Logo Apeldoorn
Vastgesteld bestemmingsplan ‘Barnewinkel’, Apeldoorn

Vanaf 11 april 2013 ligt gedurende 6 weken ter inzage het bij raadsbesluit van 21 maart 2013 vastgestelde bestemmingsplan Barnewinkel met identificatiecode NL.IMRO.0200.bp1070-vas1. Het plan betreft de ontwikkeling van een multifunctioneel complex, bestaande uit onder meer een hotel, vergadercentrum en restaurant.

Ook worden de bestemmingen van omliggende gronden geactualiseerd. Dit betreft onder andere het perceel Barnewinkel 13, een aantal agrarische percelen op de Barnewinkel tot aan het spoor, het terrein van de Felua-groep en Woudhuizermark 100/104. Het bestemmingsplan is gewijzigd vastgesteld. De belangrijkste wijzigingen zijn:

  • aan de regels zijn definities toegevoegd voor een conferentiecentrum, een hotel en een restaurant;

  • diverse redactionele verbeteringen van de regels;

  • diverse verduidelijkingen van de regels.

Alle wijzigingen staan beschreven in de Nota zienswijzen en ambtshalve wijzigingen.

Tegen het ontwerp van het plan zijn zienswijzen naar voren gebracht. Ook heeft de gemeenteraad bij de vaststelling wijzigingen in het plan aangebracht. Daarom kunnen beroep instellen:

  • een belanghebbende die tijdig een zienswijze bij de gemeenteraad naar voren heeft gebracht;

  • een belanghebbende die aantoont dat hij redelijkerwijs niet in staat is geweest zijn zienswijze bij de gemeenteraad naar voren te brengen;

  • een belanghebbende die bezwaar heeft tegen de wijzigingen die de gemeenteraad bij de vaststelling in het plan heeft aangebracht.

Tot en met 23 mei 2013 kunt u uw beroepschrift indienen bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag. Het instellen van beroep schorst het besluit niet. Degene die beroep instelt kan daarnaast een verzoek om voorlopige voorziening (schorsing) indienen bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag.

Het digitale bestemmingsplan is te raadplegen via onze website www.apeldoorn.nl/inzage.

Het vastgestelde bestemmingsplan ligt ook ter inzage in het stadhuis. De medewerkers van het Omgevingsloket kunnen u meer vertellen over het bestemmingsplan. Het digitale bestemmingsplan kunt u ook bekijken op de internetzuil in het stadhuis.

Openingstijden Omgevingsloket:

  • vrije inloop: maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 12 uur en op donderdagavond van 17.30 tot 19.30 uur.

  • op afspraak: maandag tot en met donderdag van 8.30 tot 16.00 uur, vrijdag van 8.30 tot 12.30 uur en dinsdag- en donderdagavond van 17.30 tot 19.30 uur.

    Een afspraak kunt u maken via onze website of door tijdens kantoortijden te bellen met 14055.

Apeldoorn, 10 april 2013

Naar boven