Besluit tot wijziging van het besluit directeuren tot verlening ondervolmacht algemene aangelegenheden Kadaster 2014

15.016179

De directeur Bestuur & Strategie, de directeur Landregistratie en Geografie, de directeur Geo- en Vastgoedinformatie en Advies, de directeur Organisatie & Human Resource Management, de directeur Control & Financien en de directeur Informatie Technologie, zijnde allen functionarissen van de Dienst voor het kadaster en de openbare registers,

Gelet op artikel 7, eerste en tweede lid, van het Besluit verlening mandaat, volmacht en machtiging algemene aangelegenheden Kadaster 2014 en de artikelen 10:9, tweede lid, 10:3 en 10:12 van de Algemene wet bestuursrecht;

Besluiten:

ARTIKEL I

Artikel 2 van het Besluit directeuren tot verlening ondervolmacht algemene aangelegenheden Kadaster 2014 komt te luiden:

Artikel 2 Verlening van ondervolmacht aan functionarissen

  • 1. De directeur Landregistratie en Geografie verleent ten aanzien van de bevoegdheden die aan hem zijn verleend op grond van artikel 2 van het besluit, ondervolmacht tot het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen met (mogelijke) financiële gevolgen aan de hierna in de onderdelen a tot en met d genoemde functionarissen van zijn directie, onverminderd de in die onderdelen vermelde voor hen daarbij geldende restricties:

    • a. het hoofd afdeling ruimte & advies: bevoegd tot het aangaan van verplichtingen tot levering van de producten verkavelen, kavelgrensuitzettingen en stedelijke herverkaveling tot een bedrag van € 200.000,– inclusief BTW zo die verschuldigd is, per verplichting, voor zover niet anders is bepaald met betrekking tot specifieke kosten dan wel investeringen;

    • b. het hoofd van de afdeling ruimte & advies; het hoofd van de afdeling materiebeleid Landregistratie en Geografie (LG); de managers van de sector Product- en Proces Innovatie (PPI) en Proces Product Beheer (PPB); de hoofdbewaarder; het hoofd van de afdeling productie Rechtszekerheid (RZ); het hoofd van de afdeling productie Landmeetkunde (LM): bevoegd tot het aangaan van verplichtingen tot een bedrag van € 100.000,– inclusief BTW zo die verschuldigd is, per verplichting, voor zover niet anders is bepaald met betrekking tot specifieke kosten dan wel investeringen;

    • c. de districtsmanagers gebiedsinrichting: bevoegd tot het aangaan van verplichtingen tot een bedrag van € 15.000,– inclusief BTW zo die verschuldigd is, per verplichting, voor zover niet anders is bepaald met betrekking tot specifieke kosten dan wel investeringen; tevens bevoegd tot het aangaan van verplichtingen tot levering van de producten verkavelen, kavelgrensuitzettingen en stedelijke herverkaveling tot een bedrag van € 50.000,– inclusief BTW zo die verschuldigd is, per verplichting, voor zover niet anders is bepaald met betrekking tot specifieke kosten dan wel investeringen;

    • d. de coördinator planbureau RZ; de coördinerend bewaarder; de teamleider Bezwaren, Klachten en Kwaliteitsmetingen (BKK); de teamleider interne projecten; de senior teamleiders en teamleiders productieteams RZ; de coördinator planbureau GEO; de senior teamleiders, teamleiders productieteams LM en de managementsecretaris: bevoegd tot het aangaan van verplichtingen tot een bedrag van € 15.000,– inclusief BTW zo die verschuldigd is, per verplichting, voor zover niet anders is bepaald met betrekking tot specifieke kosten dan wel investeringen.

  • 2. De directeur Geo- en Vastgoedinformatie en Advies verleent ten aanzien van de bevoegdheden die aan hem zijn verleend op grond van artikel 2 van het besluit, ondervolmacht tot het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen met (mogelijke) financiële gevolgen aan de hierna in de onderdelen a tot en met f genoemde functionarissen van zijn directie, onverminderd de in die onderdelen vermelde voor hen daarbij geldende restricties:

    • a. het hoofd van de afdeling materiebeleid GVA, het hoofd van de afdeling GEO informatie, het hoofd van de afdeling Klanten Services en het hoofd van de afdeling Maatwerk en Advies: bevoegd tot het aangaan van verplichtingen tot een bedrag van € 100.000,– inclusief BTW zo die verschuldigd is, per verplichting, voor zover niet anders is bepaald met betrekking tot specifieke kosten dan wel investeringen;

    • b. de managers van de sectoren van de afdeling Klanten Services en de manager van de sector Grootschalige Basis Kaart van Nederland (GBKN): bevoegd tot het aangaan van verplichtingen tot een bedrag van € 50.000,– inclusief BTW zo die verschuldigd is, per verplichting, voor zover niet anders is bepaald met betrekking tot specifieke kosten dan wel investeringen;

