Staatscourant van het Koninkrijk der Nederlanden
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Westland | Staatscourant 2013, 18758 | Verkeersbesluiten |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Westland | Staatscourant 2013, 18758 | Verkeersbesluiten |
Onderwerp:
Verkeersbesluit voor het formaliseren van de bebording na herinrichting van diverse strandopgangen aan de Westlandse kust, en het formaliseren van diverse borden in de kern Ter Heijde.
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Westland heeft de bevoegdheid om op grond van artikel 18, eerste lid, sub D, van de Wegenverkeerswet 1994 verkeersbesluiten te nemen;
Krachtens de "Mandaatregeling Westland 2011", vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders d.d. 7 december 2010, heeft het college van burgemeester en wethouders de bevoegdheid tot het nemen van verkeersbesluiten aan de teamleider gemandateerd.
Overwegingen ten aanzien van het besluit:
Het beleid van Gemeente Westland is om zoveel als mogelijk eenduidigheid te creëren met betrekking tot de bebording op de route van en naar de diverse Westlandse strandopgangen. De kust trekt jaarlijks veel gasten vanuit zowel binnen als buitenland aan. Een goede bereikbaarheid is daarom van essentieel belang. Op de route van en naar de strandopgangen komen diverse vormen van weggebruik bijeen. Bij een menging van diverse soorten weggebruikers, is ook het risico van conflicten aanwezig. Om de verkeersveiligheid te bevorderen is het van belang dat de bebording duidelijk herkenbaar is, aansluit aan de weginrichting en voldoet aan het verwachtingspatroon van de weggebruiker.
Ook is bij inventarisatie gebleken dat er voor diverse borden in de kern Ter Heijde, vanuit het verleden geen verkeersbesluit is genomen of niet meer is te vinden. Omdat de borden in deze kern nauwe aansluiting heeft met de bebording op en naar de strandopgangen is er voor gekozen om alles in dit verkeersbesluit samen te vatten.
Teneinde een juridisch kloppend verkeerssysteem te krijgen wordt het derhalve wenselijk geacht de hieronder bedoelde maatregelen op de hierbij te noemen locaties bij verkeersbesluit aan te wijzen c.q. aan te passen.
Dat met dit besluit de eerder genomen verkeersbesluiten met betrekking op snelheid/Voorrang/ parkeren en dergelijke komen te vervallen die betrekking hebben op de in dit besluit genoemde wegen indien deze wijzigen ten behoeve van de eerder genomen besluiten.
Wetgeving:
Ingevolge artikel 2, lid 2, aanhef en onder a, van de Wegenverkeerswet 1994 (WVW) kunnen bij of krachtens die wet vastgestelde regels strekken tot het voorkomen of beperken van door het
verkeer veroorzaakte overlast, hinder of schade alsmede de gevolgen voor het milieu, bedoeld in de Wet milieubeheer.
Op grond van artikel 15, lid 2 van de Wegenverkeerswet 1994 (WVW) moet een verkeersbesluit worden genomen voor de plaatsing of verwijdering van de in artikel 12 van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het wegverkeer (BABW) genoemde verkeerstekens, alsmede voor onderborden voor zover daardoor een gebod of verbod ontstaat of wordt gewijzigd. Voor maatregelen op of aan de weg tot wijziging van de inrichting van de weg of tot het aanbrengen of verwijderen van voorzieningen ter regeling van het verkeer, indien de maatregelen leiden tot een beperking of uitbreiding van het aantal categorieën weggebruikers dat van een weg of weggedeelte gebruik kan maken, moet eveneens een verkeersbesluit worden genomen op grond van het genoemde artikel.
De motivering van het onderhavige besluit staat verwoord in de hiervoor genoemde overwegingen en voldoet aan de daaraan gestelde wettelijke eisen.
Tevens is op grond van artikel 24 van het BABW de politie Haaglanden, bureau Westland geraadpleegd.
