Regeling van de Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid van 13 januari 2014, 2013-0000182433, houdende de inrichting van de afdeling Bedrijfsvoering, secretariaat en begroting-P&I, alsmede doorverlening van vertegenwoordigingsbevoegdheden van het hoofd van de afdeling Bedrijfsvoering, secretariaat en begroting-P&I (Organisatie-, mandaat- en volmachtbesluit afdeling BSB-P&I 2013)

De Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid,

Gelet op artikel 3, eerste lid, onderdeel k, en derde lid, en artikel 10, van het Organisatie-, mandaat- en volmachtbesluit directeur-generaal Participatie en Inkomenswaarborg 2009;

Besluit:

§ 1. Algemeen

Artikel 1

In deze regeling en de daarop berustende bepalingen wordt verstaan onder:

a. BSB-P&I:

de afdeling Bedrijfsvoering, secretariaat en begroting-P&I van het ministerie;

b. teamleider van het Team secretariaat-P&I:

de functionaris die rechtstreeks ressorteert onder het hoofd van de afdeling Bedrijfsvoering, secretariaat en begroting-P&I.

§ 2. Organisatie en taken

Artikel 2

Onder BSB-P&I ressorteert een apart organisatieonderdeel Team secretariaat-P&I.

Artikel 3

De teamleider van het Team secretariaat-P&I is verantwoordelijk voor de managementondersteuning van de directeur-generaal en de onder de directeur-generaal ressorterende organisatieonderdelen.

§ 3. Bevoegdheden ten behoeve van de directeur-generaal en de onder de directeur-generaal ressorterende organisatieonderdelen

Artikel 4

Aan de teamleider van het Team secretariaat-P&I wordt mandaat en machtiging verleend met betrekking tot:

  • a. het afdoen van informatieve brieven, die betrekking hebben op de taken van BSB-P&I;

  • b. het paraferen van stukken waar BSB-P&I geen voortouw in heeft, met uitzondering van stukken waarvan gelet op het belang daarvan redelijkerwijs vermoed kan worden dat deze door het hoofd van BSB-P&I afgedaan moeten worden.

Artikel 5

  • 1. De aangewezen beleidsmedewerker van de afdeling Ouderen, Onderzoek en Grensoverschrijdende sociale zekerheid van de directie Inkomensverzekeringen en -voorzieningen is gevolmachtigd om reisbescheiden te bestellen met een waarde van ten hoogste € 5.000,– per bestelling. Bij afwezigheid of verhindering van de aangewezen beleidsmedewerker wordt, voor de duur van de afwezigheid of verhindering, deze bevoegdheid waargenomen door de aangewezen managementondersteuner van het Team secretariaat-P&I.

  • 2. De aangewezen medewerkers facilitair management van het Team secretariaat-P&I zijn gevolmachtigd om kantoorartikelen te bestellen met een waarde van ten hoogste € 1.000,– per bestelling.

  • 3. De managementondersteuners van het Team secretariaat-P&I zijn gevolmachtigd om attenties te bestellen met een waarde van ten hoogste € 200,– per bestelling.

Artikel 6

Doorverlening van bevoegdheden is slechts toegestaan na voorafgaande schriftelijk toestemming van het hoofd van BSB-P&I.

Artikel 7

Bij afwezigheid of verhindering van het hoofd van BSB-P&I worden, voor de duur van de afwezigheid of verhindering, diens taken en bevoegdheden waargenomen door een aangewezen medewerker of de teamleider van het Team secretariaat-P&I.

§ 4. Aanvullende bevoegdheden ten behoeve van BSB-P&I

Artikel 8

Aan de teamleider van het Team secretariaat-P&I wordt mandaat en machtiging verleend met betrekking tot het nemen van besluiten over en het vaststellen en ondertekenen van stukken die betrekking hebben op de personeelsaangelegenheden ten behoeve van BSB-P&I,voor zover het betreft:

  • a. het opmaken, niet zijnde vaststellen, van een beoordeling van medewerkers;

  • b. het houden van manager-medewerker gesprekken;

  • c. verlof van medewerkers;

  • d. kleine beloningen, niet zijnde gratificaties, onder gelijktijdige mededeling daarvan aan het hoofd van BSB-P&I.

§ 5. Slotbepalingen

Artikel 9

  • 1. Deze regeling treedt in werking met ingang van de eerste dag na de dagtekening van de Staatscourant waarin zij wordt geplaatst, en werkt terug tot en met 1 augustus 2013.

  • 2. Deze regeling wordt aangehaald als: Organisatie-, mandaat- en volmachtbesluit afdeling BSB-P&I 2013.

Deze regeling zal met de toelichting in de Staatscourant worden geplaatst.

Den Haag, 13 januari 2014

De Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, namens deze: C. van der Spek, Afdelingshoofd.

TOELICHTING

Per 1 augustus 2013 is de afdeling Bedrijfsvoering, secretariaat en begroting-P&I van de directie Inkomensverzekeringen en -voorzieningen onder de directeur-generaal Participatie en Inkomenswaarborg geplaatst. Een daartoe strekkend besluit is onlangs in de Staatscourant verschenen. In verband daarmee is het noodzakelijk geworden dat een apart Organisatie-, volmacht en mandaatbesluit wordt getroffen voor de afdeling. Dit besluit strekt daartoe. De mandaten en volmachten die binnen de afdeling waren doorverleend blijven ongewijzigd.

De Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, namens deze: C. van der Spek, Afdelingshoofd.

Naar boven