Staatscourant van het Koninkrijk der Nederlanden
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid | Staatscourant 2013, 13272 | Interne regelingen |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid | Staatscourant 2013, 13272 | Interne regelingen |
De Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid,
Gelet op de artikelen 3, tweede lid, van het Coördinatiebesluit organisatie en bedrijfsvoering rijksdienst 2011 en 10:3 van de Algemene wet bestuursrecht, 6, vijfde lid, aanhef en onderdeel a, en 23, eerste lid, Organisatie-, mandaat- en volmachtbesluit SZW 2009, en 3, aanhef en onderdeel k, en 8, Organisatie-, mandaat- en volmachtbesluit plaatsvervangend secretaris-generaal 2009 SZW;
Besluit:
Het Organisatie-, mandaat- en volmachtbesluit SZW 2009 wordt als volgt gewijzigd:
A
Artikel 6, vierde lid, wordt als volgt gewijzigd:
1. Onderdeel e komt te luiden:
e. het inkoopbeleid;
2. De onderdelen f tot en met k worden geletterd tot onderdelen g tot en met l.
3. Na onderdeel e wordt een nieuw onderdeel ingevoegd, luidende:
f. overige facilitaire diensten;
B
Artikel 22 wordt als volgt gewijzigd:
2. In het tweede lid wordt ‘verplicht’ vervangen door: verplicht, ongeacht of de Haagse Inkoop Samenwerking hierover heeft geadviseerd.
3. Het derde lid komt te luiden:
3. Indien de geraamde waarde van een voorgenomen opdracht € 15.000,– exclusief BTW of meer bedraagt, is inschakeling van de Haagse Inkoop Samenwerking verplicht.
C
Artikel 25, vijfde lid, komt te luiden:
5. Alle in deze regeling genoemde bedragen zijn inclusief BTW, met uitzondering van het bedrag, genoemd in artikel 22, derde lid.
Artikel 4 van het Organisatie-, mandaat- en volmachtbesluit plaatsvervangend secretaris-generaal 2009 SZW wordt als volgt gewijzigd:
1. Onderdeel l komt te luiden:
l. de advisering en begeleiding op het gebied van huisvesting, milieumanagement en materieel beheer;
2. Onder vervanging van de punt aan het slot van onderdeel t door een puntkomma, wordt een onderdeel toegevoegd, luidende:
u. het geven van advies over het inkoopbeleid, het uitvoeren van de taken van de Coördinerend Directeur Inkoop en het laten verzorgen van de inkoopdienstverlening.
Het Organisatie-, mandaat- en volmachtbesluit Bedrijfsvoering 2011 wordt als volgt gewijzigd:
A
Artikel 1 wordt als volgt gewijzigd:
1. Onderdeel b komt te luiden:
Shared Service Centrum Informatie en Communicatie Technologie;
2. Onderdeel c komt te luiden:
FM Haaglanden, facilitair interdepartementaal samenwerkingsverband;
3. Onder vervanging van de punt aan het slot van onderdeel i door een puntkomma, worden onderdelen toegevoegd, luidende:
reisdeclaratiesysteem;
Haagse Inkoop Samenwerking, bedrijfseenheid van De Werkmaatschappij van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties;
Chief Procurement Officer.
B
In artikel 2 vervalt onderdeel b, onder verlettering van onderdelen c tot en met g tot onderdelen b (nieuw) tot en met f.
