Logo Bergeijk
Vastgesteld bestemmingsplan ‘Centrum Bergeijk 2012, herziening 2014’, Bergeijk

Burgemeester en wethouders maken volgens het bepaalde in artikel 3.8 van de Wet ruimtelijke ordening (Wro) en de Algemene wet bestuursrecht (Awb) bekend, dat de gemeenteraad op dinsdag 28 oktober 2014 het bestemmingsplan ‘Centrum Bergeijk 2012, herziening 2014’ met als identificatienummer NL.IMRO.1724.BPBhcn1053-VAST ongewijzigd heeft vastgesteld.

Inzage

Met ingang van donderdag 13 november 2014 liggen het raadsbesluit en raadsvoorstel met het bestemmingsplan met bijbehorende stukken gedurende zes weken voor iedereen ter inzage in het gemeentehuis, burgemeester Magneestraat 1 te Bergeijk. Voor het inzien van een plan dient u een afspraak te maken. Dit kan telefonisch (tel. 0497 – 551 455) of via de receptie. Tegen vergoeding kan een exemplaar van het vastgestelde bestemmingsplan worden verkregen. Het vastgestelde bestemmingsplan is ook digitaal in te zien op de website ruimtelijke plannen van de gemeente Bergeijk, www.bergeijk.nl/ruimtelijkeplannen en op www.ruimtelijkeplannen.nl. Daar kunt u onder andere het bestemmingsplan vinden via het identificatienummer.

Inhoud

Het vastgestelde bestemmingsplan 'Centrum Bergeijk 2012, herziening 2014' voorziet in correcties die nodig bleken na de actualisering van het bestemmingsplan voor het centrum van Bergeijk, toevoeging van aanduidingen van het maximum aantal wooneenheden in de bestemmingen ‘Centrum’ en ‘Gemengd’ en aanpassingen van regels voor bijgebouwen en agrarische bestemmingen. In de toelichtingen van het ontwerpbestemmingsplan worden de aanpassingen uitgelegd.

Beroep

Vanaf donderdag 13 november 2014 kunnen belanghebbenden die tijdig een zienswijze hebben ingediend op het ontwerpbestemmingsplan en belanghebbenden die aantonen redelijkerwijs niet in staat te zijn geweest hun zienswijze op het ontwerpbestemmingsplan bij de gemeenteraad naar voren te brengen gedurende zes weken beroep tegen het besluit van de raad instellen bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA ’s-Gravenhage.

Een beroep moet worden ondertekend en tenminste bevatten: naam en adres van de indiener, dagtekening, omschrijving van het besluit waartegen het beroep zich richt, alsmede de gronden van het beroep.

Tevens kan de indiener van een beroep vanaf donderdag 13 november 2014 gedurende zes weken bij de voorzitter van de Afdeling bestuursrecht van de Raad van State een verzoek om voorlopige voorziening indienen tegen het besluit van de raad.

Het besluit van de raad treedt in werking daags na afloop van genoemde beroepstermijn. Indien binnen de beroepstermijn door de indiener van een beroepschrift een verzoek om voorlopige voorziening als hierboven genoemd is ingediend, treedt het besluit niet in werking voordat op dat verzoek is beslist.

Bergeijk, 12 november 2014

Burgemeester en wethouders van Bergeijk, W.A.C.M. Wouters Secretaris

H.G.M. van de Vondervoort Burgemeester

Naar boven