Logo Leerdam
Kennisgeving Coördinatiebesluit ‘Buitens van Van Iperen’

Burgemeester en wethouders van Leerdam maken bekend dat de gemeenteraad van Leerdam op 6 oktober 2011 heeft besloten in te stemmen met de toepassing van de gemeentelijke coördinatieregeling ex artikel 3.30 lid 1 van de Wet ruimtelijke ordening voor de ontwikkeling van 73 woningen en 12 appartementen op het voormalige terrein van het transportbedrijf Hartog en Bikker (ten westen van de kern Leerdam, in aansluiting op de woonbebouwing Laantje van Van Iperen, de Lingedijk en Klein Oosterwijk (Buitens van Van Iperen).

Deze gemeentelijke coördinatieregeling is geregeld in paragraaf 3.6.1 van de Wet ruimtelijke ordening.

Gemeentelijke coördinatieregeling

De gemeentelijke coördinatieregeling maakt het mogelijk om de besluiten behorende bij genoemde ontwikkeling gezamenlijk voor te bereiden en te coördineren.

Het betreft de volgende besluiten:

  • de omgevingsvergunning voor de activiteiten bouw (voor de hoven 3 en 4) en kappen van bomen;

  • het postzegelbestemmingsplan ‘Buitens van Van Iperen’.

De bedoeling van het toepassing van de coördinatieregeling is om de gemeentelijke procedures te stroomlijnen en op elkaar af te stemmen. Het is niet mogelijk om tegen dit besluit bezwaar of beroep in te stellen. Dit volgt uit artikel 8:5 van de Algemene wet bestuursrecht en de daarbij behorende bijlage (onder C2). De mogelijkheid om beroep in te stellen is uiteraard wel aanwezig nadat de betrokken besluiten gelijktijdig bekend zijn gemaakt. In dat geval worden die besluiten voor de mogelijkheid van beroep als één besluit aangemerkt. Dat volgt uit artikel 8:3, lid 1 onder b, van de Wro. Voordat dat gebeurt moet er eerst een ontwerpbestemmingsplan in procedure worden gebracht. Dan worden de bijbehorende ontwerpbesluiten tegelijkertijd ter inzage gelegd. Als die procedure wordt opgestart wordt daarover een aparte kennisgeving geplaatst.

Het college verzorgt de coördinatie en de vaststelling van de omgevingsvergunning. De bevoegdheid tot vaststelling van het bestemmingsplan blijft in handen van de gemeenteraad.

Inzien

De stukken met betrekking tot dit besluit – het toepassen van de coördinatieregeling – liggen vanaf nu gedurende 6 weken ter inzage in de publieksbalie van het stadskantoor, Dokter Reilinghplein 1 in Leerdam (ma- t/m vrijdag van 9:00 uur tot 12:00 uur).

Informatie

Voor meer informatie over dit plan kunt u contact opnemen met de heer M. Verspuij (tel. 0345-636201) of mevrouw A.A. Siesling (tel. 0345-636215) van de afdeling Ruimtelijke en Maatschappelijke Ontwikkeling.

Naar boven