Logo Rotterdam - Feijenoord Beijerlandselaan aanleggen van  1 laad- en loszone  ter hoogte van de pandnummer 79

Het dagelijks bestuur van de deelgemeente Feijenoord.

Overwegingen ten aanzien van het besluit

Gelet op de Deelgemeenteverordening (Gemeenteblad 2002, nr. 16) en de lijst van bevoegdheden van de deelgemeen­ten (Gemeenteblad 2002, nr. 17).

Overwegende dat,

op de Beijerlandselaan  tweerichtings verkeer mogelijk is;

de weg bestaand uit gescheiden rijbanen, tweerichtingsverkeer en een middenberm; zich aan weerszijden van de weg parkeervakken bevinden;

de weg zich in een druk winkel/woongebied bevindt;

de panden langs deze weg bestaan uit woon- en winkelpanden;

de maximumsnelheid op de weg  50 km per uur is;

de Beijerlandselaan een weg is als bedoeld in artikel 18 lid 1 onder d van de Wegenverkeerswet 1994;

de weg is gelegen binnen de bebouwde kom van de gemeente Rotterdam en in beheer is van de deelgemeente Feijenoord en dat het dagelijks bestuur van de deelgemeente Feijenoord derhalve bevoegd is tot het nemen van het verkeersbesluit;

de langs de weg gelegen parkeervakken primair bedoeld zijn voor de bewoners en bezoekers van de langs de weg gelegen woon- en winkelpanden;

de laad- en loszones bedoeld zijn voor laad- en los activiteiten ten behoeve van de langs de weg gelegen winkelpanden;

het noodzakelijk is om 1 laad- en loszone te realiseren omdat ondernemers ter hoogte van pandnummer 79 met zwaar witgoedmateriaal geen grote afstanden kunnn  lopen met hun goederen en het niet mogelijk is om dit op korte afstand te realiseren;

het in het algemeen belang noodzakelijk moet worden geacht 2 of 3 parkeerplaatsen aan te wijzen als laad-en los zone  ter hoogte van pandnummer 79  door het plaatsen van bord E 7 van de bijlage I van het Reglement Verkeerstekens 1990 met onderbord “ tussen 09.00 t/m 21:00 uur”;

dat deze maatregel genomen wordt om de vrijheid van het verkeer zoveel mogelijk te waarborgen;

dat overleg heeft plaats gevonden met de Regio Politie Rotte­rdam-Rijnmond, verkeerscoördinator district Feijenoord-Ridderster, waarbij te kennen is gegeven dat met de voorgestelde verkeersmaatregel wordt ingestemd; 

Gelet op artikel 2 en 18 van de Wegenverkeerswet; het bepaalde in het Reglement Verkeersre­gels en Verkeerstekens 1990 en artikel 21 van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer. 

BESLUIT

Door het  aanbrengen van een laad- en loszone ter hoogte van pandnummer 79 door het plaatsen van een bord E 7 ‘’ Gelegenheid bestemd voor het onmiddellijk laden en lossen van goederen” van bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 met onderbord “ tussen 09.00 t/m 21.00 uur’. en het aanbrengen van markeringen op de parkeervakken.

Rotterdam,  13 augustus 2013, namens het dagelijks bestuur van de deelgemeente Feijenoord,

Namens deze,
Portefeuillehouder  en Verkeer en Vervoer W.A.M. Straasheijm

Mededelingen

Belanghebbenden kunnen op grond van de Algemene wet Bestuurs­recht tegen dit besluit binnen zes weken na bekendmaking schriftelijk en gemotiveerd bezwaar aantekenen bij het dagelijks bestuur van de deelgemeente Feijenoord, t.a.v. de bezwaarschriftencommissie, Postbus 9555, 3007 AN Rotterdam, onder vermelding van: “verkeersbesluit Beijerlandselaan aanleggen van  1 laad- en loszone 23856  2013”.

Naar boven