Burgemeester en wethouders van Son en Breugel
artikel 18 eerste lid onder d van de Wegenverkeerswetgeving 1994 (hierna: Wvw 1994), ingevolge verkeersbesluiten worden genomen door burgemeester en wethouders voor zover zij betreffen het verkeer op wegen welke niet in beheer zijn bij het Rijk, de Provincie of een waterschap;
de mandaatregeling van burgemeester en wethouders van Son en Breugel en het daarop gebaseerde ondermandaatbesluit waarin de bevoegdheid tot het nemen van dit verkeersbesluit is ondergemandateerd aan het afdelingshoofd Ruimte en Samenleving;
de bepalingen van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 (hierna: RVV1990);
de bepalingen van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (hierna: BABW);
dat vervoerder Hermes ten behoeve van het opstellen van de dienstregeling voor het jaar 2015 een verzoek bij de gemeente Son en Breugel heeft ingediend om de route van stadslijn 9 en buurtbuslijn 460 te wijzigen;
dat bij bespreking van het verzoek ook gegevens over het dagelijkse gebruik van de bushaltes zijn betrokken;
dat gebleken is dat van de bushaltes Hoogstraat in de V.d. Elsenstraat en Kometenlaan in de Sterrenbeeldenlaan dagelijks nauwelijks gebruik wordt gemaakt;
dat in de nabijheid van deze haltes alternatieve haltes zijn gelegen die voorzien zijn van een uitgebreider pakket aan voorzieningen;
dat de wijziging van stadslijn 9 bestaat uit het verleggen van de route tussen Son centrum en Breugel van Planetenlaan naar Veerstraat v.v., waarvoor de realisatie van een tweetal nieuwe bushalteparen in de Wilhelminalaan en P. Brueghelplein noodzakelijk wordt geacht;
dat de wijziging van buurtbuslijn 460 enerzijds bestaat uit het verleggen van de route tussen Son centrum en Breugel van Planetenlaan naar Veerstraat v.v.;
dat de wijziging van buurtbuslijn 460 anderzijds bestaat uit het verleggen van de route naar woonwijk 't Zand en het toevoegen van woonwijk De Vloed in de routering;tussen Son centrum en Breugel van Planetenlaan naar Veerstraat v.v.;
dat voor de wijziging van buurtbuslijn 460 het benodigd is om een drietal buurtbushaltes (Vlinderlaan 1x, Boslaan 2x) op te heffen;
dat voor de wijziging van buurtbuslijn 460 het benodigd is om een viertal buurtbushaltes (Zandstraat 2x, De Bontstraat 2x) in te stellen;
dat bij de plaatsbepaling van de nieuwe bushaltes de (mogelijkerwijs strijdige) belangen tussen verkeersveiligheid, bereikbaarheid en leefbaarheid zijn afgewogen, waarbij conform gemeentelijk beleid (mobiliteitsvisie) verkeersveiligheid de hoogste prioriteit heeft gekregen;
dat de verwachting bestaat dat het openbaar vervoer-gebruik zal toenemen door de (ten opzichte van de dienstregeling 2014) kortere, snellere en voor OV-chipkaartgebruikers goedkopere dienstregeling in 2015;
dat verwacht wordt dat het openbaar vervoer-gebruik zal toenemen doordat per saldo een groter aandeel van de Son en Breugelse woonadressen binnen een loopafstand van 400 meter tot haltes komen te liggen;
het bundelen van de buslijn 9 en de de bushaltes Hoogstraat in de V.d. Elsenstraat en Kometenlaan in de Sterrenbeeldenlaan per dag zeer beperkt is en dat binnen een acceptabele loopafstand van een alternatieve bushalte met meer voorzieningen aanwezig zijn;
dat het hierbij streven is dat de genoemde maatregelen vanaf xx december 2014 van kracht worden, op het moment dat de gewijzigde dienstregeling ingaat;
dat gezien het voorgaande en het gestelde in artikel 21 van het BABW juncto artikel 2 Wvw1994 kan worden opgemerkt dat het nemen van deze verkeersmaatregelen strekt tot het zoveel mogelijk waarborgen van de vrijheid van het verkeer c.q. in deze specifiek voor de busreiziger;
dat overeenkomstig artikel 24 van het BABW overleg is gepleegd met de (gemachtigde van de) korpschef van de politie;
dat de onder 'besluiten' genoemde wegen in beheer zijn bij de gemeente Son en Breugel en binnen de bebouwde kom zijn gelegen;