Besluit:
Op grond van bovenstaande overwegingen besluit het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Westland het volgende:
1.door het plaatsen van verkeersborden conform model A1(zone) van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 een maximumsnelheid van 60 kilometer per uur zonaal in te stellen:
aa.de Strandweg;
2.door het plaatsen van verkeersborden conform model A1(zone) van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 een einde zonale maximumsnelheid van 60 kilometer per uur aan te geven:
bb.de Strandweg voor perceel 1
3.door het plaatsen van verkeersborden conform model A1 van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 een maximumsnelheid van 50 kilometer per uur in te stellen:
a.de Noordlandselaan het wegvak tussen huisnummer 17 en de Nieuwlandsedijk
b.de Nieuwlandsedijk, het wegvak tussen perceel nr. 43 en de Dirk van den Burgweg
1.door het plaatsen van verkeersborden conform model A1(zone) van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 een maximumsnelheid van 30 kilometer per uur in te stellen:
ac.de Noordlandselaan tussen huisnummer 17 en ‘t Louwtje
2.door het plaatsen van verkeersborden conform model A1(zone) van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 een einde maximumsnelheid van 30 kilometer per uur aan te geven;
bd.de Noordlandselaan ter hoogte van perceel 17
3.door het plaatsen van verkeersborden conform model A1E3(zone) van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 een maximumsnelheid van 30 kilometer per uur en een verbod fietsen en bromfietsen te plaatsen, zonaal in te stellen:
ce.de Nieuwlandsedijk tussen perceel 43 slag Vlugtenburg 1;
4.door het plaatsen van verkeersborden conform model A2E3(zone) van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 een einde maximumsnelheid van 30 kilometer per uur en een einde verbod fietsen en bromfietsen te plaatsen aan te geven;
df.de Nieuwlandsedijk nabij perceel 43
dg. het fietspad voor de aansluiting met de Nieuwlandsedijk nabij perceel 53;
dh. het duinpad voor de kruising met slag Vlugtenburg;
5.door het plaatsen van verkeersborden conform model B3/B4/B5 van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 aan te wijzen als voorrangskruising/ voorrangskruispunt;
ei.de Nieuwlandsedijk met de kruising van de Noordlandselaan, onder plaatsing van borden B6, verleen voorrang aan bestuurders op de kruisende weg;
ej.de Nieuwlandsedijk met de kruising van het Noordlandsepad, onder plaatsing van borden B6, verleen voorrang aan bestuurders op de kruisende weg;
ek.de Nieuwlandsedijk met de kruising van de toegangsweg naar vakantiepark “De Heeren van ’s-Gravensande”, onder plaatsing van borden B6, verleen voorrang aan bestuurders op de kruisende weg;
el.de Nieuwlandsedijk met de kruising van de zijweg ter hoogte van perceel 43, onder plaatsing van borden B6, verleen voorrang aan bestuurders op de kruisende weg;
6.door het plaatsen van verkeersborden conform model B6 van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 verleen voorrang aan bestuurders op de kruisende weg;
a.het (brom)fietspad nabij perceel 1 op de Nieuwlandsedijk;
b.het fietspad nabij perceel 10 op de Nieuwlandsedijk;
c.de Strandweg, met de kruising van de Noordlandsedijk;
d. Molenslag, met de kruising van de Slapersdijk;
e. Molenslag, met de kruising van de Laan van Delfland;
1.door het plaatsen van verkeersborden conform model C2/C3/C4 van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 aan te wijzen als éénrichtingsweg, in deze richting gesloten voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee:
