Intrekking collegebesluit tot vaststelling uitwerkingsplan Almere Poort-Olympiakwartier, 1e fase, Almere Poort
Logo Almere
Burgemeester en wethouders van Almere maken ingevolge artikel 3.8, lid 3 Wet ruimtelijke ordening bekend dat zij bij besluit van 10 juni 2015 het besluit van burgemeester en wethouders tot vaststelling van het uitwerkingsplan ‘Almere Poort-Olympiakwartier, 1e fase’ van 21 oktober 2014 hebben ingetrokken.
Toelichting
Het uitwerkingsplan maakte de realisatie van een retailpark met thematische detailhandel, leisure en horeca mogelijk. In overleg met de initiatiefnemer is besloten dat dit plan in deze vorm geen doorgang zal vinden. De realisatie is niet meer te verantwoorden, enerzijds vanwege de steeds veranderende marktomstandigheden en verslechterde retailmarkt en anderzijds wegens zo blijkt uit recent onderzoek de niet acceptabele effecten op de bestaande detailhandel in Almere. Met het uitwerkingsplan zou echter nog steeds een dergelijk plan gerealiseerd kunnen worden, terwijl dit niet meer de bedoeling is. Daarom is besloten om het uitwerkingsplan, nu dit nog niet onherroepelijk is vanwege een lopende beroepsprocedure bij de Raad van State, in te trekken.
Hoe kunt u reageren?
Belanghebbenden kunnen met ingang van 22 juni tot en met 3 augustus 2015 een beroepschrift indienen bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA ’s-Gravenhage, o.v.v. beroepschrift intrekking vaststellingsbesluit uitwerkingsplan ‘Almere Poort – Olympiakwartier 1e fase’. Het instellen van beroep schorst de werking van het besluit niet. Voor schorsing van het besluit moet u daarnaast een verzoek om een voorlopige voorziening indienen bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State (zelfde adres als hierboven). Aan het indienen van zowel een beroepschrift als een verzoek om voorlopige voorziening zijn kosten verbonden.
Waar kunt u het plan inzien?
Het papieren besluit ligt ter inzage bij de afdeling Burgerzaken in het stadhuis, Stadhuisplein 1. Vraag ernaar bij één van de medewerkers van deze afdeling. De openingstijden zijn:
• maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur;
• donderdag van 9.00 tot 17.00 uur en van 18.00 tot 20.00 uur.
Voor vragen kunt u terecht bij de balie Vergunningen, Toezicht en Handhaving in het stadhuis, Stadhuisplein 1. Hier kunt u alleen op afspraak terecht. U kunt een afspraak maken via het Digitaal Loket op www.almere.nl of telefonisch op telefoonnummer 14036.
De digitale versie is in pdf in te zien via de gemeentelijke website www.almere.nl/ruimtelijkeplanneninprocedure. Aan de pdf-versie zijn echter geen rechten te ontlenen. Het is ook mogelijk het plan op het stadhuis digitaal in te zien. Vraag hiernaar bij één van de medewerkers van de afdeling Burgerzaken.
Naar boven