handhaving |
Vergunningverlening |
|
Financiële ondernemingen |
Toezicht Service Centrum Doorlopend Toezicht Asset Management |
Accountantsorganisaties |
Kwaliteit Accountantscontrole & Verslaggeving Toezicht Service Centrum |
Bemiddelen opvorderbare gelden |
Toezicht Service Centrum Doorlopend Toezicht |
Toezicht emissies |
Efficiënte Kapitaalmarkten |
Toezicht openbare biedingen |
Efficiënte Kapitaalmarkten |
Overig |
|
Archiefwet |
Facilitair Bedrijf |
Opstellen Memorandum of Understanding met betrekking tot informatie-uitwisseling |
Juridische Zaken |
Beantwoorden informatieverzoeken van buitenlandse toezichthouders |
Juridische Zaken Kwaliteit Accountantscontrole & Verslaggeving |
Beslissing op bezwaar |
Juridische Zaken |
Beslissing om in te stemmen met een verzoek om een ingediend bezwaarschrift ter behandeling als beroepschrift door te zenden naar de administratieve rechter |
Juridische Zaken |
Vaststellen hoogte van de dwangsom bij niet tijdig beslissen |
Afdeling idem aan behandeling aanvraag |
Beslissen op Wob-verzoek |
General Counsel |
Afhandeling klachten conform het klachtenreglement |
General Counsel |
Afhandeling klachten inzake aanbesteding |
Juridische Zaken |
Afgifte van een legitimatiebewijs |
Facilitair Bedrijf |
Beslissen op aansprakelijkheidsclaims /verzoeken om zelfstandig schadebesluit |
Juridische Zaken |
Beslissen op Wbp-verzoek |
Juridische Zaken |
Beslissen over aanmaning |
Planning, Control & Financiën |
Opstellen dwangbevel boete |
Planning, Control & Financiën |
Functionaris Verschoningsrecht |
General Counsel |
Onder deze taak wordt ook verstaan ‘het beheren van rechten in deelneming in beleggingsinstellingen’
De AFM kent de volgende beslisniveaus in hiërarchische volgorde. De functionarissen zijn bevoegd (bestuur) respectievelijk gemandateerd tot het nemen van besluiten respectievelijk gerechtigd tot het verrichten van privaatrechtelijke en/of andere (rechts)handelingen.
BES: Bestuur (collectief)
IB: Individueel Bestuurder
HFD: Hoofd van een afdeling of een domein
MNG: Manager binnen een afdeling of een domein
SNR: Senior toezichthouder/Senior (beleids)adviseur, Senior jurist binnen een afdeling of een domein
MDW: Medewerker binnen een afdeling of een domein
Tabel II moet in samenhang met Tabel I ‘taken/afdelingen en domeinen’ gelezen worden. De combinatie van deze twee tabellen geeft uitsluitsel op de vraag welke functionaris van een bepaald(e) afdeling of domein een besluit mag nemen. Het beoordelen van vergunningen is bijvoorbeeld een proces, het verlenen of intrekken van een vergunning in dat kader een concreet besluit. Een proces is gekoppeld aan een minimum beslisniveau. Bij een besluit dat door één afdeling of domein wordt genomen (een zogenaamd unilateraal besluit), geldt altijd dit beslisniveau. Bij een besluit dat door twee of meer afdelingen of domeinen wordt genomen (een zogenaamd duaal besluit), geldt dat het minimum beslisniveau door een van die betrokken afdelingen of domeinen gewaarborgd moet zijn. Het minimum beslisniveau van de primaire beslisser kan één niveau afdalen indien een eventuele medebeslisser het minimumniveau waarborgt maar nooit lager dan het niveau van SNR. Omgekeerd kan een eventuele medebeslisser één niveau afdalen indien het minimum beslisniveau door de primaire beslisser wordt gewaarborgd. Ook hier geldt dat nooit lager beslist kan worden dan het niveau van SNR.
Voor zover besluiten betrekking hebben op de onderdelen 47 en 51 van tabel II, is de Chief Operations Officer (COO) naast de IB bevoegd om beslissingen hierover te nemen.