    • c. de directiesecretaris: bevoegd tot het aangaan van verplichtingen tot een bedrag van € 25.000,– inclusief BTW zo die verschuldigd is, per verplichting, voor zover niet anders is bepaald met betrekking tot specifieke kosten dan wel investeringen;

    • d. de managers en teamleiders van de afdeling GEO-informatie en van de afdeling Maatwerk en Advies en de managers van de sectoren van de afdeling Materiebeleid GVA: bevoegd tot het aangaan van verplichtingen tot een bedrag van € 15.000,– inclusief BTW zo die verschuldigd is, per verplichting, voor zover niet anders is bepaald met betrekking tot specifieke kosten dan wel investeringen;

    • e. de coördinatoren van de teams van de sector Klant Contact Centrum (KCC) en de productmanagers van de afdeling Materiebeleid GVA: bevoegd tot het aangaan van verplichtingen tot een bedrag van € 5.000,– inclusief BTW zo die verschuldigd is, per verplichting, voor zover niet anders is bepaald met betrekking tot specifieke kosten dan wel investeringen;

    • f. de medewerkers van de teams van de sector KCC: bevoegd tot het aangaan van verplichtingen tot levering tot een bedrag van € 1.200,– inclusief BTW zo die verschuldigd is, per verplichting, voor zover niet anders is bepaald met betrekking tot specifieke kosten dan wel investeringen.

  • 3. De directeur IT verleent ten aanzien van de bevoegdheden die aan hem zijn verleend op grond van artikel 2 van het besluit, ondervolmacht tot het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen met (mogelijke) financiële gevolgen aan de hierna in de onderdelen a tot en met e genoemde functionarissen van zijn directie, onverminderd de in die onderdelen vermelde voor hen daarbij geldende restricties:

    • a. de IT-manager van de unit Regie en resourcepool: bevoegd tot het aangaan van verplichtingen tot een bedrag van € 250.000,– inclusief BTW zo die verschuldigd is, per verplichting, voor zover niet anders is bepaald met betrekking tot specifieke kosten dan wel investeringen;

    • b. het hoofd CIO Office: bevoegd tot het aangaan van verplichtingen tot een bedrag van € 100.000,– inclusief BTW zo die verschuldigd is, per verplichting, voor zover niet anders is bepaald met betrekking tot specifieke kosten dan wel investeringen;

    • c. de IT-managers van de units Kadastrale Inwinning, Landelijke Voorzieningen, Geo inwinning en distributie, Bedrijfsvoering en portalen, Generieke diensten, Architectuur innovatie en technologie, Projectenpool en bedrijfsvoering: bevoegd tot het aangaan van verplichtingen tot een bedrag van € 100.000,– inclusief BTW zo die verschuldigd is, per verplichting, voor zover niet anders is bepaald met betrekking tot specifieke kosten dan wel investeringen;

    • d. de IT-manager van de unit Kadaster Servicedesk: bevoegd tot het aangaan van verplichtingen tot een bedrag van € 50.000,– inclusief BTW zo die verschuldigd is, per verplichting, voor zover niet anders is bepaald met betrekking tot specifieke kosten dan wel investeringen;

    • e. de directiesecretaris: bevoegd tot het aangaan van verplichtingen tot een bedrag van € 25.000,– inclusief BTW zo die verschuldigd is, per verplichting, voor zover niet anders is bepaald met betrekking tot specifieke kosten dan wel investeringen;

  • 4. De directeur Bestuur en Strategie verleent ten aanzien van de bevoegdheden die aan hem zijn verleend op grond van artikel 2 van het besluit, ondervolmacht tot het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen met (mogelijke) financiële gevolgen aan de hierna in de onderdelen a tot en met c genoemde functionarissen van zijn directie onverminderd de in die onderdelen vermelde voor hen daarbij geldende restricties:

    • a. de secretaris Raad van Bestuur: bevoegd tot het aangaan van verplichtingen tot een bedrag van € 250.000,– inclusief BTW, zo die verschuldigd is, per verplichting, voor zover niet anders is bepaald met betrekking tot specifieke kosten dan wel investeringen;

    • b. het hoofd van de afdeling Strategie en Beleid, de manager Juridische Services, de manager Communicatieservices en het hoofd Kadaster International: bevoegd tot het aangaan van verplichtingen tot een bedrag van € 100.000,– inclusief BTW, zo die verschuldigd is, per verplichting, voor zover niet anders is bepaald met betrekking tot specifieke kosten dan wel investeringen;

    • c. de regiomanagers Kadaster International: de bevoegdheid tot het aangaan van verplichtingen tot een bedrag van € 15.000,– inclusief BTW zo die verschuldigd is, per verplichting, voor zover niet anders is bepaald met betrekking tot specifieke kosten dan wel investeringen.

