Overwegingen ten aanzien van het besluit
dat er een verzoek is binnengekomen op 19 augustus 2015 voor het organiseren van een ploegenrit in een wielerconcept “Red Bull Kop over Kop” op 11 oktober over wegen gelegen binnen de gemeente Noordenveld, deels over wegen gelegen in gemeente Tynaarlo en over provinciale wegen in Drenthe;
dat krachtens artikel 15 lid 1 van de Wegenverkeerswet 1994 er een verkeersbesluit dient te worden genomen voor de plaatsing van de in artikel 12 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer opgenomen verkeerstekens, evenals voor onderborden voor zover daardoor een gebod of verbod ontstaat of wordt gewijzigd;
dat op 11 oktober 2015 een wielerevenement genaamd “Red Bull Kop over Kop” plaatsvindt;
dat de gemeente Noordenveld ernaar streeft om de fietsgemeente bij uitstek te worden en het evenement hieraan een positieve bijdrage levert;
dat de start en finish plaatsvindt op de Brink en de Raadhuisstraat te Roden;
dat op de parkeerplaats aan de Brink te Roden een productieruimte wordt ingericht;
dat op de Brink (weg) een startpodium wordt geplaatst;
dat er op de Vaartweg te Altena een aantal tenten wordt geplaatst;
dat er overleg is gepleegd met het kerkbestuur van de Catharinakerk aan de Brink te Roden en de kerk in Roderesch en er afspraken zijn gemaakt om eventuele overlast voor de kerkgangers zoveel mogelijk te beperken;
dat de tijdrit plaatsvindt over wegen gelegen binnen de gemeente Noordenveld;
dat deze wegen in beheer zijn bij de gemeente Noordenveld;
dat deze wegen de functie hebben van erftoegangswegen en gebiedsontsluitingswegen;
dat voor zover de tijdrit plaatsvindt over (provinciale) wegen in de gemeente Tynaarlo en over provinciale wegen hier afstemming heeft plaatsgevonden met de gemeente Tynaarlo en de Provincie;
dat verkeer op de provinciale weg tussen Langelo en Roden wordt omgeleid via Lieveren;
dat er in opdracht van de provincie een verkeersplan wordt opgesteld waarin de omleidingsroutes in kaart worden gebracht om de doorstroming van het verkeer zoveel mogelijk te garanderen;
dat aanwonenden van het parcours en bedrijven die gevestigd zijn aan het parcours worden geïnformeerd door middel van een persoonlijke brief over de wegafsluitingen;
dat de dorpsbelangenverenigingen van de betreffende kernen op de hoogte zijn gesteld van de stremmingen;
dat er door de organisatie verkeersregelaars worden ingezet bij alle oversteken in het parcours;
dat er tevens (politie)motoren worden ingezet voor het regelen van het verkeer;
dat zij er tevens voor zullen zorgen dat aanwonenden van en naar hun percelen kunnen om zodoende de overlast te beperken;
dat overeenkomstig artikel 24 van het Besluit administratieve bepalingen over het wegverkeer (BABW) op 8 september 2015 een overleg is geweest met de politie over het parcours en het afsluiten van wegen;
dat naar aanleiding van dit overleg en de correspondentie tussen organisatie en politie op 9 september 2015 positief advies is afgegeven door de politie voor het parcours en de daarbij te treffen maatregelen;
dat met het besluit wordt beoogd het verzekeren van de veiligheid op de weg en het zoveel mogelijk waarborgen van de vrijheid van het verkeer (artikel 2,lid 1 sub a en d van de WVW 1994);
dat voor zover de tijdrit plaatsvindt over (provinciale) wegen in de gemeente Tynaarlo en over provinciale wegen hier afstemming heeft plaatsgevonden met de gemeente Tynaarlo en de Provincie;
dat verkeer op de provinciale weg tussen Langelo en Roden wordt omgeleid via Lieveren;
dat er in opdracht van de provincie een verkeersplan wordt opgesteld waarin de omleidingsroutes in kaart worden gebracht om de doorstroming van het verkeer zoveel mogelijk te garanderen;
dat aanwonenden van het parcours en bedrijven die gevestigd zijn aan het parcours worden geïnformeerd door middel van een persoonlijke brief over de wegafsluitingen;
dat de dorpsbelangenverenigingen van de betreffende kernen op de hoogte zijn gesteld van de stremmingen;
dat er door de organisatie verkeersregelaars worden ingezet bij alle oversteken in het parcours;
dat er tevens (politie)motoren worden ingezet voor het regelen van het verkeer;
dat zij er tevens voor zullen zorgen dat aanwonenden van en naar hun percelen kunnen om zodoende de overlast te beperken;
dat overeenkomstig artikel 24 van het Besluit administratieve bepalingen over het wegverkeer (BABW) op 8 september 2015 een overleg is geweest met de politie over het parcours en het afsluiten van wegen;
dat naar aanleiding van dit overleg en de correspondentie tussen organisatie en politie op 9 september 2015 positief advies is afgegeven door de politie voor het parcours en de daarbij te treffen maatregelen;
dat met het besluit wordt beoogd het verzekeren van de veiligheid op de weg en het zoveel mogelijk waarborgen van de vrijheid van het verkeer (artikel 2,lid 1 sub a en d van de WVW 1994);
het bepaalde in de Wegenverkeerswet 1994, het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990, het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer en de Algemene wet bestuursrecht,