am.de Verlengde Strandweg, op het parallel aan de hoofdrijbaan gelegen weggedeelte tussen de (laaggelegen) parkeergelegenheid en de Noordlandsedijk, waarbij de rijrichting is vanaf de parkeergelegenheid naar de Noordlandsedijk;
an.de Verlengde Strandweg, op het parallel aan de hoofdrijbaan gelegen weggedeelte tussen de (laaggelegen) parkeergelegenheid en de Verlengde Strandweg, waarbij de rijrichting is vanaf de VerlengdeStrandweg in de richting van de parkeer-gelegenheid;
ao.de Trompstraat, waarbij de rijrichting is: van de Karel-Doormanweg in de richting van de Strandweg, voorzien van onderbord OB54 “uitgezonderd (brom)fietsers”;
ap.de Arie Tukstraat, waarbij de rijrichting is: van de Evertsenstraat in de richting van de van Luikstraat, voorzien van onderbord OB54 “uitgezonderd (brom)fietsers”;
aq.de van Luikstraat, waarbij de rijrichting is: van de Arie Tukstraat in de richting van het Prins Willem III plein, voorzien van onderbord OB54 “uitgezonderd (brom)fietsers”;
ar.de Pietersonstraat, het wegvak tussen perceel 30 en perceel 58, waarbij de rijrichting is: van perceel 30 in de richting van perceel 58, voorzien van onderbord OB54 “uitgezonderd (brom)fietsers”;
as.de Kortenaerstraat, waarbij de rijrichting is: van de van Speykstraat in de richting van de Evertsenstraat, voorzien van onderbord OB54 “uitgezonderd (brom)fietsers”;
at.de van Speykstraat, het wegvak tussen de Pietersonstraat en de Kortenaerstraat, waarbij de rijrichting is: vanaf de Pietersonstraat in de richting van de Kortenaerstraat, voorzien van onderbord OB54 “uitgezonderd (brom)fietsers”;
au.de van Speykstraat, het wegvak tussen de Kortenaerstraat en de Arie Tukstraat, waarbij de rijrichting is: vanaf de Kortenaerstraat in de richting van de Arie Tukstraat, voorzien van onderbord OB54 “uitgezonderd (brom)fietsers”;
av.de Heemskerkstraat, waarbij de rijrichting is: vanaf de Jan van Galenstraat in de richting van de Strandweg, voorzien van onderbord OB54 “uitgezonderd (brom)fietsers”;
2.door het plaatsen van verkeersbord conform model C10 van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 een gesloten verklaring voor motorvoertuigen met aanhanger in te stellen:
bw.het parkeerterrein aan de Nieuwlandsedijk tegenover perceel 20
3.door het plaatsen van verkeersborden conform model C12 van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 in te stellen een geslotenverklaring voor alle motorvoertuigen:
cx.de Nieuwlandsedijk ter hoogte van perceel 20, voorzien van de onderborden: na 150m, en uitgezonderd ontheffingshouders + leveranciers 18:00-10:00 uur;
cy.de Nieuwlandsedijk tussen de kruising met het fietspad Noordlandsedijk en Vluchtenburg 1; voorzien van de onderborden: uitgezonderd ontheffingshouders + leveranciers 18:00-10:00 uur;
cz.de VerlengdeStrandweg, tussen het punt waar het de toegangsweg naar de parkeergelegenheid begint en perceel 1, voorzien van onderborden: Ontheffingshouders-Houders gehandicapte parkeerkaart-leveranciers
18:00-10:00 uur;
aa.de Strandweg, (’s-Gravenzande) het gedeelte tussen perceel nr. 18 en het strand; voorzien van de onderborden: uitgezonderd ontheffingshouders + leveranciers 18:00-10:00 uur;
2.door het plaatsen van verkeersborden conform model C13 van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 in te stellen een geslotenverklaring voor bromfietsen, snorfietsen, en voor gehandicaptenvoertuigen met een in werking zijnde motor:
ba.de Nieuwlandsedijk tussen de kruising met het fietspad Noordlandsedijk en Vluchtenburg 1;
3.door het plaatsen van verkeersborden conform model D2 van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 een gebod voor alle bestuurders het bord voorbij te gaan aan de zijde die de pijl aangeeft, in te stellen;
cb.de Nieuwlandsedijk de midden in de rijbaan gelegen middengeleiders, ter geleiding van het verkeer;
