Instellen van een parkeerverbod op de Aspert te Horssen i.v.m. motorcrossevenement
Logo Druten
Verkeersbesluit 0011_TS
 
 
Vaststelling van het verkeersbesluit door Burgemeester en Wethouders op: 18 augustus 2014
  
Publicatiedatum: 28 augustus 2014
  
Het verkeersbesluit treedt in werking op: 10 oktober 2014
 
 
Burgemeester en wethouders van Druten
 
Gelet op:
  • 1.
    artikel 18, lid 1 onder d van de Wegenverkeerswet 1994 (hierna: WVW) ingevolge verkeersbesluiten worden genomen door burgemeester en wethouders voor zover zij betreffen het verkeer op wegen, welke niet in beheer zijn bij het Rijk, de provincie of een waterschap;
  • 2.
    artikel 15 lid 1 van de WVW, ingevolge de plaatsing van de bij algemene maatregel van bestuur aangewezen verkeerstekens en onderborden, voor zover daardoor een gebod of verbod ontstaat, geschiedt krachtens een verkeersbesluit;
  • 3.
    artikel 12 van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (hierna BABW) ingevolge de plaatsing van verkeersborden volgens bijlage 1 van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 (hierna: RVV 1990) moet geschieden krachtens een verkeersbesluit;
  • 4.
    artikel 24 van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer worden verkeersbesluiten genomen na overleg met de verkeersadviseur van politie eenheid Oost Nederland, district Gelderland-Zuid;
  • 5.
    het besluit van het college van Burgemeester en Wethouders van 9 februari 2010 om de bevoegdheid verkeersbesluiten te nemen te mandateren aan het hoofd Openbare Werken.
 
 
Overwegende dat;
  • 1.
    de Aspert buiten de bebouwde kom van Horssen ligt en dat deze in beheer is bij de gemeente Druten;
  • 2.
    de Aspert een doodlopende erftoegangsweg buiten de bebouwde kom is met een maximumsnelheid van 60 km/uur;
  • 3.
    aan de Aspert het perceel is gelegen waar een motorcrossevenement op plaatsvindt op 7 september 2014;
  • 4.
    de Aspert een smalle weg is waar parkeren ongewenst is, vooral voorafgaand aan of tijdens het evenement;
  • 5.
    door de aanwezigheid van geparkeerde auto’s de bereikbaarheid van het crossterrein en de aanwonenden erg slecht wordt;
  • 6.
    de aanwonenden zijn geïnformeerd door de organisator en de aanwonenden hebben ingestemd met de voorgestelde activiteiten;
  • 7.
    de gekozen locatie voor een parkeerterrein halverwege de Aspert en de kassa voor het evenement ook halverwege de Aspert goed heeft gewerkt;
  • 8.
    aanwonenden van het achterste deel van de Aspert geen last hebben van filevorming of geparkeerde auto’s;
  • 9.
    de meeste woningen in het achterste deel van de Aspert zijn gelegen;
  • 10.
    aanwonenden wel kunnen hinder ondervinden van bezoekers die over de openbare weg moeten lopen tussen het parkeerterrein en het crossterrein;
  • 11.
    die eventuele overlast niet met een parkeerverbod is aan te pakken;
  • 12.
    voor aanwonenden de mogelijkheid blijft om zonder te betaling het eigen perceel te bereiken;
  • 13.
    het parkeerverbod wel zorgt voor bereikbare percelen, zowel voor aanwonenden, bezoekers en hulpdiensten, maar ook voor een overzichtelijk straatbeeld;
  • 14.
    deze voordelen de verkeersveiligheid op de Aspert ten goede komen;
  • 15.
    dit parkeerverbod alleen geldig hoeft te zijn op de dag van het evenement;
  • 16.
    dit parkeerverbod niet of nauwelijks effect heeft op de parkeerdruk in de omgeving, er is parkeergelegenheid beschikbaar gesteld op een perceel nabij het crossterrein;
  • 17.
    het treffen van een verkeersmaatregel een normale maatschappelijke ontwikkeling is waarmee een ieder kan worden geconfronteerd en waarvan de nadelige gevolgen in beginsel voor rekening van betrokkenen behoren te blijven;
  • 18.
    de bovenvermelde maatregel wordt genomen op basis van artikel 2 van de WVW.
 
 
nemen, gelet op het voorgaande, de volgende
Besluit:
  • 1.
    door plaatsing van verkeersborden E1 (parkeerverbod), volgens bijlage 1 van het RVV 1990, het parkeren te verbieden langs beide zijden van de Aspert op zondag 7 september 2014;
  • 2.
    E.e.a. conform de bij dit besluit behorende tekening.
 