Processen |
Minimum beslisniveau |
---|---|
1. Vergunningen |
|
a. Beslissen op aanvraag |
SNR |
b. Voorbereidende beslissingen inzake vergunningen welk beslissingen niet appellabel zijn |
MDW |
c. Intrekken op verzoek vergunninghouder |
SNR |
d. Intrekken niet op verzoek vergunninghouder |
|
– Naar aanleiding van toetsing zittende bestuurder |
HFD |
– Overig |
MNG |
e. Ontheffingen en vrijstellingen |
SNR |
f. Notificeren |
SNR |
2. Verklaring van geen bezwaar |
SNR |
3. Bestuurdertoetsing voorafgaand aan benoeming |
SNR |
4. Geven van een aanwijzing |
|
a. Aanwijzing tot heenzending van zittende bestuurder |
HFD |
b. Overige aanwijzingen |
MNG |
5. Normoverdragend gesprek/brief |
MNG |
6. Opleggen van een verbod om met de regels strijdige activiteiten te verrichten |
MNG |
7. Aanstellen van een curator |
HFD |
8. Opleggen van een last onder dwangsom: |
|
a. Last onder dwangsom voor overtreding van art. 5:20 Awb, die wordt opgelegd o.g.v de Wft, de Wwft, de Whc, de Wta, de Sanctiewet 1977 of de Pensioenwet alsook vervolgbeslissingen inzake deze last onder dwangsom, waaronder begrepen een beslissing tot aanpassing van de opgelegde last onder dwangsom. |
HFD |
b. Zelfstandige last o.g.v. de Whc, alsook vervolgbeslissing inzake deze last, waaronder begrepen een beslissing tot aanpassing van de opgelegde last. |
IB |
c. Overige lasten onder dwangsom, alsook vervolgbeslissingen inzake deze last onder dwangsom, waaronder begrepen een beslissing tot aanpassing van de opgelegde last onder dwangsom. |
IB |
d. Beslissing tot betalingsregeling van opgelegde last onder dwangsom |
MNG |
e. Opstellen dwangbevel last onder dwangsom |
MNG |
f. Beslissing omtrent begunstigingstermijn last onder dwangsom |
SNR |
9. Publicatie van een last onder dwangsom als genoemd onder 8 a. |
HFD |
Vervolgpublicaties met betrekking tot een last onder dwangsom als genoemd onder 8 a. die wordt opgelegd o.g.v de Wft |
SNR |
Publicatie van een zelfstandige last als genoemd onder 8 b. |
IB |
Eerste publicatie van overige lasten onder dwangsom als genoemd onder 8c. |
IB |
Vervolgpublicaties met betrekking tot overige lasten onder dwangsom die worden opgelegd op grond van de Wft |
SNR |
Aanpassing publicatietekst van een last onder dwangsom |
SNR |
10. Opleggen van een bestuurlijke boete |
BES |
Beslissing op verzoek tot aanpassing van een opgelegde boete |
BES |
Beslissing om af te zien van oplegging boete |
HFD |
Opstellen dwangbevel boete |
MNG |
Beslissing tot betalingsregeling van opgelegde boete |
MNG |
11. Eerste publicatie van een bestuurlijke boete. |
IB |
Vervolgpublicaties van een bestuurlijke boete |
SNR |
Aanpassing publicatietekst van een bestuurlijke boete |
SNR |
12. Beslissen tot aanmaning |
SNR |
13. Publicatie van een overtreding of aanwijzing |
IB |
Openbare waarschuwing o.g.v. de Whc |
IB |
14. Openbaarmaking van toezegging omWhc-overtreding te staken alsmede openbaarmaking van het besluit dat geen last onder dwangsom wordt opgelegd vanwege een Whc-overtreding |
BES |
15. Vestigen van aandacht op niet of onvoldoende naleving regels |
MNG |
16. Bekendmaking aan een onderneming dat een aanwijzing niet of onvoldoende worden opgevolgd |
MNG |
17. Beslissing op bezwaar (bob) |
|
a. bob’s gerelateerd aan heffingen |
IB |
b. bob’s die kennelijk niet-ontvankelijk of kennelijk ongegrond zijn |
IB |
c. overige bob’s |
BES |
d. voorbereidende beslissingen inzake bob’s welke beslissingen niet appellabel zijn |
MDW |
18. Opleggen van een handelsmaatregel |
HFD |
19. Verificatiehandelingen |
SNR |
20. Goedkeuren van een prospectus |
SNR |
21. Goedkeuren van een biedingsbericht of supplement |
SNR |
22. Verlenen van ontheffing van (een deel van) de biedingsregels |
HFD |
23. Besluit op verzoek van een doelvennootschap tot positiebepaling potentiële bieder. |
MNG |
24. Instemmen met wijziging van de regels van een gereglementeerde markt |
SNR |
25. Buiten behandeling stellen van een aanvraag |
