dat de Ugchelseweg, Jachtlaan, Eendrachtstraat, Hattenmseweg, Beeklustweg, Laan van Westenenk en de Derk Kamphuisweg gelegen zijn binnen de bebouwde kom van het dorp Ugchelen;
dat de bovengenoemde wegen in Ugchelen in beheer zijn bij de gemeente Apeldoorn;
dat bovengenoemde wegen in Ugchelen wegen zijn als bedoeld in artikel 18, lid 1 onder d van de WVW 1994;
dat gelet op dit artikel het college van burgemeester en wethouders van Apeldoorn bevoegd is verkeersbesluiten te nemen voor de genoemde wegen;
dat de bevoegdheid voor het nemen van verkeersbesluiten door het college van burgemeester en wethouders van Apeldoorn in het mandaat- en volmachtregister van de eenheid Beheer & Onderhoud d.d. 18 december 2014 gemandateerd is aan de teammanager Tactisch Beheer;
dat de gemeentelijke wegencategorisering van Apeldoorn is opgenomen in de Verkeersvisie 2010 - 2020;
dat deze categorisering aansluit op de categorisering zoals bedoeld in het landelijke beleid Duurzaam Veilig;
dat op Ugchelseweg - tussen de Derk Kamphuisweg en de Jachtlaan - medio 2015 grootschalig onderhoud plaatsvindt;
dat Ugchelseweg in de huidige situatie is ingericht als Gebiedsontsluitingsweg - en tevens voorrangsweg - waarop een 50 kilometer per uur regime van kracht is;
dat de Ugchelseweg in de Verkeersvisie 2010 - 2020 gecategoriseerd is als verblijfsgebied waar een 30 kilometer per uur zone gewenst is;
dat de Ugchelseweg - tussen de Derk Kamphuisweg en de Jachtlaan - tevens is aangewezen als Fietsdoorstroom-as (hoofdfietsroute);
dat de onderhoudswerkzaamheden aan de Ugchelseweg de mogelijkheid biedt om de herinrichting tot verblijfsgebied (30 kilometer per uur zone) en fietsdoorstroom-as te realiseren;
dat deze 30 kilometer per uur zone aansluit op het bestaande verblijfsgebied waarbinnen: Eendrachtstraat, Jachtlaan, Hattemseweg en Derk Kamphuisweg zijn gelegen;
dat de 30 kilometer per uur zone Ugchelseweg ten zuiden van de Laan van Westenenk wordt gerealiseerd - middels het verplaatsen van het bord A1(30) met daarboven zone, vanaf de huidige zonegrens ter hoogte van huisnummer 42, naar het kruispunt met Laan van Westenenk;
dat de 30 kilometer per uur zone Ugchelseweg ten zuiden van de Laan van Westenenk wordt beëindigd - middels het verplaatsen van bord A2(30) met daarboven einde zone, vanaf de huidige zonegrens ter hoogte van huisnummer 42, naar het kruispunt met Laan van Westenenk;
dat de 30 kilometer per uur zone Ugchelseweg ten noorden van de Laan van Westenenk wordt gerealiseerd - middels het verplaatsen van bord A1(30) met daarboven zone, vanaf de huidige zonegrens ter hoogte van huisnummer 11, naar het kruispunt met Laan van Westenenk;
dat de 30 kilometer per uur zone Ugchelseweg ten noorden van de Laan van Westenenk wordt beëindigd - middels het verplaatsen van bord A2(30) met daarboven einde zone, vanaf de huidige zonegrens ter hoogte van huisnummer 11, naar het kruispunt met Laan van Westenenk;
dat de bestaande 30 kilometer per uur zonepoorten op de Hattemseweg nabij de Ugchelseweg wordt opgeheven, omdat deze in het grotere verblijfsgebied wordt opgenomen;
dat de verkeersfunctie in een verblijfsgebied ondergeschikt is aan de verblijfsfunctie;
dat daarom de voorrangsweg (borden B1) dient te worden opgeheven, omdat in verblijfsgebieden de gedragsregel: bestuurders verlenen op kruispunten voorrang aan bestuurders die van rechts naderen, van toepassing is;
