Logo Zundert
Gewijzigd vastgesteld bestemmingsplan Randweg Zundert

Burgemeester en wethouders van de gemeente Zundert maken ingevolge artikel 3.8 van de Wet ruimtelijke ordening (Wro) bekend dat de gemeenteraad in zijn vergadering van 25 juni 2012 het bestemmingsplan ‘Randweg Zundert’ gewijzigd heeft vastgesteld. Daarbij is geen exploitatieplan vastgesteld.

Omschrijving bestemmingsplan

Het plangebied van het bestemmingsplan ‘Randweg Zundert’ bevat het tracé van de aan te leggen Randweg tussen Zundert en Klein Zundert. Het tracé van de randweg loopt ten noordwesten van Zundert tussen de Bredaseweg (N263) en de Rucphenseweg (N638). Ook is in het bestemmingsplan een separaat gebied, gelegen ter hoogte van de Turfvaart / Buntweg, bestemd voor natuurcompensatie.

Wijzigingen ten opzichte van het ontwerp

De wijzigingen hebben betrekking op de regels en de verbeelding. Voor een volledig overzicht van de wijzigingen ten opzichte van het ontwerpbestemmingsplan wordt verwezen naar de ‘Nota zienswijzen ‘Randweg Zundert’’.

Terinzagelegging

Het gewijzigd vastgestelde bestemmingsplan, het vaststellingsbesluit en de bijbehorende stukken liggen met ingang van 12 juli 2012 gedurende zes weken, tot en met 22 augustus 2012, tijdens de reguliere openingstijden voor eenieder ter inzage bij de gemeente, afdeling Strategie en Programmering (Bredaseweg 2 in Zundert)

Het bestemmingsplan is ook te raadplegen via de landelijke website www.ruimtelijkeplannen.nl en door middel van de link http://www.ruimtelijkeplannen.nl/?planidn=NL.IMRO.0879.BPrandwegzundert-VS01.

Ook is digitale raadpleging mogelijk via de gemeentelijke website www.zundert.nl onder Inwoner → Ruimtelijke procedures → Bestemmingsplannen → Bestemmingsplan ‘Randweg Zundert’.

Beroep

Belanghebbenden die hun zienswijze over het ontwerpbestemmingsplan ‘Randweg Zundert’ naar voren hebben gebracht, alsmede

  • belanghebbenden aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten dat zij geen zienswijze over het ontwerpbestemmingsplan naar voren hebben gebracht;

  • belanghebbenden die het niet eens zijn met de aangebrachte wijzigingen ten opzichte van het ontwerpbestemmingsplan,

kunnen van 12 juli 2012 tot en met 22 augustus 2012 beroep instellen bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag.

Het ondertekende beroepschrift dient ten minste te bevatten:

  • uw naam en adres;

  • de dagtekening;

  • een omschrijving van het besluit waartegen het beroep is gericht;

  • een opgave van redenen waarom u zich niet met het besluit kunt verenigen.

Op het besluit tot vaststelling van het bestemmingsplan ‘Randweg Zundert’ is de Crisis- en herstelwet van toepassing.

Dat betekent dat de belanghebbende in het beroepschrift moet aangeven welke beroepsgronden hij aanvoert tegen het besluit. Na afloop van de beroepstermijn van zes weken kunnen geen nieuwe beroepsgronden meer worden aangevoerd. In het beroepschrift dient ook te worden vermeld dat de Crisis- en herstelwet van toepassing is.

Voor de behandeling van het beroep is griffierecht verschuldigd. Voor particulieren is dit vastgesteld op € 156,− en voor niet-natuurlijke personen op € 310,−. Over de wijze waarop en binnen welke termijn u dit dient te betalen, krijgt u, na indiening van het beroep, bericht van de griffie van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State.

Het bestemmingsplan treedt in werking daags na afloop van de beroepstermijn. Indien binnen de beroepstermijn een verzoek om voorlopige voorziening wordt ingediend, treedt het besluit niet in werking voordat op dat verzoek is beslist. Een verzoek om voorlopige voorziening moet worden ingediend bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. Bij een verzoek om voorlopige voorziening moet een afschrift van het beroepschrift worden overgelegd. Voor de behandeling van een verzoek om voorlopige voorziening is eveneens griffierecht verschuldigd.

Besluit hogere waarde(n) Wet geluidhinder

In het kader van het bestemmingsplan ‘Randweg Zundert’ hebben Burgemeester en Wethouders van Zundert conform de Wet geluidhinder een Besluit Hogere Waarde(n) gewijzigd vastgesteld. Met dit besluit wordt een hogere waarde vastgesteld ingevolge artikel 110a van de Wet geluidhinder voor een aantal woningen aan de Klein Zundertseweg, Kapellekestraat, Kapelakker, Prinsenstraat, Akkermolenweg en de Bredaseweg in Zundert, alsmede voor de school Mencia Sandrode.

Wijzigingen ten opzichte van het ontwerp

In afwijking van het ontwerpbesluit Hogere waarde(n) Wet geluidhinder zijn in de tabel, behorend bij het besluit, enkele kolommen weggehaald. Dit is een ambtshalve aanpassing. Hierdoor blijven er twee kolommen staan, één kolom voor het adres en de andere kolom met de hoogst berekende geluidbelasting op die woning dan wel schoolgebouw als gevolg van de Randweg/Verlengde Hofdreef.

Terinzagelegging

Het Besluit Hogere Waarde(n) met de bijbehorende stukken kunt u van 12 juli 2012 tot en met 22 augustus 2012 tijdens de reguliere openingstijden inzien bij de afdeling Strategie en Programmering van de gemeente Zundert (Bredaseweg 2 te Zundert).

Het besluit is ook te raadplegen via de gemeentelijke website www.zundert.nl onder Inwoner → Ruimtelijke procedures → Bestemmingsplannen → Bestemmingsplan ‘Randweg Zundert’.

Beroep

Belanghebbenden die hun zienswijze over het ontwerpbesluit Hogere Waarde(n) naar voren hebben gebracht, alsmede

  • belanghebbenden aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten dat zij geen zienswijze over het ontwerpbesluit naar voren hebben gebracht;

  • belanghebbenden die het niet eens zijn met de aangebrachte wijzigingen ten opzichte van het ontwerpbesluit,

kunnen van 12 juli 2012 tot en met 22 augustus 2012 beroep instellen bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag.

Het ondertekende beroepschrift dient ten minste te bevatten:

  • uw naam en adres;

  • de dagtekening;

  • een omschrijving van het besluit waartegen het beroep is gericht;

  • een opgave van redenen waarom u zich niet met het besluit kunt verenigen.

Op het Besluit Hogere Waarde(n) is de Crisis- en herstelwet van toepassing. Dat betekent dat de belanghebbende in het beroepschrift moet aangeven welke beroepsgronden hij aanvoert tegen het besluit. Na afloop van de termijn van zes weken kunnen geen nieuwe beroepsgronden meer worden aangevoerd. In het beroepschrift dient ook te worden vermeld dat de Crisis- en herstelwet van toepassing is.

Voor de behandeling van het beroep is griffierecht verschuldigd. Voor particulieren is dit vastgesteld op € 156,− en voor niet-natuurlijke personen op € 310,−. Over de wijze waarop en binnen welke termijn u dit dient te betalen, krijgt u, na indiening van het beroep, bericht van de griffie van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State.

Naar boven