SNR |
26. Opleggen van een heffing voor de kosten van het toezicht Beslissing tot betalingsregeling van opgelegde heffing |
MNG MNG |
27. Verlenen of intrekken van een Europees paspoort |
SNR |
28. Doen van aangifte |
IB |
29. Doen van Wwft-melding |
IB |
30. Afgifte van een legitimatiebewijs als bedoeld in de Regeling model legitimatiebewijs toezichthouder Awb |
HFD |
31a. Adviseren, aanbevelen of het geven van een zienswijze aan De Nederlandsche Bank |
MNG |
31b. Bindend advies aan De Nederlandsche Bank |
HFD |
32. Melding opnemen in het register indien een juiste melding achterwege blijft of ten onrechte geen melding is gedaan |
SNR |
33. Besluiten dat geen nieuwe overeenkomsten in Nederland of een andere lidstaat mogen worden afgesloten |
HFD |
34a. Al dan niet gegrondverklaren van een klacht |
IB |
34b. Beslissen tot het niet in behandeling nemen van een klacht |
MNG |
35. Afhandeling klachten inzake aanbesteding |
MNG |
36. Informatie-uitwisselen met een andere autoriteit |
SNR |
37. Verstrekken van informatie aan de Minister |
MNG |
38. Adviseren van de Minister |
HFD |
39. Verlenen van een ontheffing voor het deponeren van de financiële verslaggeving |
MNG |
40. Verzoek om een nadere toelichting aan een uitgevende instelling in het kader van de financiële verslaggeving alsook bericht dat vooralsnog geen verdere actie wordt ondernomen naar aanleiding van die nadere toelichting |
MNG |
41. Doen van een mededeling aan een uitgevende instelling in het kader van de financiële verslaggeving |
HFD |
42. Doen van een aanbeveling aan een uitgevende instelling in het kader van de financiële verslaggeving |
IB |
43. Inlichtingenverzoek aan de Ondernemingskamer |
BES |
44 Herzieningsverzoek aan de Ondernemingskamer |
BES |
45. Indienen verzoekschrift bij de civiele rechter |
BES |
46. Informatieverzoeken |
SNR* |
47. Besluiten inzake de Archiefwet |
SNR |
48. Verbeurdverklaren |
MNG |
49. Verzoek om een ingediend bezwaarschrift ter behandeling als beroepschrift door te zenden naar de administratieve rechter |
|
a. Afwijzen van het verzoek |
MNG |
b. Toewijzen van het verzoek |
IB |
50. Beslissing op Wob-verzoek |
HFD |
51. Beslissen tot vergoeding van schade o.b.v. een civielrechtelijke aansprakelijkheidsclaim of een verzoek om zelfstandig schadebesluit |
BES |
Beslissen tot afwijzing van schadevergoeding o.b.v. een civielrechtelijke aansprakelijkheidsclaim of een verzoek om zelfstandig schadebesluit |
MNG |
52. Beslissing op verzoek tot handhaving |
HFD |
53. Beslissing inzake Wbp |
|
a. beslissing op verzoek (daaronder begrepen inzageverzoeken, correctieverzoeken en het aantekenen van verzet tegen een verwerking). |
MNG |
b. beslissing op bezwaar |
IB |
54. Benoemen van (plaatsvervangend/assistent) boete-, last- of publicatiefunctionaris |
IB |
55. Beslissingen Functionaris Verschoningsrecht |
HFD |
56. Beslissen op vraag van rechtbank om publicatie van Whc-maatregel te schorsen i.v.m. ingediend verzoek om voorlopige voorziening |
SNR |
57. Vaststellen hoogte van de dwangsom bij niet tijdig beslissen |
MNG |
58. Een beslissing ten aanzien van aan- en afmeldingen verbonden bemiddelaar, aan- en afmeldingen aangesloten instelling en aan- en afmeldingen volmacht, inhoudende |
|
a. een goedkeuring |
MDW |
b. een afwijzing |
MNG |
59. Instemming met toekennen retentievergoeding |
IB |
Deze bevoegdheid tot het vorderen van inlichtingen is verwoord in art. 1:74 Wft en staat los van de bevoegdheid tot het vorderen van inlichtingen ex artikel 5:16 Awb jo. 1:72 Wft welke kan worden uitgeoefend door functionarissen die ingevolge het aanwijzingsbesluit (zie onder 1, hierboven) met het toezicht op de naleving van het bepaalde bij en krachtens de in het aanwijzingsbesluit genoemde wetten zijn belast. Deze krachtens het aanwijzingsbesluit bevoegde functionarissen hoeven geen SNR-niveau te hebben om een op 5:16 Awb jo. 1:72 Wft gebaseerd informatieverzoek te doen.
