Bekendmaking
Logo Gelderland
B esluit project ontwikkeling locatie Waalwaard , vierde cluster
Vastgesteld besluit
Gedeputeerde Staten van Gelderland maken bekend dat het volgende besluit in verband met de realisatie van het project ontwikkeling locatie Waalwaard is vastgesteld en ter inzage wordt gelegd.
Voor het aanleggen/veranderen van de toegangsweg tussen de Waalbandijk en het perceel Waalbandijk 69 te Dodewaard waar het zand- en grindop- en overslagbedrijf van de Beijer Groep B.V. zich zal gaan vestigen:
-omgevingsvergunning op grond van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht van burgemeester en wethouders van de gemeente Neder-Betuwe voor de activiteit weg aanleggen of veranderen.
Het vierde cluster van besluiten die nodig zijn voor de realisatie van het project ontwikkeling locatie Waalwaard omvat uitsluitend dit besluit.
Dit besluit is voorbereid en wordt bekendgemaakt met toepassing van de provinciale coördinatieregeling van artikel 3.33, eerste lid, onder a, Wet ruimtelijke ordening (Wro). Gedeputeerde Staten van Gelderland treden hierbij op als het coördinerend orgaan.
Het ontwerp van dit besluit heeft, met de daarbij behorende stukken, met ingang van 2 juli 2015 gedurende zes weken ter inzage gelegen. Gedurende die periode kon door een ieder zienswijzen worden ingediend. Er zijn geen zienswijzen ingediend.
Waar en wanneer kunt u de stukken inzien?
Het besluit ligt, met de daarbij behorende stukken, met ingang van 10 september tot en met 22 oktober 2015 ter inzage:
  • -
    op afspraak tijdens de openingstijden bij het Omgevingsloket van gemeente Neder-Betuwe, burgemeester Lodderstraat 20, 4043 KM Opheusden;
  • -
    bij de provincie Gelderland in het informatiecentrum in het gebouw Marktstate, Eusebiusplein 1A te Arnhem, op maandag tot en met donderdag van 08:00 tot 18.00 uur en op vrijdag van 08:00 tot 17:00 uur.
U kunt het besluit en de daarbij behorende stukken ook inzien en downloaden via de website www.projectradarwaalwaard.nl.
Beroep
Van 11 september tot en met 22 oktober 2015 kan tegen het besluit beroep worden ingesteld. Beroep kan worden ingesteld door:
  • belanghebbenden die tijdig een zienswijze tegen het ontwerp van het besluit hebben ingediend;
  • belanghebbenden die aan kunnen tonen redelijkerwijs niet in staat te zijn geweest om een zienswijze tegen het ontwerp van het besluit in te dienen;
  • belanghebbenden tegen wijzigingen die in het vastgestelde besluit zijn aangebracht ten opzichte van het ontwerp van het besluit.
In het vastgestelde besluit zijn geen wijzigingen aangebracht ten opzichte van het ontwerp van het besluit.
Beroep kan worden ingesteld bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag. Burgers kunnen ook digitaal beroep instellen. Advocatuur, bedrijven en (overheids)organisaties kunnen nog niet digitaal procederen. Voor het digitaal instellen van beroep dient men te beschikken over DigiD. Kijk op https://digitaalloket.raadvanstate.nl voor de voorwaarden. Beroep instellen per e-mail is niet mogelijk.
Het beroepschrift moet worden ondertekend en dient ten minste te bevatten:
  • a)
    Uw naam en adres;
  • b)
    De dagtekening;
  • c)
    Een omschrijving van het besluit waartegen het beroep is gericht;
  • d)
    De redenen waarom u zich niet met het besluit kunt verenigen.
Degene die beroep heeft ingesteld kan tevens de voorzieningenrechter verzoeken om een voorlopige voorziening te treffen, indien onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen, dat vereist. Het verzoek om voorlopige voorziening kan worden ingediend bij de voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag.
Voor het behandelen van het beroepschrift en voor het behandelen van een verzoek om een voorlopige voorziening wordt griffierecht geheven. Over de hoogte en de wijze van betaling van het griffierecht kunt u informatie verkrijgen bij de Raad van State, telefoonnummer 070-4264426.
Crisis- en herstelwet
Op het besluit is afdeling 2 van hoofdstuk 1 van de Crisis- en herstelwet van toepassing. Dit betekent dat:
  • de beroepsgronden in het beroepschrift moeten worden opgenomen;
  • het beroep wordt niet ontvankelijk verklaard, indien binnen de beroepstermijn geen gronden zijn ingediend, en
  • deze na afloop van de beroepstermijn niet meer kunnen worden aangevuld.
Informatie
Voor verdere informatie over de procedure kunt u terecht bij de vergunningencoördinator, de heer A.N. Janse, via telefoonnummer 026-3599999 (provincieloket).
Zaaknummer 2013-017286
Arnhem, 8 september 2015
Gedeputeerde Staten van Gelderland
Naar boven