 
Druten, 18 augustus 2014
Namens burgemeester en wethouders van Druten,
 
 
 
H.G.A.M. Cornelissen,
Hoofd afdeling openbare werken
 
Het verkeersbesluit ligt vanaf de publicatiedatum gedurende 6 weken ter inzage.
 
Belanghebbenden kunnen, tot uiterlijk zes weken na heden, tegen dit besluit schriftelijk bezwaar indienen bij burgemeester en wethouders van Gemeente Druten, Postbus 1, 6650 AA Druten. Zie hiervoor de bezwaarschriftbijsluiter. Bezwaarschrift-bijsluiter
 
Hoe maakt u bezwaar tegen dit besluit?
Bent u het niet eens met dit besluit? Dan kunt u daartegen bezwaar maken. Dat doet u door een brief te schrijven aan de instantie die het besluit heeft genomen. In de meeste gevallen is dat het college van burgemeester en wethouders. Maar het kan ook gaan om een besluit van de raad of de burgemeester.
U stuurt uw bezwaar aan het college van burgemeester en wethouders (raad of burgemeester) van Druten, Postbus 1, 6650 AA Druten.
 
Bezwaarschrift
De brief waarmee u bezwaar maakt heet bezwaarschrift.
In uw bezwaarschrift moet het volgende staan:
  • 1.
    uw naam en adres
  • 2.
    de datum
  • 3.
    een omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt
  • 4.
    de reden waarom u bezwaar maakt
Vergeet u niet het bezwaarschrift te ondertekenen en stuur zo mogelijk een kopie mee van het besluit waartegen u bezwaar maakt.
 
Termijn
U heeft zes weken de tijd om bezwaar te maken. Deze termijn begint op de dag na de bekendmaking van het besluit: dat is de dag ná de datum, waarop het besluit is verzonden. Uw bezwaar moet vóór het einde van de termijn bij ons binnen zijn.
 
Voorlopige voorziening
Wanneer u bezwaar maakt, blijft het besluit - in ieder geval totdat een beslissing op het bezwaarschrift is genomen - in stand. Om te voorkomen dat er onherstelbare gevolgen ontstaan, kunt u de voorzieningenrechter van de Rechtbank Gelderland om een voorlopige voorziening vragen. Dat is een tijdelijke oplossing, die geldt totdat op uw bezwaar is beslist. In het geval van een omgevingsvergunning kan zo’n voorziening inhouden, dat voorlopig niet gebouwd mag worden.
Een verzoek om een voorlopige voorziening wordt op korte termijn behandeld. U stuurt uw schriftelijke verzoek aan de voorzieningenrechter van de Rechtbank Gelderland, Afdeling Bestuursrecht, Postbus 9030, 6800 EM Arnhem.
Voor een voorlopige voorziening betaalt u een vergoeding: griffierecht. Een natuurlijk persoon betaalt bij de rechtbank € 45,-- voor zaken die betrekking hebben op uitkering, huursubsidie of belastingzaken. Voor de overige zaken betaalt een natuurlijk persoon € 165,--. Een rechtspersoon (vereniging, stichting, NV, BV) betaalt altijd € 328,--. Deze bedragen gelden vanaf 1 januari 2014.
 
Digitaal beroep instellen
Per 1 oktober 2010 is het ook mogelijk om digitaal een verzoekschrift in te dienen bij genoemde rechtbank via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden.
 
Nog vragen?
Heeft u nog vragen? Neem dan gerust contact op met de secretaris van de bezwaarschriftencommissie van de gemeente Druten, te bereiken via 14 0487.
 
Naar boven