Staatscourant van het Koninkrijk der Nederlanden
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Nederweert | Staatscourant 2013, 35457 | Verkeersbesluiten |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Nederweert | Staatscourant 2013, 35457 | Verkeersbesluiten |
Besluit B&W-13-02872
Burgemeester en wethouders van Nederweert;
Overwegingen ten aanzien van het besluit
overwegende dat de actuele stand van zaken en de ontwikkelingen in de nabije toekomst ten aanzien van parkeren binnen de kern Nederweert zijn weergegeven in de notitie “Parkeerregime centrum Nederweert”;
dat deze notitie de basis vormt voor het onderwerp parkeren in Nederweert;
dat de gemeenteraad op 5 februari 2013 heeft besloten de parkeercapaciteit aan de Loverstraat in Nederweert uit te breiden met 50 parkeerplaatsen en dat deze inmiddels zijn aangelegd;
dat het daarom mogelijk is de capaciteit voor kortparkeren aan de Burg. Hobusstraat uit te breiden ter hoogte van de groepspraktijk huisartsen met 20 parkeerplaatsen en een gehandicaptenparkeerplaats;
dat uitbreiding voor kortparkeren ten goede zal komen aan bezoekers van de Huisartsen Groepspraktijk Nederweert, Apotheek Maar en de klanten van Emté;
dat ten behoeve van de uniformiteit de huidige 6 parkeerplaatsen (kort parkeren) in de zuidwesthoek van het parkeerterrein tussen het gemeentehuis en pand Wijen opgeheven dienen te worden om zodoende een duidelijk gebied af te bakenen tussen kort parkeren en lang parkeren;
dat er per saldo 14 parkeerplaatsen kortparkeren bij komen plus een gehandicaptenparkeerplaats kort parkeren;
dat het reguliere parkeeronderzoek (1x per 2 jaar) zal moeten uitwijzen in hoeverre in de praktijk daadwerkelijk sprake is van een goede parkeerbalans en of eventueel bijstelling gewenst is;
dat voor kortparkeerders tussen pand Wijen en het gemeentehuis een parkeerschijfzone voor maximaal 2 uur wordt ingesteld voor maandag tot en met zaterdag tussen 09.00 en 18.00 uur;
dat voor het uitbreiding van de blauwe zone de uniforme openbare voorbereidingsprocedure uit afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht wordt gevolgd;
dat de plannen 6 weken ter inzage liggen en dat iedereen zijn bemerkingen hiertegen kenbaar kan maken;
dat binnen de inspraaktermijn geen reacties zijn binnengekomen;
dat de Politie Limburg-Noord, basiseenheid Weert-Nederweert kan instemmen met de hieronder genoemde verkeersmaatregels;
dat de bedoelde parkeerplaatsen in beheer zijn bij de gemeente Nederweert;
gelet op artikel 2, lid2.a, 15 en 16 van de Wegenverkeerswet 1994; gelet op artikel 9, 12, 13, 14, 18 en 27 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer, gelet op het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 m.n. artikel 62, 65 en 66 en de Algemene wet bestuursrecht;
gelet op de algemene mandaatregeling burgemeester en wethouders gemeente Nederweert 2012 van 17 april 2012;
overwegende dat de actuele stand van zaken en de ontwikkelingen in de nabije toekomst ten aanzien van parkeren binnen de kern Nederweert zijn weergegeven in de notitie “Parkeerregime centrum Nederweert”;
BESLUIT EN
1.een parkeerschijfzone in te stellen voor maximaal 2 uur van maandag tot en met zaterdag tussen 09.00 en 18.00 uur voor parkeerplaatsen aan de Burgemeester Hobusstraat zoals aangegeven op bijgaande situatietekening (20 parkeerplaatsen en een gehandicaptenparkeerplaats);
1.6 parkeerplaatsen (kort parkeren) in de zuidwesthoek van het parkeerterrein tussen het gemeentehuis en pand Wijen op te heffen;
Nederweert, 11 december 2013
Mededelingen
Bezwaar- of beroepsclausule
RECHTSTREEKS BEROEP op grond van de Algemene wet bestuursrecht (Awb)
Bijlage behorend bij besluit van burgemeester en wethouders/burgemeester
van de gemeente Nederweert d.d. 11 december 2013
Verzonden/uitgereikt d.d. 11 december 2013
Ter inzage gelegd vanaf 19 december 2013
A. BEROEPSCHRIFT
Een belanghebbende kan tegen het genomen besluit rechtstreeks beroep instellen bij de rechtbank (8:1 Awb).
