Logo Utrecht
Bestemmingsplan ‘Hoek Paranadreef - Kaap Hoorndreef, Overvecht’ met omgevingsvergunning bouwen en besluit hogere waarden Wet geluidhinder, Utrecht

Burgemeester en wethouders van Utrecht maken ter voldoening aan het bepaalde in artikel 3.32 van de Wet ruimtelijke ordening bekend dat met ingang van 27 september 2012 gedurende zes weken voor een ieder ter inzage ligt:

  • het op 13 september 2012 door de raad ongewijzigd vastgestelde bestemmingsplan 'Hoek Paranadreef - Kaap Hoorndreef, Overvecht';

  • het daarbij behorende vaststellingsbesluit;

  • het door het college vastgestelde besluit tot vaststelling van een hogere waarde als bedoeld in hoofdstuk VI van de Wet geluidhinder (HW 1048). De toelaatbare geluidsbelasting ("voorkeursgrenswaarde") wordt vanwege wegverkeerslawaai overschreden;

  • de door het college verleende omgevingsvergunning (HZ_WABO 11_00037) voor het bouwen een woongebouw met woon-werkvoorzieningen;

Plangebied en doelstelling

De verplaatsing van het politiebureau Utrecht Noord heeft een braakliggend terrein achtergelaten op de Hoek Paranadreef - Kaap Hoorndreef. Na de sloop van het gebouw is besloten in aansluiting op het aangrenzende terrein nieuwbouw te realiseren. De nieuwbouw betreft wonen, met op de begane grond ruimte voor maatschappelijke voorzieningen of kleinschalige bedrijvigheid. Het doel van het bestemmingsplan is deze voorgenomen herontwikkeling planologisch-juridisch mogelijk te maken.

Het plangebied is gelegen in de wijk Overvecht. De begrenzing van het plangebied wordt gevormd door de Kaap Hoorndreef, Paranadreef en de woonwagenlocatie aan de Vuurlanddreef. De omvang van het plangebied is circa 1.670 m2.

Coördinatie

Artikel 3.30 van de Wet op de ruimtelijke ordening en de Coördinatieverordening maken het mogelijk dat diverse procedures gezamenlijk worden doorlopen. Dat wil zeggen dat de voorbereiding en bekendmaking van verschillende besluiten tegelijk worden behandeld. De aanvrager heeft op grond van de coördinatieverordening verzocht om naast het verzoek om wijziging van het hierboven genoemde aanverwante besluiten gecoördineerd te behandelen.

Crisis- en herstelwet

Op dit besluit is de Crisis- en herstelwet van toepassing. Dit betekent dat de belanghebbende in het beroepschrift moet aangeven welke beroepsgronden hij aanvoert tegen het besluit. Na afloop van de termijn van zes weken kunnen geen nieuwe beroepsgronden meer worden aangevoerd.'

Inzien

Het bestemmingsplan, het vaststellingsbesluit en de aanverwante stukken liggen met ingang van donderdag 27 september 2012 gedurende zes weken, dat wil zeggen tot en met woensdag 7 november 2012, ter inzage bij:

  • Informatie Centrum Gemeente Utrecht

    Vinkenburgstraat 26 (ingang Neude), Utrecht

    Open van maandag tot en met vrijdag van 13.00 - 17.00 uur .

  • Balie Bouwen Wonen en Ondernemen van StadsOntwikkeling.

    Rachmaninoffplantsoen 61, Utrecht

    Open van maandag tot en met vrijdag van 9.00 - 17.00 uur.

  • Wijkbureau Overvecht

    Zamenhofdreef 17, Utrecht,

    Open van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur

Sinds 1 januari 2010 heeft de gemeente de plicht om ruimtelijke plannen digitaal en uitwisselbaar te maken en om de digitale ruimtelijke plannen aan te bieden aan een digitale landelijke voorziening. Daarom is het bestemmingsplan in te zien via www.ruimtelijkeplannen.nl. De onderzoeksrapporten die ten grondslag liggen aan een bestemmingsplan, worden meestal niet aangeboden aan deze landelijke website. Ook op de website van de gemeente (www.utrecht.nl/bestemmingsplannen) is het bestemmingsplan te raadplegen. Op de gemeentelijke website zijn ook het besluit hogere waarde en de omgevingsvergunning te vinden. Echter niet alle bijlagen (zoals bouwtekeningen) zijn op internet te zien.

Beroepsmogelijkheid

Gedurende de bovengenoemde termijn van terinzagelegging kan tegen het besluit tot vaststelling van het bestemmingsplan, de verlening van de omgevingsvergunning en het besluit hogere waarden beroep worden ingesteld door belanghebbenden aan wie niet redelijkerwijs kan worden verweten dat zij geen zienswijzen hebben ingebracht.

Het beroep kan worden ingesteld bij:

Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State

Postbus 20019

2500 EA Den Haag

Zo mogelijk dient een kopie van het(de) bestreden besluit(en) bijgevoegd te worden. Voor het instellen van beroep zijn griffierechten verschuldigd. Het is niet mogelijk om per e-mail beroep in te stellen.

Mogelijkheid verzoek om voorlopige voorziening

Het enkel indienen van een beroepschrift schort de werking van het besluit niet op. Als een spoedeisend belang aanwezig is, kan door de indiener van een beroepschrift een afzonderlijk verzoek om 'voorlopige voorziening' ingediend worden bij de Voorzitter van de voornoemde Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. Ook hiervoor zijn griffierechten verschuldigd.

Naar boven