C
Artikel 3 komt te luiden:
Het hoofd van de afdeling Informatie en Facilitair Management is verantwoordelijk voor:
a. het bewaken van de samenhang in informatievoorziening en ICT en huisvestings- en facilitaire projecten bij het ministerie door het opstellen en implementeren van de departementale strategie en beleidsvisie op het gebied van ICT, inkoop, huisvesting en facilitair;
b. het inrichten van de departementale informatieorganisatie, de kaders, de architectuur en de standaarden van het departementaal informatiemanagement, de ICT-projecten en het applicatieportfolio-management voor het ministerie;
c. het adviseren van deelnemers aan interdepartementale commissies op het gebied van ICT, inkoop, huisvesting en facilitair;
d. het vertalen van het interdepartementale ICT, inkoop, huisvesting en facilitaire beleid naar de specifieke situatie van het ministerie;
e. het houden van toezicht op de naleving van de rijksbrede kaders binnen het ministerie voor ICT, inkoop, huisvesting en facilitair;
f. het adviseren over de eisen aan projectbeheersingmethodieken op basis van rijksbrede kaders voor ICT, huisvesting en facilitair;
g. het ondersteunen van audits, reviews en second opinions voor ICT, inkoop, huisvesting en facilitair;
h. het adviseren van de CIO en het SZW management over de start van ICT-projecten, over het opschorten of bijsturen tijdens de uitvoering van ICT-projecten en over het toekennen van een ICT-budget in afstemming met de directie Financieel-Economische Zaken;
i. het ondersteunen van de CIO en CDI, zowel departementaal als interdepartementaal;
j. het uitoefenen van het budgethouderschap ten aanzien van ICT, inkoop, huisvesting en facilitair en het voeren van de control en rapportage over het departementaal ICT-budget;
k. het voorzien in managementinformatie over het departementale ICT-budget in relatie tot de ICT-applicatie- en projectenportfolio;
l. het voeren van leveranciersmanagement (kosten, kwaliteit en klanttevredenheid) voor SSC ICT, HIS, FMH, RGD, VijfkeerBlauw en departementale leveranciers die vallen binnen het domein van de afdeling;
m. het onderhouden van de klantcontacten op strategisch en tactisch niveau, waaronder het adviseren van klanten over ICT en huisvestingsvraagstukken en het doorvertalen van wensen richting SSC-ICT, HIS en FMH;
n. het adviseren over en programmatisch aansturen van SZW brede programma’s en projecten op het gebied van ICT, huisvesting en facilitair;
o. het adviseren van de CDI en het SZW management over het opschorten of bijsturen van grote en/of risicovolle aanbestedingen;
p. het uitvoeren van de taken van de CDI, inhoudende:
1°. de coördinatie van strategische inkoopactiviteiten;
2°. de coördinatie van de verantwoordelijkheid van het contractprocesbeheer;
3°. de inventarisatie van gegevens met betrekking tot inkoopactiviteiten van het ministerie, jaarlijks resulterend in een inkoopprognose en jaarplan;
4°. het formuleren en aanpassen van het inkoopbeleid;
5°. de vertegenwoordiging van het ministerie bij interdepartementale vergaderingen en bijeenkomsten op het gebied van inkoop;
6°. de control rol binnen het ministerie inzake het gebruik van de internationale, nationale en departementale regelingen en procesbeschrijvingen betreffende inkoop;
7°. de oplevering van een jaarlijks inkoopjaarplan aan de CPO;
8°. het voeren van de regierol richting de HIS;
9°. het strategisch adviseren bij inkoopvraagstukken.
D
Artikel 4 vervalt.
E
In de artikelen 13 en 14 wordt ‘SSO ICT en 4FM’ telkens vervangen door: SSC ICT, HIS en FMH.
Deze regeling zal met de toelichting in de Staatscourant worden geplaatst.
Den Haag, 14 mei 2013
De Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, L.F. Asscher
De wijziging van het Organisatie-, mandaat- en volmachtbesluit SZW 2009, het Organisatie-, mandaat- en volmachtbesluit plaatsvervangend secretaris-generaal 2009 SZW en het Organisatie-, mandaat- en volmachtbesluit Bedrijfsvoering 2011 is noodzakelijk in verband met de overgang van de afdeling Inkoop van de directie Bedrijfsvoering naar de Haagse Inkoop Samenwerking per 1 januari 2013.
De Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, L.F. Asscher
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2013-13272.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.