Regeling van de Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid van 11 december 2013, 2013-0000159607, houdende de wijziging van diverse organisatie-, mandaat- en volmachtbesluiten in verband met het laten ressorteren van de afdeling Bedrijfsvoering, secretariaat en begroting-P&I onder de directeur-generaal Participatie en Inkomenswaarborg van het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid

De Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid,

Gelet op de artikelen 3, tweede lid, van het Coördinatiebesluit organisatie en bedrijfsvoering rijksdienst 2011, en 10:3 van de Algemene wet bestuursrecht, 8, derde lid, aanhef en onderdeel a, en 23, eerste lid, van het Organisatie-, mandaat- en volmachtbesluit SZW 2009, 3, eerste lid, onderdeel k, en 10, van het Organisatie-, mandaat- en volmachtbesluit directeur-generaal Participatie en Inkomenswaarborg 2009 en 3, eerste lid, onderdeel k, en 11, van het Organisatie-, mandaat- en volmachtbesluit directeur-generaal Werk 2009;

Besluit:

ARTIKEL I

Aan artikel 2, onderdeel c, van het Organisatie-, mandaat- en volmachtbesluit SZW 2009 wordt een subonderdeel toegevoegd, luidende:

  • 6°. de afdeling Bedrijfsvoering, secretariaat en begroting-P&I;.

ARTIKEL II

Het Organisatie-, mandaat- en volmachtbesluit directeur-generaal Participatie en Inkomenswaarborg 2009 wordt als volgt gewijzigd:

A

In artikel 1, onderdeel e, vervalt ‘van de directie Inkomensverzekeringen en voorzieningen’.

B

Onder vervanging van de punt aan het slot van artikel 2, onderdeel e, door een puntkomma, wordt een onderdeel toegevoegd, luidende:

  • f. de afdeling Bedrijfsvoering, secretariaat en begroting-P&I.

C

Aan artikel 3 wordt een lid toegevoegd, luidende:

  • 3. Het eerste lid is van overeenkomstige toepassing op het hoofd van de afdeling Bedrijfsvoering, secretariaat en begroting-P&I.

D

Onder vervanging van de puntkomma aan het slot van artikel 5, onderdeel b, door een punt, vervalt onderdeel c.

E

Na artikel 8 wordt een nieuw artikel 8a ingevoegd, luidende:

Artikel 8a

  • 1. De afdeling Bedrijfsvoering, secretariaat en begroting-P&I is ten behoeve van de directeur-generaal en de onder de directeur-generaal ressorterende organisatieonderdelen, genoemd in artikel 2, onderdelen a tot en met f, verantwoordelijk voor:

    • a. alle interne bedrijfsvoeringsprocessen, waaronder de management-, administratieve-, personele- en financiële ondersteuning, automatisering en huisvesting;

    • b. het aanleveren van managementinformatie op het gebied van de bedrijfsvoeringsprocessen;

    • c. het leveren van een bijdrage aan documenten die door de dienstonderdelen van het directoraat-generaal Participatie en Inkomenswaarborg in het kader van de planning- en controlcyclus van het ministerie worden opgesteld;

    • d. een goede afstemming met de tweedelijns bedrijfsvoering die centraal voor het gehele ministerie gevoerd wordt;

    • e. de coördinatie van de bijdragen van het directoraat-generaal Participatie en Inkomenswaarborg voor de begrotingcyclus;

    • f. het financieel beheer.

  • 2. De aansturing van het hoofd van de afdeling Bedrijfsvoering, secretariaat en begroting-P&I berust bij de directeur, die door de directeur-generaal is aangewezen als plaatsvervangend directeur-generaal.

F

Artikel 9a komt te luiden:

Artikel 9a

  • 1. Artikel 9 is van overeenkomstige toepassing op de bevoegdheden van het hoofd van de afdeling Bedrijfsvoering, secretariaat en begroting-P&I, voor zover zij verband houden met de verantwoordelijkheden ten behoeve van de eigen afdeling.

  • 2. In afwijking van het eerste lid wordt aan het hoofd van de afdeling Bedrijfsvoering, secretariaat en begroting-P&I mandaat en machtiging verleend met betrekking tot het nemen van besluiten over en het vaststellen en ondertekenen van stukken voor zover zij verband houden met de verantwoordelijkheden ten behoeve van de directeur-generaal, de directeuren en het bureauhoofd.

