Verkeersbesluit Gemeente Strijen 
Logo Strijen
Burgemeester en wethouders van de gemeente Strijen,
•Krachtens het bepaalde in artikel 18, lid 1, sub d van de Wegenverkeerswet 1994 en het bepaalde in artikel 12 van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer.
Overwegende dat:
Ter plaatse van de Trambaan, Industriestraat en Edisonweg in Strijen:
  • Het onveilig is dat de fietsers op de rijbaan rijden;
  • Het onveilig is dat de bromfietsers op het fietspad rijden;
  • Het wenselijk is de fietsers op het fietspad te laten rijden en de bromfietsers op de rijbaan;
  • Dit door middel van borden dient te worden aangegeven.
Ter plaatse van de kruising Industriestraat – Chr. Huygensstraat in Strijen:
  • Het verkeer regelmatig het doodlopende stuk Oud Bonaventurasedijk inrijdt;
  • De doorgaande route van de Industriestraat naar de Chr. Huygensstraat loopt en v.v.;
  • Het wenselijk is de doorgaande route fysiek zichtbaar te maken;
  • Dit door middel van borden en markering dient te worden aangegeven.
Gelet op de bepalingen in het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990,
Besluit:
  • Instellen van een verplicht fietspad op het fietspad langs de Trambaan, Industriestraat en Edisonweg in Strijen;
  • Verbod voor fietsers instellen voor de Trambaan van de Edisonweg tot de Oud Bonaventurasedijk en de Edisonweg;
  • Voorrangssituatie wijzigen op de kruising Industriestraat – Chr. Huygensstraat;
  • Deze maatregel aangeven door plaatsing van de verkeersborden C14 en G11, B01 met OB712/713 en B06 van bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 conform tekening ‘Verkeersbesluit Trambaan Edisonweg Industriestraat’.
Strijen, 2 september 2014
Burgemeester en wethouders van Strijen;
de secretaris, de burgemeester,
C.J. de Visser A.J. Moerkerke
Bekendmaking van dit besluit geschiedt overeenkomstig het bepaalde in artikel 26 van het BABW.
Tegen het bovenstaande besluit kunnen belanghebbenden binnen 6 weken na de verzending van deze brief schriftelijk bezwaar indienen bij ons college. In het bezwaarschrift moeten in ieder geval uw naam, adres, de dagtekening, een omschrijving van het besluit en de redenen waarom u het niet eens bent met het besluit vermeld worden. Aan het indienen van een bezwaarschrift zijn geen kosten verbonden. De behandeling van een bezwaarschrift mag volgens de wet maximaal 12 weken in beslag nemen. Deze termijn van 12 weken kan met 6 weken verdaagd worden.
Het besluit treedt direct in werking, ook al wordt er bezwaar gemaakt. Bent u van mening dat, zolang nog niet op het bezwaarschrift is beslist, het besluit niet in werking zou moeten treden, dan kunt u aan de voorzieningenrechter van de rechtbank in Rotterdam een voorlopige voorziening vragen. Het adres is: postbus 50951, 3007 BM Rotterdam. U kunt een verzoek om voorlopige voorziening ook digitaal indienen bij rechtbank Rotterdam via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden.
Een voorlopige voorziening kan alleen worden gevraagd als er ook bezwaar is gemaakt. Daarnaast moet er sprake zijn van een spoedeisend belang. Aan het vragen van een voorlopige voorziening zijn wel kosten verbonden (griffierechten).
Naar boven