Staatscourant van het Koninkrijk der Nederlanden
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Apeldoorn | Staatscourant 2012, 25017 | Ruimtelijke plannen |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Apeldoorn | Staatscourant 2012, 25017 | Ruimtelijke plannen |
Vanaf 6 december 2012 ligt gedurende 6 weken ter inzage het bij raadsbesluit van 22 november 2012 vastgestelde bestemmingsplan Winkelcentrum Orden en omgeving met identificatiecode NL.IMRO.0200.bp1171-vas1. Het plan tot herontwikkeling van het gebied gaat in hoofdlijnen uit van:
• het omvormen van het huidige winkelcentrum aan de Laan van Orden-Rembrandtlaan tot een gezondheidscentrum;
• een nieuw winkelcentrum ten zuiden van het huidige -centrum;
• woningbouw op de Caretex-locatie (locatie begrensd door de Laan van Spitsbergen, Morinistraat en de percelen van het wijkcentrum Orca, het +Punt en de basisschool Spitsbergen en het perceel Laan van Orden 320);
• woningbouw op de Hobbemalaan-locatie (locatie wordt begrensd door de Hobbemalaan, Mauvestraat, Ruysdaellaan en, aan de noordzijde, woonpercelen);
• een kwaliteitsimpuls voor de openbare ruimte, het groen en de Orderbeek. Het bestemmingsplan is gewijzigd vastgesteld. De belangrijkste wijzigingen betreffen het verruimen van de bouw- en gebruiksmogelijkheden ter plaatse van de viskiosk (nabij Laan van Spitsbergen) en het toevoegen van extra parkeerplaatsen ten dienste van de woningbouw op de ‘Hobbemalaan’locatie. De wijzigingen zijn vermeld in de bij het besluit behorende zienswijzennota. De overige wijzigingen staan beschreven in de zienswijzennota.
Tegen het ontwerp van het plan zijn zienswijzen naar voren gebracht. Ook heeft de gemeenteraad bij de vaststelling wijzigingen in het plan aangebracht. Daarom kunnen beroep instellen:
• een belanghebbende die tijdig een zienswijze bij de gemeenteraad naar voren heeft gebracht;
• een belanghebbende die aantoont dat hij redelijkerwijs niet in staat is geweest zijn zienswijze bij de gemeenteraad naar voren te brengen;
• een belanghebbende die bezwaar heeft tegen de wijzigingen die de gemeenteraad bij de vaststelling in het plan heeft aangebracht.
Tot en met 17 januari 2013 kunt u uw beroepschrift indienen bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag. Wij wijzen u er op dat dit bestemmingsplan een project betreft waarvoor afdeling 2 van hoofdstuk 1 van de Crisis- en herstelwet van toepassing is. Daarom moet u de beroepsgronden in uw beroepschrift opnemen en kunt u de beroepsgronden na afloop van de beroepstermijn niet meer aanvullen.
Het instellen van beroep schorst het besluit niet. Degene die beroep instelt kan daarnaast een verzoek om voorlopige voorziening (schorsing) indienen bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag.
Het bestemmingsplan is te raadplegen via onze website www.apeldoorn.nl/inzage.
Het vastgestelde bestemmingsplan ligt ook ter inzage in het stadhuis. De medewerkers van het Omgevingsloket kunnen u meer vertellen over het bestemmingsplan. Het digitale bestemmingsplan kunt u ook bekijken op de internetzuil in het stadhuis.
Bij het Omgevingsloket kunt u terecht van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 12.00 uur en op donderdagavond van 17.00 tot 19.30 uur. 's Middags en op dinsdag- en woensdagavond kunt u uitsluitend op afspraak terecht. Een afspraak kunt u maken via onze website of door tijdens kantoortijden te bellen met 14055.
De gemeenteraad heeft op 22 november 2012 het gebiedsgericht welstandsbeleid vastgesteld voor het gebied Winkelcentrum Orden. Het welstandsbeleid voor dit gebied vormt vanaf 6 december 2012 een aanvullend kader waaraan de Commissie Ruimtelijke Kwaliteit de bouwplannen toetst.
Wij adviseren u om bij het ontwikkelen van bouwplannen vooraf kennis te nemen van het welstandsbeleid. Het digitale welstandsbeleid is te raadplegen via onze website www.apeldoorn.nl/welstand.
Het vastgestelde welstandsbeleid ligt ook ter inzage in het stadhuis. De medewerkers van het Omgevingsloket kunnen u meer vertellen over het welstandsbeleid. Het digitale welstandsbeleid kunt u bekijken op de internetzuil in het stadhuis.
Bij het Omgevingsloket kunt u terecht van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 12.00 uur en op donderdagavond van 17.00 tot 19.30 uur. 's Middags en op dinsdag- en woensdagavond kunt u uitsluitend op afspraak terecht. Een afspraak kunt u maken via onze website of door tijdens kantoortijden te bellen met 14055.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2012-25017.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.