  • 5. De directeur Control en Financiën verleent ten aanzien van de bevoegdheden die aan hem zijn verleend op grond van artikel 2 van het besluit, ondervolmacht tot het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen met (mogelijke) financiële gevolgen aan de hierna in de onderdelen a tot en met c genoemde functionarissen van zijn directie, onverminderd de in die onderdelen vermelde voor hen daarbij geldende restricties:

    • a. de managers van de afdelingen Planning en Control (PC), Financieel Bedrijfskundige Services (FBS), Inkoopservices, Informatie Management Services (IMS) en Risicomanagement, Audit en Informatiebeveiliging: de bevoegdheid tot het aangaan van verplichtingen tot een bedrag van € 50.000,– inclusief BTW zo die verschuldigd is, per verplichting, voor zover niet anders is bepaald met betrekking tot specifieke kosten dan wel investeringen;

    • b. uitsluitend voor de gevallen waarin de directeur Control en Financiën afwezig is, de senior adviseur FPC: de bevoegdheid tot het aangaan van verplichtingen tot een bedrag van € 50.000,– inclusief BTW zo die verschuldigd is, per verplichting, voor zover niet anders is bepaald met betrekking tot specifieke kosten dan wel investeringen;

    • c. de coördinatoren FBS: de bevoegdheid tot het aangaan van verplichtingen tot een bedrag van € 5.000,– inclusief BTW zo die verschuldigd is, per verplichting, voor zover niet anders is bepaald met betrekking tot specifieke kosten dan wel investeringen.

  • 6. De directeur Organisatie & HRM verleent ten aanzien van de bevoegdheden die aan hem zijn verleend op grond van artikel 2 van het besluit, ondervolmacht tot het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen met (mogelijke) financiële gevolgen aan de hierna in de onderdelen a en b genoemde functionarissen van zijn directie, onverminderd de in die onderdelen vermelde voor hen daarbij geldende restricties:

    • a. de managers van de afdelingen Ontwikkeling en Mobiliteit, HRM en Facilitaire Services (FS): de bevoegdheid tot het aangaan van verplichtingen tot een bedrag van € 100.000,– inclusief BTW zo die verschuldigd is, per verplichting, voor zover niet anders is bepaald met betrekking tot specifieke kosten dan wel investeringen;

    • b. de coördinator Personeels- en Salaris Administratie (PSA) en de coördinatoren FS: de bevoegdheid tot het aangaan van verplichtingen tot een bedrag van € 10.000,– inclusief BTW zo die verschuldigd is, per verplichting, voor zover niet anders is bepaald met betrekking tot specifieke kosten dan wel investeringen.

ARTIKEL II

Dit besluit treedt in werking met ingang van de tweede dag na de dagtekening van de Staatscourant waarin het wordt geplaatst.

Dit besluit zal met de toelichting worden bekendgemaakt in de Staatscourant.

Apeldoorn, 12 mei 2015

De voorzitter van het bestuur in de hoedanigheid van directeur Bestuur & Strategie, Th. A. J Burmanje

Bestuurder in de hoedanigheid van directeur Landregistratie en Geografie, F.L.V.P.L. Tierolff

De directeur GEO- en vastgoedinformatie en Advies, P. Hoogwerf

De directeur Organisatie & HRM a.i., A.B.M. Overmars

De directeur Control en Financiën, L.J. Moerland

De directeur IT a.i., P.T.H.M. Verhallen

Bezwaarclausule

Tegen dit besluit kan degene wiens belang rechtstreeks bij dit besluit is betrokken binnen zes weken na de dag van dagtekening van de Staatscourant waarin het wordt geplaatst, een bezwaarschrift indienen bij de Raad van Bestuur van het Kadaster, postbus 9046, 7300 GH Apeldoorn. Het bezwaarschrift moet van een datum en van uw naam en adres zijn voorzien. U moet duidelijk aangeven waarom en tegen welk besluit u bezwaar maakt en zo mogelijk een kopie van het besluit meezenden. Op het bezwaar zal een besluit worden genomen door de Raad van Bestuur van het Kadaster.

TOELICHTING

Na inwerkingtreding van het Besluit directeuren tot verlening ondervolmacht algemene aangelegenheden Kadaster 2014 (Stcrt. 2014, 36602) bleek dat er toch nog enkele wijzigingen moesten worden doorgevoerd in de te verlenen ondervolmachten door directeuren aan functionarissen. Voor de raadpleegbaarheid van de te verlenen volmachten door eventuele derden is in dit wijzigingsbesluit ervoor gekozen om artikel 2 van het besluit in zijn geheel te vervangen door een nieuw artikel 2.

De gewijzigde onderdelen in artikel 2 zien met name op het verlenen van ondervolmacht aan nieuwe functionarissen, dan wel het intrekken van ondervolmachten die aan bepaalde functionarissen waren verleend, bijvoorbeeld omdat deze functies inmiddels opgehouden zijn te bestaan in de organisatie. In artikel 2, eerste lid, onderdelen a en c zijn nieuwe producten doorgevoerd waarvoor het hoofd van de afdeling ruimte & advies resp. de districtsmanager gebiedsinrichting bepaalde bevoegdheden hebben gekregen.

Naar boven