dat fietsdoorstroom-assen bedoeld zijn om fietsers de gelegenheid te bieden zich comfortabel en snel door de stad te verplaatsen;
dat het op hoofdfietsroutes is toegestaan om in verblijfgebieden - middels het instellen van voorrangskruispunten (borden B3, B4, B5 en B6 en de bijbehorende markering) - fietsroutes te bevoordelen ten opzichte van verkeer dat uit de zijstraten komt;
dat daarom de kruispunten: Ugchelseweg - Eendrachtstraat (fietsdoorsteek richting Europaweg), Ugchelseweg - Hattemseweg en Ugchelseweg - Beeklustweg worden aangewezen als voorrangskruispunt waarbij aan bestuurders die op de Ugchelseweg rijden voorrang verleend dient te worden;
dat ter ondersteuning snelheidsremmende maatregelen in de vorm van kruispuntplateaus worden gerealiseerd;
dat de fietsdoorstroom-as op de Ugchelseweg en een gedeelte van de Eendrachtstraat wordt vormgegeven door het aanbrengen van fietsstroken;
dat in het nieuwe ontwerp de Opgeblazen Fiets Opstelstrook (OFOS) op de Ugchelseweg, aan beide zijden van kruispunt Ugchelseweg - Laan van Westenenk, komt te vervallen;
dat de middengeleider op de Ugchelseweg aan de zuidzijde van kruispunt Ugchelseweg - Laan van Westenenk in het nieuwe ontwerp komt te vervallen en dat derhalve de bestaande verplichting om deze aan de rechterzijde te passeren (borden D2) komt te vervallen;
dat de middengeleider op de Hattemseweg ter hoogte van kruispunt Ugchelseweg in het nieuwe ontwerp komt te vervallen en dat derhalve de bestaande verplichting om deze aan de rechterzijde te passeren (borden D2) komt te vervallen;
dat de Eendrachtstraat tussen de Ugchelseweg en de Europaweg (nabij de Ugchelseweg) sinds jaar en dag is afgesloten behoudens (brom)fietsers;
dat bromfietsers in de bebouwde kom de regels van het autoverkeer volgen en daarom zoveel mogelijk de rijbaan gebruiken;
dat ter ondersteuning van de fysieke afsluiting - en het beoogde gebruik van bromfietsers binnen de bebouwde kom - borden G11 en G12 worden geplaatst om duidelijkheid te bieden omtrent het gebruik van de doorsteek;
dat de bestaande parkeerverboden (borden E1) op de Ugchelseweg en het gedeelte van de Eendrachtstraat tussen de fietsdoorsteek richting de Europaweg en de aansluiting met de Jachtlaan worden opgeheven omdat deze in de nieuwe inrichting overbodig zijn geworden, omdat het op fietsstroken impliciet niet is toegestaan voertuigen stil te laten staan;
dat in het werk ook onderhoud verricht wordt aan de Laan van WEstenenk tussen de Europaweg en de Aluminiumweg;
dat op dit wegvak enkele voorrangsweg borden B1 ontbreken, die gecombineerd met de onderhoudswerkzaamheden worden bijgeplaatst;
dat gelet op artikel 12 van het BABW voor het plaatsen of verwijderen van de verkeersborden A1, A2, B1, B4, B5, B6, D2, E1, G11 en G12 van bijlage 1 van het RVV 1990 en de aanduiding van - en het opheffen van fietsstroken - een verkeersbesluit is vereist;
dat gelet op artikel 2 van de WVW 1994 de hiervoor benoemde verkeersmaatregelen strekken tot het instant houden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan;
dat gelet op artikel 24 van het BABW overleg is gevoerd met de politie, Eenheid Oost Nederland, district Noord en Oost Gelderland;
dat de politie een positief advies heeft afgegeven voor het nemen van dit besluit.