Logo Oldambt
Projectuitvoeringsbesluit, bouw ziekenhuis Pastorieweg te Scheemda, Oldambt

Burgemeester en wethouders van de gemeente Oldambt maken bekend dat de Raad van de gemeente Oldambt op 18 december 2013 heeft besloten een projectuitvoeringsbesluit ex artikel 2.10, eerste lid, juncto 2.12 van de Crisis- en herstelwet vast te stellen voor het bouwen van een ziekenhuis met bijbehorende gebouwen, bouwwerken, geen gebouw zijnde, en het uitvoeren van overige werken, waaronder infrastructurele werken, op een locatie gelegen tussen de Zwaagsterweg, de Provincialeweg en de Pastorieweg te Scheemda, kadastraal bekend: gemeente Scheemda, sectie M, nummers 384, 287, 288, 284, 389, 390, 407.

Het projectuitvoeringsbesluit is op 15 januari 2014 verzonden aan aanvrager.

Het projectuitvoeringsbesluit ligt met bijbehorende stukken voor een ieder ter inzage van 16 januari 2014 tot en met 26 februari 2014 ter inzage in het gemeentehuis te Winschoten. De aanvraag, het besluit en de bijbehorende stukken zijn in te zien elke werkdag gedurende de openingstijden.

Het volledige projectuitvoeringsbesluit met bijlagen kunt u eveneens inzien op de gemeentelijke website met de link: http://www.gemeente-oldambt.nl/nieuw-ziekenhuis .

Het project is ook digitaal beschikbaar op www.ruimtelijkeplannen.nl. U kunt het plan raadplegen door bij het tabblad ID de plancode in te vullen. De plancode van het plan is: NL.IMRO.1895.03PUB001-0401. Ook de planbestanden zijn hier digitaal te raadplegen.

Het ontwerp projectuitvoeringsbesluit heeft vanaf 12 september 2013 tot en met 23 oktober 2013 voor een termijn van 6 weken ter inzage gelegen. Er zijn zienswijzen ingebracht. Het Raadsbesluit is ten opzichte van het ontwerp projectuitvoeringsbesluit gewijzigd. Deze wijzigingen hebben betrekking op het niet verlichten van reclame op de oostgevel, de ontsluiting voor het landbouwverkeer en enige correcties op tekeningen.

Het projectuitvoeringsbesluit strekt ter vervanging van de besluiten, die krachtens wettelijke voorschriften gegeven zijn. In dit geval gaat het onder andere om de vergunningen voor:

  • het bouwen van een ziekenhuis met bijbehorende gebouwen, bouwwerken, geen gebouw zijnde;

  • het handelen in strijd met regels ruimtelijke ordening;

  • het brandveilig gebruiken van het bouwwerk;

  • het oprichten en gebruiken van een inrichting (milieu);

  • het kappen van 20 bomen;

  • het veranderen van de ligging van wegen;

  • het uitvoeren van waterhuishoudkundige aanpassingen;

  • het ontgronden van de percelen;

  • het nemen van verkeersmaatregelen op de Provincialeweg en de Oude Rijksweg te Scheemda;

  • het intrekken en vaststellen van de naamgeving van de Pastorieweg en de Koediepslaan;

  • het vaststellen van de adresaanduiding voor het ziekenhuis.

Inzage en beroep

Op grond van de Crisis- en herstelwet kan een belanghebbende gedurende de termijn van de ter inzage legging gemotiveerd tegen dit besluit beroep instellen bij: Raad van State, Afdeling bestuursrechtspraak, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag.

Het beroepschrift moet worden ondertekend en moet tenminste bevatten:

  • a. de naam en het adres van de indiener;

  • b. de dagtekening;

  • c. een afschrift van het besluit waartegen het beroep is gericht;

  • d. de gronden van het beroep.

Op dit besluit is de Crisis- en herstelwet van toepassing. Dit betekent, dat de belanghebbende in het beroepsschrift moet aangeven welke beroepsgronden hij aanvoert tegen het besluit. Na afloop van de termijn van zes weken kunnen geen nieuwe beroepsgronden meer worden aangevoerd. Het indien van een pro-forma beroepsschrift is niet mogelijk. Een afschrift van het besluit waartegen het beroep zich richt dient te worden meegezonden.

Belanghebbenden zijn degenen die een zienswijze tegen het betreffende ontwerp van het projectuitvoeringsbesluit hebben ingediend en diegenen die kunnen aantonen dat ze redelijkerwijs niet in de gelegenheid zijn geweest om te reageren op het ontwerpplan.

Het instellen van beroep heeft ingevolge artikel 2.14 van de Crisis- en herstelwet een direct schorsende werking.

Naar boven