Staatscourant van het Koninkrijk der Nederlanden
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Nederweert | Staatscourant 2013, 29567 | Verkeersbesluiten |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Nederweert | Staatscourant 2013, 29567 | Verkeersbesluiten |
Besluit B&W-13-02994
Burgemeester en wethouders van Nederweert;
Overwegingen ten aanzien van het besluit
overwegende dat conform de visie in het Beleidsplan Verkeer en Vervoer Nederweert (BVVN) de verblijfskwaliteit van de Kerkstraat als kernwinkelgebied dient te worden opgewaardeerd;
dat in dit kader gemotoriseerd verkeer enkel gewenst is in hoogst noodzakelijke gevallen;
dat om zoekverkeer in dit deel van de Kerkstraat zoveel mogelijk te voorkomen, de parkeercapaciteit ter plaatse tot een minimum dient te worden beperkt en de benodigde parkeercapaciteit in de schil rondom het kernwinkelgebied dient te worden gecompenseerd;
dat de parkeermogelijkheden worden aangeduid met een parkeerverwijssysteem vanaf de centrumring;
dat omwille van de benodigde ruimte binnen een kernwinkelgebied met een voldoende verblijfskwaliteit, de aanwezigheid van parkeerplaatsen evenmin gewenst is;
dat in het collegebesluit van 8 juli 2008 al is besloten om ten behoeve van de herinrichting van de Kerkstraat/Lambertushof de parkeerplaatsen voor het wegvak Burg. Greijmansstraat – Paulus Holtenstraat en aan de voorzijde van Lambertushof op te heffen;
dat in het verlengde daarvan het wenselijk is om de resterende (12) parkeerplaatsen, vanaf Kerkstraat 42 (Apotheek Nederweert) tot aan de Brugstraat/Geenestraat, eveneens op te heffen;
dat in genoemd besluit van 8 juli 2008 tevens is besloten een 5-tal parkeerplaatsen (max. parkeerduur 30 min.) terug te brengen tussen de Paulus Holtenstraat en apotheek Nederweert;
dat de huidige parkeerschijfzone gehandhaafd dient te worden omdat een dergelijke zone naast de parkeerduur tevens regelt dat enkel mag worden geparkeerd in de (met blauw gemarkeerde) vakken;
dat per saldo een situatie zal ontstaan waarbij enkel een 5-tal parkeerplaatsen (maximaal 30 minuten parkeren) in dit deel van de Kerkstraat (tussen kerk en Brugstraat/Geenestraat) resteert;
dat in dit deel van de Kerkstraat (tussen kerk en Brugstraat/Geenestraat) verder niet mag worden geparkeerd;
dat voor de Kerkstraat tussen de kerk en Brugstraat/Geenestraat eenrichtingverkeer (van noord naar zuid) zal gelden;
dat tijdens een informatieavond (22 mei 2013) voor de herinrichting van dit deel van de Kerkstraat is gebleken dat een deel van de middenstand de parkeercapaciteit deels in de Kerkstraat wil behouden;
dat er voor alle panden op korte afstand voldoende parkeergelegenheid is en dat de parkeerbalans (1 x per 2 jaar) zal worden gemonitoord;
dat indien de resultaten hiertoe aanleiding geven, wijzigingen in het parkeerregime moeten worden overwogen; dat argumenten dat het opheffen van parkeerplaatsen voor dit deel van de Kerkstraat tot discomfort leidt, doordat klanten met zware/grote spullen naar een parkeerplaats moeten lopen, niet terecht zijn omdat laden en lossen ‘voor de deur’ te allen tijde is toegestaan;
dat de meeste winkels waar zware/grote spullen kunnen worden gekocht (Hubo en Schilder Poell) bereikbaar zijn via de achterzijde, waar wel parkeerplaatsen beschikbaar zijn;
dat gezien de geringe breedte tussen de gevels van de panden in de Kerkstraat, de beschikbare ruimte optimaal gebruikt dient te worden voor het creëren van een voldoende verblijfsklimaat;
dat het behoud van parkeerplaatsen afbreuk zou doen aan het verblijfsklimaat omdat daardoor een beperkte doorgang voor m.n. voetgangers zal ontstaan en dat in de huidige situatie hiervan op een aantal plaatsen ook al sprake is;
dat het ‘afhalen’ van zware/grote spullen, gezien het eenrichtingverkeer in de Kerkstraat en de aangrenzende wegen, enige omrijafstand tot gevolg kan hebben en in dat geval het hooguit een omrijtijd van enkele minuten betreft, welke acceptabel te noemen is.
