Gemeente Schagen- Verkeersbesluit opheffen gehandicaptenparkeerplaats Noordzeestraat 40, Petten.
Logo Schagen
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Schagen heeft de bevoegheid om op grond van artikel 18, eerste lid, sub D, van de wegenverkeerswet 1994 verkeersbesluiten te nemen;
Krachtens de “Mandaatregeling gemeente Schagen”, vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders d.d. 3 januari 2013, heeft het college van burgemeester en wethouders de bevoegdheid tot het nemen van verkeersbesluiten aan het hoofd afdeling Openbaar Gebied gemandateerd.
Overeenkomstig artikel 24 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer is, namens de korpschef van het regionaal politiekorps Noord-Holland Noord, overleg gepleegd met de verkeerscoördinator van het district Noordkop. Deze heeft zich d.d. 18 mei 2015 tijdens een verkeersoverleg vanuit verkeersoptiek akkoord heeft verklaard met de maatregel;
Overwegende ten aanzien van het besluit
Op grond van artikel 15, eerste lid, van de Wegenverkeerswet 1994 moet een verkeersbesluit worden genomen voor de plaatsing of verwijdering van de in artikel 12 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer genoemde verkeerstekens, alsmede voor onderborden voor zover daardoor een gebod of verbod ontstaat of wordt gewijzigd.
De aangebrachte gehandicaptenparkeerplaats nabij de Noordzeestraat 40 heeft zijn functie verloren. Vanwege de huidige parkeerdruk in de wijk worden gehandicaptenparkeerplaatsen die niet worden gebruikt opgeheven.
De locatie van de op te heffen gehandicaptenparkeerplaats met bijbehorende bebording staat aangegeven op bijgaande situatietekening.
Besluit
1.Het verwijderen van het bord E6 van de bijlage 1 van het RVV 1990 inhoudende “gehandicaptenparkeerplaats” met onderbord gesitueerd nabij de Noordzeestraat 40, Petten.
Mededelingen
De bekendmaking van het besluit geschiedt door publicatie in de Staatscourant. De op het besluit betrekking hebbende stukken worden ter inzage gelegd op het gemeentehuis Schagen, Laan 19.
Op grond van de Algemene wet bestuursrecht kunt u tegen dit besluit een bezwaarschrift indienen bij ons college. Ook andere belanghebbenden kunnen van deze gelegenheid gebruik maken.
De termijn voor het indienen van een bezwaarschrift bedraagt zes weken. Deze termijn vangt aan op de dag na de dag waarop dit besluit is gepubliceerd.
Het bezwaarschrift moet ondertekend zijn en dient in ieder geval te bevatten:
  • de naam en het adres van de indiener;
  • de dagtekening;
  • een aanduiding/omschrijving van het besluit waartegen bezwaar wordt gemaakt;
  • de gronden van het bezwaar.
Het bezwaarschrift moet gericht worden aan het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Schagen, Postbus 8, 1740 AA, Schagen.
Het indienen van een bezwaarschrift schorst niet de werking van het besluit waartegen het gericht is. Op grond van artikel 8:81 van de Algemene wet bestuursrecht kan aan de voorzieningenrechter van de Rechtbank Haarlem verzocht worden een voorlopige voorziening te treffen, indien "onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen, dat vereist". Het vragen van een voorlopige voorziening aan de voorzieningenrechter van de rechtbank is mogelijk indien ook een bezwaarschrift wordt ingediend.
Het verzoek om een voorlopige voorziening moet gericht worden aan:
De voorzieningenrechter van de Rechtbank Haarlem, sector Bestuursrecht, Postbus 1621, 2003 BR Haarlem.
Namens burgemeester en wethouders van de gemeente Schagen
Mevrouw K.E. van der Valk
hoofd afdeling Openbaar Gebied
Datum 18 mei 2015
Naar boven