Alle in het aanwijzingsbesluit genoemde functionarissen kunnen in aanmerking komen brieven te ondertekenen ter bekendmaking van een besluit met inachtneming van onderstaande. Dergelijke besluiten alsook brieven worden door twee functionarissen ondertekend. Uitzondering op de regel van dubbele ondertekening vormen schriftelijke ontvangstbevestigingen; zij kunnen door één functionaris worden ondertekend. Ook beslissingen zoals genoemd onder Tabel II nummer 17d kunnen door één functionaris worden ondertekend.
Brieven ter bekendmaking van bestuursbesluiten kunnen worden ondertekend door een hoofd van de betrokken afdeling of domein, samen met een IB. MoU's kunnen worden ondertekend door een IB.
Brieven ter bekendmaking van een besluit dat binnen een afdeling is genomen, worden ondertekend door de beslisser en meeondertekend door de betrokken functionaris binnen de betreffende afdeling.
Brieven ter bekendmaking van een besluit dat met betrokkenheid van een andere afdeling of domein is genomen, worden ondertekend door de primaire beslisser en meeondertekend door de medebeslisser van betrokken afdeling of domein.
Bij afwezigheid van een beslisser mogen brieven ter bekendmaking van een besluit ondertekend worden door een andere functionaris op hetzelfde functieniveau of een functionaris die hiërarchisch één niveau onder de betreffende beslisser functioneert. De ondertekening bij afwezigheid geschiedt onder de vermelding van de naam en functie van de betreffende beslisser, de toevoeging ‘b/a’ (bij afwezigheid) en de naam van de ondertekenaar in blokletters. Ondertekening bij afwezigheid voor bestuursbesluiten geschiedt altijd op het niveau genoemd onder 5.1, te weten een hoofd tezamen met een IB.
Brieven die medeondertekend worden door de Nederlandsche Bank kunnen door medewerkers van vergelijkbaar niveau als de ondertekenaar van de Nederlandsche Bank ondertekend worden.
Door de AFM zijn medewerkers benoemd tot (assistent/plaatsvervangend) boetefunctionaris. Dit vanwege de gehanteerde functiescheiding bij boetes. Het bestuur van de AFM beslist over het opleggen van een boete. De beslissing tot publicatie van voorgenoemde besluiten wordt genomen door een IB.
Een besluit tot het opleggen van een boete wordt ondertekend door een IB samen met een (plaatsvervangend of assistent) boetefunctionaris, of door de (plaatsvervangend) boetefunctionaris samen met een plaatsvervangend of assistent boetefunctionaris. Het besluit om af te zien van het opleggen van een boete wordt ondertekend door de (plaatsvervangend) boetefunctionaris samen met een plaatsvervangend of assistent boetefunctionaris.
a. De plaatsvervanger (plv.) heeft dezelfde taken en bevoegdheden als de functionaris die hij vervangt, inclusief de in het mandaat genoemde beslissings- en tekeningsbevoegdheden. De plaatsvervanger is een permanente functie en opereert autonoom naast de functionaris die hij vervangt.
b. ‘Ad interim’-functionarissen (a.i.) hebben tijdelijk de taken en bevoegdheden die bij de desbetreffende permanente functie behoren, inclusief de in het mandaat genoemde beslissings- en tekeningsbevoegdheden.
Voor de volmacht verlening betreffende het aangaan van externe contractuele verplichtingen namens de AFM wordt verwezen naar de procuratieregeling AFM. Deze is gepubliceerd op de website van de AFM: www.afm.nl.
Een beslissing op bezwaar gerelateerd aan een heffing wordt genomen door een IB en het Hoofd JZ.
Een beslissing op een Wob-verzoek wordt genomen door de General Counsel en het Hoofd JZ. De General Counsel beslist echter samen met een Hoofd van de betreffende afdeling, indien de verzochte informatie niet aanwezig is binnen de AFM.
Met betrekking tot de Wbp worden soms verzoeken gedaan betreffende op basis van de Wbp verzamelde gegevens (daaronder worden begrepen inzageverzoeken, correctieverzoeken en het aantekenen van verzet tegen een verwerking). Beslissingen dienaangaande worden genomen op het niveau van MNG en op het bezwaar wordt beslist door een IB. Klachten over de afwikkeling van een Wbp-verzoek worden behandeld door de klachtencoördinator.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2015-45584.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.