Er is in dit geval, gelet op de voor het genomen besluit gevolgde ‘uitgebreide openbare voorbereidingsprocedure’, geen mogelijkheid om eerst bij burgemeester en wethouders/burgemeester bezwaar in te dienen (7:1 Awb).
Op grond van de Algemene wet bestuursrecht kan tegen dit besluit alleen beroep worden ingesteld door een belanghebbende die destijds tijdig een zienswijze tegen het ontwerp - besluit bij burgemeester en wethouders/burgemeester heeft ingediend. Deze eis geldt niet wanneer een belanghebbende dat redelijkerwijs niet kan worden verweten (6:13 Awb). Dat zal moeten worden aangetoond.
U dient uw beroepschrift -zo mogelijk in tweevoud - te zenden aan: RECHTBANK LIMBURG, sector bestuursrecht, Postbus 950, 6040 AZ Roermond. U kunt ook digitaal beroep instellen bij de rechtbank via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD).Kijk op vermelde site voor de precieze voorwaarden.
Het beroepschrift is een brief waarin wordt uitgelegd waarom u het niet eens bent met het genomen besluit van burgemeester en wethouders/burgemeester. In deze brief kunt u schrijven wat naar uw mening de beslissing van de rechter zou moeten zijn. Bij het beroepschrift kan als dat mogelijk is een kopie van het besluit meegestuurd worden. Andere stukken - het liefst in tweevoud – kunnen ook meegestuurd worden. Het beroepschrift moet binnen zes weken (6:7 Awb) na de dag van ter inzage legging (6:8 lid 4 Awb) van het besluit worden verstuurd. De beroepstermijn begint met ingang van de dag na die waarop het besluit ter inzage is gelegd (6:8/3:44 Awb). De bekendmaking van besluiten die tot een of meer belanghebbenden zijn gericht, geschiedt door toezending of uitreiking aan hen, waaronder de aanvrager (3:41 Awb). Een beroepschrift is op tijd ingediend als het voor het einde van de termijn is ontvangen. Bij verzending per post is een beroepschrift op tijd ingediend, indien het voor het einde van de termijn bij de post is bezorgd, mits het niet later dan een week na afloop van de termijn is ontvangen (6:9 Awb). Het is verstandig om het beroepschrift aangetekend te versturen. U kunt dan aantonen dat het op tijd is verzonden.
Het beroepschrift moet ondertekend zijn en tenminste bevatten (6:5): a. naam en adres; b. dagtekening; c. omschrijving van het besluit waartegen het beroep is gericht; d. de gronden van het beroep. B. VOORLOPIGE VOORZIENING
Het indienen van een beroepschrift schorst NIET de werking van het besluit waartegen het is gericht, tenzij in een wettelijk voorschrift anders is bepaald (6:16).
Indien beroep is ingesteld, kan de voorzieningenrechter van de rechtbank Limburg op verzoek een voorlopige voorziening - waaronder schorsing - treffen als onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen, dat vereist. Het moet gelijktijdig met het beroep of afzonderlijk daarna worden gevraagd. C. GRIFFIERECHT
Als u beroep instelt of voorlopige voorziening vraagt moet u griffierecht betalen. De hoogte daarvan bedraagt vanaf 1 januari 2013 voor zaken betreffende een uitkering of huursubsidie: € 44,00 (natuurlijke persoon) of € 318,00 (rechtspersoon), bij alle andere bestuursrechtelijke zaken: € 160,00 (natuurlijke persoon) of € 318,00 (rechtspersoon).
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2013-35457.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.