Logo Hulst
Vaststelling bestemmingsplan Hoek Zoutestraat–IJzerenhandstraat

Burgemeester en wethouders van Hulst maken bekend dat de gemeenteraad bij besluit van 28 juni 2012 het bestemmingsplan ‘Hoek Zoutestraat-IJzerenhandstraat’ te Hulst heeft vastgesteld.

Ingevolge artikel 3.8, lid 3 en 4 van de Wet ruimtelijke ordening en afdeling 3:4 van de Algemene wet bestuursrecht ligt het plan met ingang van 12 juli 2012 tot en met 22 augustus 2012 ter inzage in de gemeentewinkel, gelegen aan de Grote Markt 24 te Hulst. Het vastgestelde bestemmingsplan is tevens te raadplegen op www.gemeentehulst.nl, in het menu onder wonen en leven – ruimtelijke plannen en op www.ruimtelijkeplannen.nl.

Op deze procedure is de Crisis- en herstelwet van toepassing. Dit betekent onder andere dat tegen het vaststellingsbesluit de mogelijkheid voor beroep bij de Raad van State openstaat, waarbij De Raad van State binnen 6 maanden na afloop van de beroepstermijn uitspraak doet. Een belanghebbende, die tijdig zijn zienswijze bij de gemeenteraad naar voren heeft gebracht, alsmede een belanghebbende, aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten dat hij niet overeenkomstig artikel 3.8 Wro, juncto afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht zijn zienswijze bij de gemeenteraad naar voren heeft gebracht, kan gedurende de periode van 12 juli 2012 tot en met 22 augustus 2012 bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA ’s-Gravenhage beroep indienen tegen het vastgestelde bestemmingsplan. Een eventueel verzoek tot voorlopige voorziening moet worden gericht aan de Voorzitter van genoemde afdeling.

De gemeenteraad heeft ten opzichte van het ontwerpbestemmingsplan, zoals dat ter inzage heeft gelegen, bij de vaststelling wijzigingen aangebracht. Er is een nieuwe bestemming (gemengd) opgenomen, die niet alleen woon/zorg (maatschappelijk) mogelijk maakt, maar ook regulier wonen, waarbij voor beide functies het aantal woningen wordt gemaximeerd. Dit heeft gevolgen voor het aantal te realiseren parkeerplaatsen. In de nieuwe situatie zijn er 26 parkeerplaatsen nodig, die alle op eigen terrein gerealiseerd kunnen worden. In de toelichting van het bestemmingsplan is dit opgenomen in de onderbouwing van de parkeersituatie.

Het besluit van de gemeenteraad treedt in werking met ingang van de dag na die waarop de beroepstermijn afloopt. Indien gedurende de beroepstermijn een verzoek om voorlopige voorziening bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State is gedaan, wordt het besluit opgeschort, totdat op het verzoek is beslist.

Hulst, 11 juli 2012

Burgemeester en wethouders van Hulst, De burgemeester, J.F. Mulder.

De secretaris, S. ter Wal.

Naar boven