Bekendmaking voornemen verkeersbesluit instellen fietsstroken Bachstraat en Beethovenstraat
Logo Heemskerk
 
Burgemeester en wethouders van Heemskerk maken bekend voornemens te zijn om:
 
Overwegingen ten aanzien van het besluit
• dat de Bachstraat en de Beethovenstraat voor het openbaar verkeer openstaande wegen zijn die bij de gemeente in beheer zijn;
• dat bovengenoemd wegen in het verkeersstructuurplan 2009-2015 zijn gecategoriseerd als gebiedsontsluitingswegen type II;
• dat bovengenoemde wegen op heden gedeeltelijk voorzien zijn van suggestiestroken;
• dat deze suggestiestroken in de huidige situatie 1,00 meter breed zijn en bij de fietsers een subjectief onveiligheidsgevoel te weeg brengen;
• dat deze wegen gezien de staat van het asfalt opnieuw geasfalteerd dienen te worden;
• dat bovengenoemde wegen optisch wordt versmald door fietsstroken van 2,00 m breed aan te leggen;
• dat door het aanbrengen van fietsstroken de verkeersveiligheid op bovengenoemd wegen worden verbeterd doordat de fietsers een eigen ruimte met een juridische status krijgen;
• dat door het aanbrengen van fietsstroken op bovengenoemd wegen het niet is toegestaan om een voertuig te laten stilstaan op de fietsstrook of op de rijbaan langs de fietsstrook;
• dat ingevolge het bepaalde in artikel 23 van het RVV 1990 niet is toegestaan om een voertuig te laten stil staan op een fietsstrook, of op de rijbaan langs een fietsstrook;
• dat de korpschef van de politie regio Kennemerland positief adviseert op het aanbrengen van fietsstroken op de Bachstraat en de Beethovenstraat;
• dat de wethouder verkeer en vervoer akkoord is met het aanbrengen van fietsstroken op de Bachstraat en de Beethovenstraat;
• Gelet op de artikelen 15 en 18 van de Wegenverkeerswet 1994, het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990) en de artikelen 12 en 24 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer;
 
BESLUIT
• dat de Bachstraat en de Beethovenstraat voor het openbaar verkeer openstaande wegen zijn die bij de gemeente in beheer zijn;
• dat bovengenoemd wegen in het verkeersstructuurplan 2009-2015 zijn gecategoriseerd als gebiedsontsluitingswegen type II;
• dat bovengenoemde wegen op heden gedeeltelijk voorzien zijn van suggestiestroken;
• dat deze suggestiestroken in de huidige situatie 1,00 meter breed zijn en bij de fietsers een subjectief onveiligheidsgevoel te weeg brengen;
• dat deze wegen gezien de staat van het asfalt opnieuw geasfalteerd dienen te worden;
• dat bovengenoemde wegen optisch wordt versmald door fietsstroken van 2,00 m breed aan te leggen;
• dat door het aanbrengen van fietsstroken de verkeersveiligheid op bovengenoemd wegen worden verbeterd doordat de fietsers een eigen ruimte met een juridische status krijgen;
• dat door het aanbrengen van fietsstroken op bovengenoemd wegen het niet is toegestaan om een voertuig te laten stilstaan op de fietsstrook of op de rijbaan langs de fietsstrook;
• dat ingevolge het bepaalde in artikel 23 van het RVV 1990 niet is toegestaan om een voertuig te laten stil staan op een fietsstrook, of op de rijbaan langs een fietsstrook;
• dat de korpschef van de politie regio Kennemerland positief adviseert op het aanbrengen van fietsstroken op de Bachstraat en de Beethovenstraat;
• dat de wethouder verkeer en vervoer akkoord is met het aanbrengen van fietsstroken op de Bachstraat en de Beethovenstraat;
• Gelet op de artikelen 15 en 18 van de Wegenverkeerswet 1994, het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990) en de artikelen 12 en 24 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer;
 
Inzage
Vanaf 6 november 2014 tot 4 december 2014 ligt het ontwerpbesluit gedurende 4 weken ter inzage in de hal van het gemeentehuis. Gedurende deze termijn kan iedereen, bij voorkeur schriftelijk, een zienswijze kenbaar maken bij burgemeester en wethouders.
Voor nadere inlichtingen of het kenbaar maken van een mondelinge zienswijze kunt u contact opnemen met bureau Ontwikkeling en realisatie, telefoonnummer 14 0251 of via de website www.heemskerk.nl. Zienswijzen worden meegewogen bij de verdere besluitvorming.
 
Naar boven