4.door het plaatsen van verkeersborden conform model E1(zone) van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 een parkeerverbod zonaal in te stellen;
a.de Noordlandselaan, het wegvak tussen huisnummer 17 en de Nieuwlandsedijk
b.de Nieuwlandsedijk, het wegvak tussen de Dirk van den Burgweg en slag Vluchtenburg 1;
c.de Strandweg, (’s-Gravenzande)
d.de hele kern(bebouwde kom)van Ter Heijde(inclusief de strandopgang)
e. Molenslag;
f. Laan van Delfland, het wegvak tussen perceel nr. 2 en de Molenslag;
1.door het plaatsen van verkeersborden conform model E1(zone) van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 een einde zonaal parkeerverbod aan te geven;
ac.de Strandweg (Ter Heijde) tussen de Heijdseweg en de Trompstraat;
ad.de Karel-Doormanweg tussen de Heijdseweg en de Slapersdijk;
ae.op de Molenslag voor de kruising met de Rijnweg;
af. Laan van Delfland ter hoogte van perceel nr. 2;
2.door het plaatsen van verkeersborden conform model E3(zone) van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 een verbod fietsen en bromfietsen te plaatsen, zonaal in te stellen:
bg.de Verlengde Strandweg; (’s-Gravenzande)
bh.de Strandweg, geldend voor het gebied tussen percelen 13,18 en het strand;
bi.de Molenslag, tussen de strandopgang en de Slapersdijk;
3.door het plaatsen van verkeersborden conform model E3(zone) van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 een einde zonaal verbod fietsen en bromfietsen te plaatsen, aan te geven:
cj.de Strandweg ter hoogte van perceel 18;
ck.op de Molenslag voor de kruising met de Slapersdijk;
4.door het plaatsen van verkeersborden conform model E6 van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 aan te wijzen als gehandicaptenparkeerplaats op kenteken;
dl.van Speykstraat 36 voorzien van onderbord met kenteken: 63-SBG-1
dm.Arie Tukstraat 19 voorzien van onderbord met kenteken: RF-80-JR
5.door het plaatsen van verkeersborden conform model E6 van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 aan te wijzen als algemene gehandicapten-parkeerplaats;
en.Vier parkeerplaatsen op het parkeerterrein aan de Molenslag;
eo. M. de Ruyterstraat voor perceel nr. 7;
ep. Arie Tukstraat, voor bejaardencentrum “Duinhof”;
6.door het plaatsen van verkeersborden conform model E7 van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 aan te wijzen als parkeergelegenheid alleen bestemd voor het onmiddellijk laden en lossen van goederen:
fq.Van Luikstraat, aan de zijde van bejaardecentrum “Duinhof”, voorzien van onderbord: 08.00/18.00 uur;
7.door het plaatsen van verkeersborden conform model E8 van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 aan te wijzen als parkeergelegenheid alleen bestemd voor de voertuigcategorie of groep die op het bord is aangegeven:
gr.de Nieuwlandsedijk tegenover perceel 20;
gs. Slag Vlugtenburg nabij perceel 4;
gt.De Verlengde Strandweg, de daarvoor ingerichte fietsparkeergelegenheid;
gu.De Verlengde Strandweg, de daarvoor ingerichte bromfietsparkeergelegenheid, voorzien van onderbord 501r;
gv.De Strandweg, achter perceel nr. 13, de daarvoor ingerichte (brom)fiets-parkeergelegenheid;
gw.De Strandweg, nabij perceel nr. 11, de daarvoor ingerichte fietsparkeergelegenheid;
gx. Molenslag, de daarvoor ingerichte (brom)fietsparkeergelegenheid;
8.door het plaatsen van verkeersborden conform model E10 van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 aan te wijzen als parkeerschijfzone:
hy.op de Nieuwlandsedijk geldend voor de vier parkeervakken voor de ingang van vakantiepark “De Heeren van ’s-Gravensande”, voorzien van onderbord: max. 30 min.
hz.Een deel van de Molenslag, voorzien van onderbord: max. 30 min.
