Vestiging voorkeursrecht gemeente - postcodegebied 1012

Het dagelijks bestuur van het stadsdeel Centrum maakt op grond van artikel 7, lid 1 van de Wet voorkeursrecht gemeenten (Wvg) bekend dat het, op basis van het bepaalde in artikel 6 Wvg op 31 januari 2012 heeft besloten gronden aan te wijzen waarop de artikelen 10 tot en met 15, 24 en 26 Wvg van toepassing zijn.

De desbetreffende percelen zijn gelegen in het postcodegebied 1012. De vestiging beperkt zich tot vier locaties binnen het postcodegebied 1012. Binnen deze locaties is een beperkt aantal percelen onder de reikwijdte van het gemeentelijk voorkeursrecht gebracht. Het betreft hier:

de locatie Bergstraat, kadastraal bekend gemeente Amsterdam, sectie M M, nummer 5367;

de locatie Geldersekade, kadastraal bekend gemeente Amsterdam, sectie G G, nummer 1892;

de locatie Oude Kerk, waarvan de desbetreffende percelen zijn gelegen aan het Oudekerksplein, de Enge Kerkssteeg, de Warmoesstraat, de Sint Annnendwarsstraat, de Trompetterssteeg, de Dollebegijnensteeg, de Betlehemsteeg en het gedeelte van de Oudezijds Voorburgwal ter hoogte van het Oudekerksplein, kadastraal bekend gemeente Amsterdam, sectie G G, nummers 688, 689, 702, 706, 722, 778, 779, 804, 817, 818, 819, 823, 828, 1732, 1734, 4698, 5294, 6651, 6707, 6802, 8410, 8496, 7647; de locatie Oudezijds Voorburgwal, kadastraal bekend gemeente Amsterdam, sectie G G, nummer 5318.

Deze gronden zijn nader aangegeven op de bij het besluit behorende kadastrale tekeningen met nummers TK-30312763-01A, TK-30312763-01B, TK-30312763-01C en TK-30312763-01D en de daarbij behorende lijst van eigenaren en beperkt gerechtigden, één en ander naar de stand van de openbare registers van het Kadaster per 2 januari 2012.

Om te voldoen aan artikel 7, lid 1 Wvg ligt het besluit met bijbehorende stukken, daaronder mede begrepen de perceelsgewijze registratie, met ingang van 3 februari 2012 voor eenieder ter inzage op het Voorlichtingsloket van het stadhuis, Amstel 1. Bel voor openingstijden 14 020 of kijk onder contact op http://www.centrum.amsterdam.nl/

De eigenaren en beperkt gerechtigden met betrekking tot deze gronden ontvangen een afzonderlijke kennisgeving.

Nadat het besluit van het dagelijks bestuur in werking is getreden, moeten eigenaren en beperkt gerechtigden van de in het voorstel begrepen gronden, wanneer zij hun percelen dan wel de daarop gevestigde beperkte rechten wensen te vervreemden, deze eerst aan het stadsdeel Centrum van de gemeente Amsterdam te koop aanbieden.

Zienswijzen

Binnen drie maanden dient de deelraad de aanwijzing van gronden te bestendigen.

Belanghebbenden worden, gelet op artikel 4:8 van de Algemene wet bestuursrecht (Awb), in de gelegenheid gesteld gedurende een termijn van vier weken, ingaande op 3 februari 2012 tot en met 1 maart 2012, hun zienswijzen over de ontwerpraadsvoordracht schriftelijk of mondeling bij de deelraad naar voren te brengen.

Schriftelijke zienswijzen over de ontwerpraadsvoordracht graag als volgt adresseren:

Deelraad stadsdeel Centrum, t.a.v. E.P. Swijter, sector Bouwen en Wonen, afdeling Ruimtelijk Beleid, Postbus 202, 1000 AE Amsterdam.

Het is niet mogelijk uw zienswijze per e-mail kenbaar te maken.

Mondelinge zienswijzen

Voor het indienen van mondelinge zienswijzen over de ontwerpraadsvoordracht kunt u op werkdagen een afspraak maken met de afdeling Ruimtelijk Beleid van stadsdeel Centrum, telefoonnummer (020) 552 4416.

Een telefonische afspraak dient uiterlijk één week voor het einde van de terinzageligging te worden gemaakt. Het is niet mogelijk uw zienswijze telefonisch kenbaar te maken.

Bezwaar

Tegen het besluit van het dagelijks bestuur tot aanwijzing van de gemelde gronden tot gebied waarop de Wvg van toepassing is, ingevolge de Awb het indienen van een bezwaarschrift mogelijk.

Belanghebbenden kunnen gedurende een termijn van zes weken, ingaande op 3 februari 2012 tot en met 15 maart 2012, een bezwaarschrift indienen bij het dagelijks bestuur van het stadsdeel Centrum, t.a.v. E.P. Swijter, sector Bouwen en Wonen, afdeling Ruimtelijk Beleid, Postbus 202 te 1000 AE Amsterdam.

Het bezwaarschrift dient te worden ondertekend en dient ten minste te bevatten:

de naam en het adres van de indiener;

de dagtekening;

een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht;

de gronden van het bezwaar.

Degene die een bezwaarschrift indient kan, op grond van artikel 8:81 Awb tevens een verzoek om voorlopige voorziening vragen bij de voorzieningenrechter van de rechtbank te Amsterdam, Parnassusweg 220 te 1076 AV Amsterdam, correspondentieadres Postbus 84500 te 1080 BN Amsterdam.

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met het Project Management Bureau, onder telefoonnummer 020-5529831.

Amsterdam, 2 februari 2012

Het dagelijks bestuur van het stadsdeel Centrum.

Naar boven