  • 3. In afwijking van het eerste lid wordt aan het hoofd van de afdeling Bedrijfsvoering, secretariaat en begroting-P&I volmacht verleend met betrekking tot het verrichten van de volgende privaatrechtelijke rechtshandelingen, voor zover zij verband houden met de verantwoordelijkheden ten behoeve van de directeur-generaal, de directeuren en het bureauhoofd:

    • a. het aangaan van overeenkomsten met betrekking tot de levering van goederen en diensten die voortvloeien uit een door de directie Bedrijfsvoering afgesloten raamovereenkomst;

    • b. het afsluiten van koop-, huur- en leaseovereenkomsten met een waarde van ten hoogste € 15.000,– per overeenkomst.

  • 4. De directeuren en het bureauhoofd blijven te allen tijde bevoegd de bevoegdheden, genoemd in het tweede en derde lid, voor zover zij verband houden met de eigen directie dan wel bureau, zelf uit te oefenen.

G

Artikel 10 wordt als volgt gewijzigd:

1. In het tweede lid wordt ‘directeuren’ vervangen door: directeuren en het hoofd van de afdeling Bedrijfsvoering, secretariaat en begroting-P&I.

2. Het vierde lid, aanhef, komt te luiden:

  • 4. Het eerste lid is van overeenkomstige toepassing op de bevoegdheden van het hoofd van de afdeling Bedrijfsvoering, secretariaat en begroting-P&I, voor zover zij verband houden met de verantwoordelijkheden ten behoeve van de eigen afdeling. In afwijking hiervan kan het hoofd van de afdeling Bedrijfsvoering, secretariaat en begroting-P&I de volgende bevoegdheden, voor zover zij verband houden met de verantwoordelijkheden ten behoeve van de directeur-generaal, de directeuren en het bureauhoofd, doorverlenen aan onder hem ressorterende functionarissen:

ARTIKEL III

Het Organisatie-, mandaat- en volmachtbesluit Inkomensverzekeringen en -voorzieningen 2009 wordt als volgt gewijzigd:

A

Artikel 1 komt te luiden:

Artikel 1

In deze regeling en de daarop berustende bepalingen wordt verstaan onder directie IVV: de directie Inkomensverzekeringen en -voorzieningen van het ministerie.

B

Onder vervanging van de puntkomma aan het slot van artikel 2, onderdeel d, door een punt, vervalt onderdeel e.

C

De artikelen 7, 10 en 11a vervallen.

D

In artikel 8, aanhef, vervalt ‘en de teamleider van het Team Secretariaat P&I’.

E

Artikel 9 wordt als volgt gewijzigd:

1. In de aanhef vervalt ‘en de teamleider van het Team Secretariaat P&I’.

2. In onderdeel b vervalt ‘onderscheidenlijk het hoofd Bedrijfsvoering, secretariaat en begroting-P&I’.

F

In artikel 11 vervallen het tweede lid alsmede de aanduiding ‘1.’ voor het eerste lid.

ARTIKEL IV

Het Organisatie-, mandaat- en volmachtbesluit Re-integratie en Participatie 2009 wordt als volgt gewijzigd:

A

Artikel 12 vervalt.

B

In artikel 14 vervallen het tweede lid alsmede de aanduiding ‘1.’ voor het eerste lid.

ARTIKEL V

Het Organisatie-, mandaat- en volmachtbesluit UBN 2012 wordt als volgt gewijzigd:

A

Artikel 9 vervalt.

B

In artikel 11 vervallen het tweede lid alsmede de aanduiding ‘1.’ voor het eerste lid.

ARTIKEL VI

Deze regeling treedt in werking met ingang van de eerste dag na de dagtekening van de Staatscourant waarin zij wordt geplaatst, en werkt terug tot en met 1 augustus 2013.

Deze regeling zal met de toelichting in de Staatscourant worden geplaatst.

Den Haag, 11 december 2013

De Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, L.F. Asscher

TOELICHTING

Per 1 augustus 2013 is de afdeling Bedrijfsvoering, secretariaat en begroting-P&I van de directie Inkomensverzekeringen en -voorzieningen gaan ressorteren onder de directeur-generaal Participatie en Inkomenswaarborg geplaatst. In verband daarmee is het noodzakelijk dat een aantal Organisatie-, volmacht en mandaatbesluiten (OMV-besluiten) aan te passen. De wijzigingen werken terug tot 1 augustus 2013. De taken van de afdeling zijn niet gewijzigd.

De aansturing van de afdeling berust bij de plaatsvervangend directeur-generaal Participatie en Inkomenswaarborg (art. 8a, lid 2, OMV-besluit directeur-generaal Participatie en Inkomenswaarborg).

De Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, L.F. Asscher

Naar boven