9.door het plaatsen van verkeersborden conform model G9 van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 een ruiterpad in te stellen;
iaa.de Nieuwlandsedijk tussen de Dirk van den Burgweg en de Noordlandsedijk;
10.door het plaatsen van verkeersborden conform model G10 van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990, einde ruiterpad aan te geven;
jab.aan het einde van het ruiterpad op de Nieuwlandsedijk tegenover perceel 10;
jac.aan het einde van het ruiterpad op de Nieuwlandsedijk tegenover perceel 53;
11.door het plaatsen van verkeersborden conform model G11 van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 aan te wijzen als verplicht fietspad:
kad.het fietspad gelegen tussen de Laan van Delfland 1 en de Rijnweg 308;
12.door het plaatsen van verkeersborden conform model G12a van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990, een verplicht (brom)fietspad in te stellen;
lae.het Noordlandsepad;
13.door het plaatsen van verkeersborden conform model G12b van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 het einde van het verplichte (brom)fietspad aan te geven;
maf.het Noordlandsepad voor de kruising met de Nieuwlandsedijk;
14.door het plaatsen van verkeersborden conform model G13 van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990; een onverplicht fietspad in te stellen;
nag.de Nieuwlandsedijk, het langs de hoofdrijbaan aangelegde weggedeelte;
nah.het fietspad vanaf de Pietersonstraat naar de Slapersdijk;
15.door het plaatsen van verkeersborden conform model G14 van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990, einde onverplicht fietspad aan te geven;
oai.de Nieuwlandsedijk, aan het einde van de langs de hoofdrijbaan aangelegde weggedeelten waarop G13 van kracht is;
oaj.het fietspad vanaf de Slapersdijk voor deaansluiting met de Pietersonstraat ter hoogte van perceel nr. 58;
oak.het fietspad vanaf de Slapersdijk voor deaansluiting met de Pietersonstraat ter hoogte van perceel nr.23;
16.door het plaatsen van bord H01b en H01c op de bebouwde komgrens;
pal.de Strandweg (Ter Heijde) tussen de Heijdseweg en de Trompstraat;
pam.de Karel-Doormanweg tussen de Heijdseweg en de Slapersdijk;
pan.de Strandweg (’s-Gravenzande) nabij de Noordlandseweg;
Van de inwerkingtreding wordt kennisgeving gedaan in de Staatscourant.
Burgemeester en wethouders van Westland
namens hen,
teamleider Grijs van de afdeling Inrichting en Beheer Openbare Ruimte,
A.Renes MSc
Plaatsing in de Staatscourant (art. 26 BABW) 05-07 -2013
Indienen bezwaarschrift
Een belanghebbende die het niet eens is met dit besluit kan een bezwaarschrift schrijven naar het College van burgemeester en wethouders, Postbus 150, 2670 AD Naaldwijk. Hij moet het bezwaarschrift hebben ingediend binnen zes weken na de dag waarop dit besluit is verzonden. Het bezwaarschrift moet in ieder geval bevatten:
a.de naam en het adres van de indiener;
b.de dagtekening;
c.een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht;
d.de argumenten voor het bezwaar;
e.de handtekening van de indiener.
Om uw bezwaarschrift zo snel mogelijk af te kunnen handelen, verzoeken wij u ook uw telefoonnummer te vermelden en een kopie van het besluit mee te sturen.
Voorlopige voorziening
Bij spoedeisend belang is het mogelijk een voorlopige voorziening te vragen bij de Voorzieningenrechter van de Sector Bestuursrecht van de rechtbank 's-Gravenhage, Postbus 20302, 2500 EH Den Haag, telefoon (070) 381 1492/1317. In dat geval moet u griffierecht betalen. U moet wel eerst een bezwaarschrift hebben ingediend.
Informatie
Voor nadere informatie over de bezwaarschriftenprocedure verwijzen wij u naar de website www.gemeentewestland.nl, daar kunt u de folder "bezwaar maken" downloaden. U kunt ook een bezoek brengen aan het gemeentehuis, daar kunt u de folder afhalen bij de receptie.
Digitaal indienen verzoek om voorlopige voorziening
Het is ook mogelijk om een verzoek om voorlopige voorziening digitaal bij de rechtbank in te dienen via het Digitaal loket bestuursrecht (http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht.aspx). Voor het digitaal verzenden van het verzoek om voorlopige voorziening dient u te beschikken over DigiD.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2013-18758.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.