Logo Apeldoorn
Vastgesteld bestemmingsplan en beeldkwaliteitsplan Dorp Uddel en stedebouwkundig/-beeldkwaliteitplan Aardhuis-locatie, Apeldoorn

Vanaf 25 juli 2013 ligt gedurende 6 weken ter inzage het bij raadsbesluit van 11 juli 2013 vastgestelde bestemmingsplan Dorp Uddel met identificatiecode NL.IMRO.0200.bp1087-vas1 . In het bestemmingsplan wordt in hoofdzaak de bestaande ruimtelijke situatie vastgelegd. Voor een aantal onderdelen voortkomend uit de structuurvisie Uddel is een specifieke regeling in het bestemmingsplan opgenomen. Zo is een regeling opgenomen gericht op woningbouw op de Aardhuis-locatie (globaal begrensd door de Heegderweg, Elspeterweg en Aardhuisweg) en een regeling gericht op de realisatie van een dorpshart, waarbinnen meerdere functies worden toegestaan, in de omgeving van de kruising Garderenseweg/Elspeterweg-Aardhuisweg/-Harderwijkerweg.

Verder is een regeling opgenomen op basis waarvan kleinschalige woningbouw op vier locaties verspreid over Uddel (Harderwijkerweg 32, Heegderweg 11, Markveldweg 8, Van Waalswijkweg 15) bij recht toegelaten wordt. Het bestemmingsplan is gewijzigd vastgesteld. De wijzigingen staan beschreven in de Nota zienswijzen en ambtshalve wijzigingen welke onderdeel vormt van het raadsbesluit.

Tegen het ontwerp van het plan zijn zienswijzen naar voren gebracht. Ook heeft de gemeenteraad bij de vaststelling wijzigingen in het plan aangebracht. Daarom kunnen beroep instellen:

  • een belanghebbende die tijdig een zienswijze bij de gemeenteraad naar voren heeft gebracht;

  • een belanghebbende die aantoont dat hij redelijkerwijs niet in staat is geweest zijn zienswijze bij de gemeenteraad naar voren te brengen;

  • een belanghebbende die bezwaar heeft tegen de wijzigingen die de gemeenteraad bij de vaststelling in het plan heeft aangebracht.

Tot en met 5 september 2013 kunt u uw beroepschrift indienen bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag. Wij wijzen u er op dat dit bestemmingsplan een project betreft waarvoor afdeling 2 van hoofdstuk 1 van de Crisis- en herstelwet van toepassing is. Daarom moet u de beroepsgronden in uw beroepschrift opnemen en kunt u de beroepsgronden na afloop van de beroepstermijn niet meer aanvullen.

Het instellen van beroep schorst het besluit niet. Degene die beroep instelt kan daarnaast een verzoek om voorlopige voorziening (schorsing) indienen bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag.

Het bestemmingsplan is te raadplegen via onze website www.apeldoorn.nl/inzage .

Het vastgestelde bestemmingsplan ligt ook ter inzage in het stadhuis. De medewerkers van het Omgevingsloket kunnen u meer vertellen over het bestemmingsplan. Het digitale bestemmingsplan kunt u ook bekijken op de internetzuil in het stadhuis.

Openingstijden Omgevingsloket:

  • vrije inloop: maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 12 uur en op donderdagavond van 17.30 tot 19.30 uur.

  • op afspraak: maandag tot en met donderdag van 8.30 tot 16.00 uur, vrijdag van 8.30 tot 12.30 uur en dinsdag- en donderdagavond van 17.30 tot 19.30 uur.

    Een afspraak kunt u maken via onze website of door tijdens kantoortijden te bellen met 14055.

Nieuw welstandsbeleid Dorp Uddel en stedebouwkundig/-beeldkwaliteitplan Aardhuis-locatie

De gemeenteraad heeft op 11 juli 2013 het gebiedsgericht welstandsbeleid vastgesteld voor het gebied Dorp Uddel en Aardhuislocatie. Het welstandsbeleid voor deze gebieden vormen vanaf 25 juli 2013 een aanvullend kader waaraan de Commissie Ruimtelijke Kwaliteit de bouwplannen toetst.

Wij adviseren u om bij het ontwikkelen van bouwplannen vooraf kennis te nemen van het welstandsbeleid. Het digitale welstandsbeleid is te raadplegen via onze website www.apeldoorn.nl/welstand .

Het vastgestelde welstandsbeleid ligt ook ter inzage in het stadhuis. De medewerkers van het Omgevingsloket kunnen u meer vertellen over het welstandsbeleid. Het digitale welstandsbeleid kunt u bekijken op de internetzuil in het stadhuis.

Openingstijden Omgevingsloket:

  • vrije inloop: maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 12 uur en op donderdagavond van 17.30 tot 19.30 uur.

  • op afspraak: maandag tot en met donderdag van 8.30 tot 16.00 uur, vrijdag van 8.30 tot 12.30 uur en dinsdag- en donderdagavond van 17.30 tot 19.30 uur.

    Een afspraak kunt u maken via onze website of door tijdens kantoortijden te bellen met 14055.

Apeldoorn, 24 juli 2013

Naar boven