Logo Hellendoorn
Vastgesteld bestemmingsplan Herziening Buitengebied 2009, Katenhorstweg 10c en 12, Hellendoorn

Bij het loket Bouwen, milieu en openbare ruimte in het huis voor Cultuur en Bestuur, Willem Alexanderstraat 7 in Nijverdal ligt met ingang van 29 juni 2013 gedurende zes weken, derhalve tot en met 9 augustus 2013, ter inzage het besluit van de raad van de gemeente Hellendoorn van 18 juni 2013, nummer 13INT01632 tot vaststelling van het bestemmingsplan Herziening Buitengebied 2009, Katenhorstweg 10c en 12, Hellendoorn. Het loket is geopend op werkdagen van 09.00 uur tot 12.00 uur en buiten deze tijden op afspraak, telefoon 0548-630 214.

U kunt het vastgestelde bestemmingsplan met de unieke naam: NL.IMRO.0163.BPBUKTNHRSTWG10C12-VG01 tevens inzien op www.ruimtelijkeplannen.nl via de link: http://iturl.nl/snnRs . Downloaden van het vastgestelde plan is mogelijk via de link: http://iturl.nl/sndK6 .

Het plangebied wordt begrensd door de Regge aan de westzijde en omvat de locaties Katenhorstweg 10c en 12 met omliggende gronden. Met dit bestemmingsplan wordt beoogd uitvoering te geven aan vorming van natuur nabij de Regge in samenhang met de bedrijfsverplaatsing van het agrarische bedrijf Katenhorstweg 12 naar de bestaande agrarische locatie Katenhorstweg 10c. De locatie Katenhorstweg 12 wordt beëindigd onder toepassing van de regeling Rood voor Rood met gesloten beurs. Op de locatie Katenhorstweg 10c wordt het onmogelijk gemaakt om op deze locatie nog een intensieve veehouderij te mogen exploiteren. Vanuit de planvorming ontstaan drie extra woningen, welke gebouwd kunnen worden op de voormalige locatie Katenhorstweg 12.

Aangezien niemand tijdig een zienswijze omtrent het ontwerpbestemmingsplan heeft kenbaar gemaakt bij de gemeenteraad, kunnen uitsluitend belanghebbenden, aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten dat zij niet tijdig een zienswijze bij de gemeenteraad naar voren hebben gebracht, gedurende de termijn van terinzageligging schriftelijk beroep instellen bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA ’s-Gravenhage (art 6:13 Awb)

Het beroepschrift dient tenminste de volgende gegevens te bevatten:

  • uw naam en adres;

  • een dagtekening;

  • een omschrijving van het bestreden besluit;

  • de gronden waarop uw beroep stoelt (de motivering).

Het bestemmingsplan treedt in werking met ingang van de dag na die waarop de beroepstermijn afloopt. Het indienen van een beroepschrift schorst het in werking treden van het bestemmingsplan niet. Daartoe kan, eveneens gedurende de termijn van terinzagelegging, een verzoek om schorsing en/of voorlopige voorziening worden ingediend bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State.

Naar boven