Tijdelijke verkeersmaatregelen NOW 2014 in Nederweert
Logo Nederweert
Burgemeester en wethouders van Nederweert
Overwegingen ten aanzien van het besluit
overwegende dat de Stichting Neewieert on Wiels, p/a dhr. Frank Lenen, Kerkstraat 4, 6031 CH Nederweert voornemens is op 21 september 2014 Neewieert on Wiels te organiseren in Nederweert en op 20 september 2014 de Day before Neewieert on Wiels te organiseren op het Horecaplein in Nederweert;
 
 
dat het voertuigenevenement wordt georganiseerd in samenwerking met de Reddingsbrigade Nederweert, welke buitenwateractiviteit houden in de Zuid-Willemsvaart;
 
 
dat het voor een goede doorstroming en veiligheid van het verkeer noodzake­lijk is gedurende de organisatie van het evenement verkeersmaatregelen te treffen;
 
 
dat de betreffende wegen/weggedeelten in beheer zijn bij de gemeente Neder­weert;
 
 
gelet op de bepalingen van de Wegenverkeerswet, het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer en het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990;
 
 
gezien het besluit van burgemeester en wethouders van 2 januari 2014 tot volledige mandatering voor instellen van tijdelijke verkeersmaatregelen voor de gemeente Nederweert en gelet op het mandaatbesluit van burgemeester en wethouders van Nederweert van 17 april 2012 en het ondermandaatbesluit van het hoofd van de afdeling Dienstverlening van 2 januari 2014 aan de administratief medewerkster van het team Ruimte en Wonen;
 
 
BESLUIT EN
op zaterdag 20 september 2014 de wegen bij het horecaplein af te sluiten voor alle verkeer behalve voor voetgangers tussen 19.00 uur en 3.00 uur en het verkeer d.m.v. verwijzingsborden om te leiden.
op zondag 21 september 2014 tussen 9.00 uur en 19.00 uur de volgende maatregelen in te stellen:
  • 1.
    Afsluiten voor alle verkeer behalve voetgangers:
- Kerkstraat tussen de Brugstraat en de kerk;
- Het verbindingspad voor voetgangers en (brom-)fietsen van de Burg. Hobusstraat naar de Kerkstraat tussen huisnummer 13 en 15;
- Burg. Hobusstraat van de parkeerplaats bij de EMTE naar de Kerkstraat;
- Het verbindingspad tussen de Schoolstraat en de Kerkstraat (langs de kerk);
- Lambertushof tussen de parkeerplaatsen bij Jan Linders en de Kerkstraat;
- Lindanusstraat; - St. Antoniusplein, plein en weg met uitzondering van het weggedeelte tussen Pastoor van de Steenstraat en St. Lambertusstraat (t.b.v. bezoekers parkeerplaats Jumbo); - St. Lambertusstraat tussen ingang parkeerplaats Jumbo en Brugstraat;
- Brugstraat;
- Geenestraat tussen de Brugstraat en de Lindenstraat;
- Raadhuisplein en straat Raadhuisplein; - Brug 15;
- St. Rochusstraat tussen Brug 15 en café de Schans; - Julianastraat ter hoogte van café de Schans; - Steer tussen St. Rochusstraat en Steer 8.
 
  • 2.
    Het eenrichtingsverkeer op te heffen van de volgende weggedeelten:
- Burg. Hobusstraat ten noorden van de EMTE (zodat de parkeerplaatsen gebruikt kunnen worden);
- Paulus Holtenstraat tussen het Burg. Spiertzplein en de Kerkstraat ten behoeve van de doorgang voor aanwonenden;
 
3. Een parkeerverbod instellen voor wisselende zijden van de Acaciastraat .
 
4. Bij de afsluiting ter hoogte van de kruising Geenestraat/Lindenstraat, de Brugstraat en Brug 15 dienen verkeersregelaars aanwezig te zijn bij de afsluithekken. Zij verlenen deelnemers aan Neewieert on wiels doorgang mits zij een ontheffing hebben.
 
Nederweert, 30 juli 2014

Burgemeester en wethouders van Nederweert,

Namens deze,

A. Zegveld-Jacobs

medewerkster team Ruimte en Wonen, afd. DVL

Mededelingen
Bezwaar- of beroepsclausule
U kunt de stukken inzien binnen zes weken na de dag van publicatie, van 8 augustus tot met 18 september 2014, bij de centrale klantenbalie of op afspraak. Het indienen van bezwaarschriften is tijdens de inzageperiode mogelijk voor belanghebbenden het college van burgemeester en wethouders, t.a.v. de commissie bezwaarschriften, postbus 2728, 6030 AA Nederweert. U kunt gelijktijdig vragen om een voorlopige voorziening bij de voorzieningenrechter van Rechtbank Roermond. U kunt dit ook digitaal doen via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Raadpleeg deze bekendmaking op onze website voor meer informatie. Bellen mag ook met de heer W. Bijlmakers van de afdeling Dienstverlening.
 
Naar boven