dat bij de herinrichting van dit deel van de Kerkstraat, medio 2014, de parkeerplaatsen zullen komen te vervallen;
dat voor het opheffen van de parkeerplaatsen in een gedeelte van de Kerkstraat in Nederweert de uniforme openbare voorbereidingsprocedure uit afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht wordt gevolgd;
dat de plannen 6 weken ter inzage hebben gelegen en dat iedereen zijn bemerkingen hiertegen kenbaar kan maken;
dat binnen de inzage termijn geen zienswijzen zijn ontvangen;
dat de Politie Limburg-Noord, basiseenheid Weert-Nederweert om advies is gevraagd en kan instemmen met de hieronder genoemde verkeersmaatregel;
gelet op artikel 2 lid 1 en lid 2, 15 lid 2 en 16 lid 1 van de Wegenverkeerswet 1994; gelet op artikel 18, 21, 24, 26 en 27 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer, gelet op artikel 25 en 62 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 en de Algemene wet bestuursrecht;
BESLUITEN
de parkeerplaatsen in de Kerkstraat voor het wegvak Kerkstraat 42 (Apotheek Nederweert en de Brugstraat/Geenestraat op te heffen.
Nederweert, 15 oktober 2013
Mededelingen
Bezwaar- of beroepsclausule
Bijlage C RECHTSTREEKS BEROEP op grond van de Algemene wet bestuursrecht (Awb)
Bijlage behorend bij besluit van burgemeester en wethouders/burgemeester
van de gemeente Nederweert d.d. 15 oktober 2013
Verzonden/uitgereikt d.d. 15 oktober 2013
Ter inzage gelegd vanaf 25 oktober 2013
A. BEROEPSCHRIFT
Een belanghebbende kan tegen het genomen besluit rechtstreeks beroep instellen bij de rechtbank (8:1 Awb).
Er is in dit geval, gelet op de voor het genomen besluit gevolgde ‘uitgebreide openbare voorbereidingsprocedure’, geen mogelijkheid om eerst bij burgemeester en wethouders/burgemeester bezwaar in te dienen (7:1 Awb).
Op grond van de Algemene wet bestuursrecht kan tegen dit besluit alleen beroep worden ingesteld door een belanghebbende die destijds tijdig een zienswijze tegen het ontwerp - besluit bij burgemeester en wethouders/burgemeester heeft ingediend. Deze eis geldt niet wanneer een belanghebbende dat redelijkerwijs niet kan worden verweten (6:13 Awb). Dat zal moeten worden aangetoond.
U dient uw beroepschrift -zo mogelijk in tweevoud - te zenden aan: RECHTBANK LIMBURG, sector bestuursrecht, Postbus 950, 6040 AZ Roermond. U kunt ook digitaal beroep instellen bij de rechtbank via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD).Kijk op vermelde site voor de precieze voorwaarden.
Het beroepschrift is een brief waarin wordt uitgelegd waarom u het niet eens bent met het genomen besluit van burgemeester en wethouders/burgemeester. In deze brief kunt u schrijven wat naar uw mening de beslissing van de rechter zou moeten zijn. Bij het beroepschrift kan als dat mogelijk is een kopie van het besluit meegestuurd worden. Andere stukken - het liefst in tweevoud – kunnen ook meegestuurd worden. Het beroepschrift moet binnen zes weken (6:7 Awb) na de dag van ter inzage legging (6:8 lid 4 Awb) van het besluit worden verstuurd. De beroepstermijn begint met ingang van de dag na die waarop het besluit ter inzage is gelegd (6:8/3:44 Awb). De bekendmaking van besluiten die tot een of meer belanghebbenden zijn gericht, geschiedt door toezending of uitreiking aan hen, waaronder de aanvrager (3:41 Awb). Een beroepschrift is op tijd ingediend als het voor het einde van de termijn is ontvangen. Bij verzending per post is een beroepschrift op tijd ingediend, indien het voor het einde van de termijn bij de post is bezorgd, mits het niet later dan een week na afloop van de termijn is ontvangen (6:9 Awb). Het is verstandig om het beroepschrift aangetekend te versturen. U kunt dan aantonen dat het op tijd is verzonden.
Het beroepschrift moet ondertekend zijn en tenminste bevatten (6:5): a. naam en adres; b. dagtekening; c. omschrijving van het besluit waartegen het beroep is gericht; d. de gronden van het beroep. B. VOORLOPIGE VOORZIENING
Het indienen van een beroepschrift schorst NIET de werking van het besluit waartegen het is gericht, tenzij in een wettelijk voorschrift anders is bepaald (6:16).
Indien beroep is ingesteld, kan de voorzieningenrechter van de rechtbank Limburg op verzoek een voorlopige voorziening - waaronder schorsing - treffen als onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen, dat vereist. Het moet gelijktijdig met het beroep of afzonderlijk daarna worden gevraagd. C. GRIFFIERECHT
Als u beroep instelt of voorlopige voorziening vraagt moet u griffierecht betalen. De hoogte daarvan bedraagt vanaf 1 januari 2013 voor zaken betreffende een uitkering of huursubsidie: € 44,00 (natuurlijke persoon) of € 318,00 (rechtspersoon), bij alle andere bestuursrechtelijke zaken: € 160,00 (natuurlijke persoon) of € 318,00 (rechtspersoon).
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2013-29567.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.