Logo EnkhuizenVerkeersbesluit afsluiten wegen tbv voorjaarskermis

Burgemeester en Wethouders van de gemeente Enkhuizen;

Op grond van artikel 18, eerste lid, onder d, van de Wegenverkeerswet 1994, is het college van Burgemeester en Wethouders bevoegd dit verkeersbesluit te nemen.

Vereiste van besluit

Op grond van artikel 15, eerste lid, van de Wegenverkeerswet 1994 moet een verkeersbesluit worden genomen voor de plaatsing of verwijdering van de in artikel 12 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer genoemde verkeerstekens, alsmede voor onderborden voor zover daardoor een gebod of verbod ontstaat of wordt gewijzigd.

Overwegende,

  • Dat vergunning is aangevraagd en verkregen voor het organiseren van een kermis, welke wordt gehouden op de Patershof, Ursulinenplaats en Dijk tussen Bagijnestraat en Doelenstraat.

  • Dat de Patershof, Ursulinenplaats, Bagijnestraat, Westerstraat en de Dijk in beheer en onderhoud zijn bij Gemeente Enkhuizen.

  • Dat de kermis, inclusief op en afbouw wordt gehouden op de volgende dagen:

  • dinsdag 18 juni opbouw

  • woensdag 19 juni opbouw

  • donderdag 20 juni van 15.00 uur tot 23.30 uur

  • vrijdag 21 juni van 15.00 uur tot 23.30 uur

  • zaterdag 22 juni van 13.30 uur tot 23.30 uur

  • zondag 23 juni van 13.30 uur tot 23.30 uur

  • maandag 24 juni van 10.00 uur tot 20.00 uur

  • dinsdag 25 juni afbouw

  • Dat het wenselijk is om hiervoor de volgende afsluitingen te realiseren:

  • parkeerplaatsen Patershof en Ursulinenplaats van dinsdag 18 juni 08.00 uur tot dinsdag 25 juni 17.00 uur.

  • Dijk, tussen Waaigat en Doelenstraat van dinsdag 18 juni 08.00 uur tot dinsdag 25 juni 17.00 uur.

  • Westerstraat, tussen Koltermanstraat en Bagijnestraat van dinsdag 18 juni 08.00 uur tot dinsdag 25 juni 17.00 uur.

  • Bagijnestraat van dinsdag 18 juni 08.00 uur tot dinsdag 25 juni 17.00 uur.

  • Dat het wenselijk is om alle bevoorrading van winkels doorgang te laten vinden.

  • Dat dit mogelijk is door:

  • Het afsluiten van de bovengenoemde straten op de genoemde tijden door middel van afzethekken (zie tekening) en borden C1 (gesloten voor alle verkeer muv voetgangers) uitgezonderd bevoorrading.

  • Het plaatsen van vooraankondigingsborden waarop wordt aangegeven “doorgaand verkeer gestremd, bevoorrading tot 14.00 uur mogelijk, bedrijven Bagijnestraat bereikbaar”.

  • Het tijdens openingstijden van de kermis beschikbaar hebben van verkeersbegeleiders op de locaties Westerstraat (hoek Bagijnestraat) en de Dijk (hoek Waaigat) die het bevoorradingsverkeer over het afgesloten gebied kunnen begeleiden.

  • Dat aan dit verkeersbesluit de volgende belangen, als bedoeld in artikel 2 van de Wegenverkeerswet 1994, ten grondslag liggen:

  • Het voorkomen van door het verkeer veroorzaakte hinder.

  • Het zoveel mogelijk waarborgen van de veiligheid op de weg.

  • Dat overleg heeft plaatsgevonden met de korpschef van het regionaal politiekorps als bedoeld in artikel 24 van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer en dat deze positief heeft geadviseerd.

  • Gelet op het besluit van de raad van 12 mei 2009, raadsvoorstel 2009023 Parkeerbeleidsplan en de bepalingen van de Wegenverkeerswet 1994, het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990, het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer en Burgerlijk Wetboek.

B E S L U I T E N :

Op grond van bovenstaande overwegingen om:

  • De volgende wegen af te sluiten voor alle verkeer muv voetgangers

  • parkeerplaatsen Patershof en Ursulinenplaats van dinsdag 18 juni 08.00 uur tot dinsdag 25 juni 17.00 uur.

  • Dijk, tussen Waaigat en Doelenstraat van dinsdag 18 juni 08.00 uur tot dinsdag 25 juni 17.00 uur.

  • Westerstraat, tussen Koltermanstraat en Bagijnestraat van dinsdag 18 juni 08.00 uur tot dinsdag 25 juni 17.00 uur.

  • Bagijnestraat van dinsdag 18 juni 08.00 uur tot dinsdag 25 juni 17.00 uur.

  • Dit te realiseren door middel van het plaatsen van afzethekken (zie tekening) en borden C1 (gesloten voor alle verkeer muv voetgangers).

  • Op de aangegeven locaties vooraankondigingen voor omleidingen te doen.

  • De bekendmaking van de ter inzage legging van het besluit met de daarop betrekking hebbende stukken te publiceren op de gemeentelijke voorlichtingspagina van het weekblad De Drom.

Enkhuizen, 13 mei 2013

Hoogachtend,

Burgemeester en wethouders van E n k h u i z e n

namens dezen,

F.J. Petersen, Afdelingshoofd Stedelijk Beheer.

Bezwaarmogelijkheden

U heeft de mogelijkheid tegen dit besluit binnen 6 weken na de dag van toezending daarvan een bezwaarschrift bij het college van burgemeester en wethouders van Enkhuizen in te dienen, Postbus 11, 1600 AA ENKHUIZEN.

Het bezwaarschrift moet worden ondertekend en moet tenminste bevatten:

  • a.de naam en het adres van de indiener;

  • b.de dagtekening;

  • c.een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaarschrift is gericht;

  • d.de gronden van het bezwaar.

Ook is het mogelijk om digitaal bezwaar in te dienen met behulp van uw digiD. Ga daarvoor naar onze website, www.enkhuizen.nl / digitaal loket / digitale aanvragen.

Als u bezwaar heeft ingediend is het, indien - gelet op de betrokken belangen - onve r wijlde spoed dat vereist, eveneens mogelijk een voorlopige voorziening te vragen bij de voorzi e ningenrechter van de rechtbank te Alkmaar, sector bestuursrecht, Postbus 251, 1800 BG ALKMAAR. U bent in dat geval griffierecht verschuldigd. De rechtbank informeert u hie r over.

Naar boven