Logo Apeldoorn
Vastgesteld bestemmingsplan Koninginnelaan 40 en 42, Apeldoorn

Vanaf 13 mei 2013 ligt gedurende 6 weken ter inzage het bij raadsbesluit van 25 april 2013 vastgestelde bestemmingsplan Koninginnelaan 40 en 42 met identificatiecode NL.IMRO.0200.bp1144-vas1 . Het plan betreft het terugtrekken van de supermarkt uit de panden die zijn gesitueerd aan de Koninginnelaan en vestiging in een nieuw op te richten gebouw achter op het perceel op de plek van de huidige sanitairshop/ lederhandel. Met deze verplaatsing wordt oude bebouwing gesloopt en wordt het gehele perceel heringericht. De panden aan de Koninginnelaan krijgen een nieuwe invulling waarmee de oriëntatie van deze panden op de Koninginnelaan wordt hersteld en de indeling zo wordt vormgegeven dat de nieuwe invulling met detailhandel op de begane grond qua segment en ruimtelijke uitstraling beter zal aansluiten bij het aanbod en karakter van de detailhandel aan de Koninginnelaan. Het bestemmingsplan is gewijzigd vastgesteld. De belangrijkste wijzigingen zijn:

  • In een deel van het plangebied zijn gronden voorzien van de aanduiding ‘specifieke bouwaanduiding – geluidwerende maatregelen’. In de regels is hierbij een koppeling gelegd met artikel 5.4.1., welke tevens verwijst naar de toegevoegde bijlage 4 bij de regels waarin de geluidwerende maatregelen nader worden beschreven en verbeeld.

  • In artikel 3.3.2 wordt “overdekt” vervangen door “in een afgesloten ruimte (met afgesloten te openen delen)”.

  • Er is een artikel 3.3.3. toegevoegd die betrekking heeft op het garanderen van de sluitingstijden en de bevoorradingstijden.

  • Het brutovloeroppervlak binnen de bestemming gemengd is aangepast van ‘700 m²’ naar ‘852 m²’ hiermee wordt aangesloten bij de omvang van deze huidige bebouwing aan de Koninginnelaan.

De overige wijzigingen staan beschreven in de zienswijzennota.

Tegen het ontwerp van het plan zijn zienswijzen naar voren gebracht. Ook heeft de gemeenteraad bij de vaststelling wijzigingen in het plan aangebracht. Daarom kunnen beroep instellen:

  • een belanghebbende die tijdig een zienswijze bij de gemeenteraad naar voren heeft gebracht;

  • een belanghebbende die aantoont dat hij redelijkerwijs niet in staat is geweest zijn zienswijze bij de gemeenteraad naar voren te brengen;

  • een belanghebbende die bezwaar heeft tegen de wijzigingen die de gemeenteraad bij de vaststelling in het plan heeft aangebracht.

Tot en met 24 juni 2013 kunt u uw beroepschrift indienen bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag. Het instellen van beroep schorst het besluit niet. Degene die beroep instelt kan daarnaast een verzoek om voorlopige voorziening (schorsing) indienen bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag.

Het digitale bestemmingsplan is te raadplegen via onze website www.apeldoorn.nl/inzage .

Het vastgestelde bestemmingsplan ligt ook ter inzage in het stadhuis. De medewerkers van het Omgevingsloket kunnen u meer vertellen over het bestemmingsplan. Het digitale bestemmingsplan kunt u ook bekijken op de internetzuil in het stadhuis.

Openingstijden Omgevingsloket:

  • vrije inloop: maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 12 uur en op donderdagavond van 17.30 tot 19.30 uur.

  • op afspraak: maandag tot en met donderdag van 8.30 tot 16.00 uur, vrijdag van 8.30 tot 12.30 uur en dinsdag- en donderdagavond van 17.30 tot 19.30 uur.

    Een afspraak kunt u maken via onze website of door tijdens kantoortijden te bellen met 14055.

Apeldoorn, 8 mei 2013

Naar boven