Staatscourant van het Koninkrijk der Nederlanden
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Hoorn | Staatscourant 2013, 24360 | Verkeersbesluiten |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Hoorn | Staatscourant 2013, 24360 | Verkeersbesluiten |
gelezen het voorstel van Stadsbeheer Ingenieursbureau
betreft: instellen stopverbod en intrekken parkeerverbod Dampten
gelet op:.
•Artikel 18, lid 1d van de Wegenverkeerswet 1994 waarin bepaald is dat ons college de bevoegdheid heeft tot het nemen van verkeersbesluiten;
•Het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990, het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer, de Wegenverkeerswet 1994 en de Uitvoeringsvoorschriften BABW inzake verkeerstekens;
overwegende dat:
•de gemeenteraad op 15 maart 2011 de fietsnota ‘Fietsend verder naar 2020’ heeft vastgesteld;
•in de betreffende nota het Dampten is opgenomen als bereikbaarheidsknelpunt;
•fietsers geen duidelijke positie hebben op de rijbaan van het Dampten;
•de gemeenteraad in december 2012 het uitvoeringskrediet voor de aanleg van de Carbasiusweg heeft vrijgegeven;
•door de aanleg van de Carbasiusweg en het afsluiten van het Keern, direct ten zuiden van de Provincialeweg, de intensiteiten op het Dampten toenemen;
•ongeveer 2100 fietsers per etmaal gebruik maken van het Dampten;
•het Dampten onderdeel is van een ontsluitingsroute voor het fietsverkeer;
•bij de combinatie van de fietsroute en de hoeveelheid fietsers het wenselijk is om het fietsverkeer te scheiden van het autoverkeer;
•het profiel van het Dampten tussen de turborotonde en het spoor dusdanig smal is dat het fysiek niet mogelijk is om het fietsverkeer te scheiden van het autoverkeer;
•een alternatief voor fietspaden het aanbrengen van fietsstroken is;
•met het aanbrengen van fietsstroken het autoverkeer geattendeerd wordt op de aanwezigheid van fietsverkeer;
•door het aanbrengen van fietsstroken een stopverbod van kracht wordt en daardoor parkeerverboden ingetrokken moeten worden;
•wij bij besluit van 25 augustus 1982 een parkeerverbod hebben ingesteld aan beide zijden van het Dampten tussen het Keern en de splitsing in noordelijke en westelijke richting;
•wij bij besluit van 4 november 2008 een parkeerverbod hebben ingesteld aan beide zijden van het Dampten tussen de kruising bij Dampten 6 en de westelijke kruising met de Berkhouterweg;
•het niet gebruikelijk is dat op kruisingen tussen twee gebiedsontsluitingswegen met een maximum snelheid van 50 km/h geen voorrangsregeling van kracht is;
•het regelmatig voorkomt dat verkeer van rechts ter hoogte van Dampten 6 geen voorrang krijgt;
•door de verwachte toename van het autoverkeer het risico op ongevallen stijgt;
•daardoor een voorrangsregeling op de kruising ter hoogte van Dampten 6 noodzakelijk is;
•voor het verzekeren van de veiligheid op de weg onderstaande maatregelen noodzakelijk zijn;
•de betreffende weggedeelten in beheer zijn van de gemeente Hoorn;
•overleg gevoerd is met de korpschef van het regionaal politiekorps Noord-Holland Noord en deze geen bezwaren heeft tegen het instellen van onderstaande maatregel;
Besluit:
1)door het verwijderen van borden E1 van bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990, tot het intrekken van ons besluit van 25 augustus 1982 tot het instellen van een parkeerverbod aan beide zijden van het Dampten tussen het Keern en de splitsing in noordelijke en westelijke richting;
2)door het verwijderen van borden E1 van bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990, tot het intrekken van ons besluit van 4 november 2008 onder punt II tot het instellen van een parkeerverbod aan beide zijden van het Dampten tussen de kruising bij Dampten 6 en de westelijke kruising met de Berkhouterweg;
3)door het aanbrengen van fietsstroken op het Dampten tussen het Keern en de westelijke kruising met de Berkhouterweg tot het instellen van een verbod stil te staan, met uitzondering van de plaatsen ter hoogte van de bushaltes;\
4)door het plaatsen van borden B4, B5 en B6 van bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990, tot het instellen van een voorrangsregeling op het kruispunt ter hoogte van Dampten 6 waarbij het verkeer uit oostelijke en westelijke richting voorrang heeft op het verkeer uit noordelijke richting;
te bepalen dat bovenstaand wordt bekendgemaakt in de Staatscourant
Aldus vastgesteld d.d.
College van burgemeester en wethouders
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2013-24360.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.