Logo Druten
‘Uitwerkingsplan Druten-Oost’ gewijzigd vastgesteld

Burgemeester en wethouders van Druten maken op grond van het bepaalde in artikel 3.9a van de Wet ruimtelijke ordening bekend, dat zij op 19 juni 2012 het ‘Uitwerkingsplan Druten-Oost’ gewijzigd hebben vastgesteld.

Inhoud van het plan

Op 7 juli 2011 heeft de gemeenteraad het bestemmingsplan ‘Druten-Oost’ vastgesteld. Dit plan voorziet in de ontwikkeling van een nieuwe woonwijk ten oosten van de kern Druten met maximaal 450 woningen. Via een uitwerkingsplan kunnen hiervan in eerste instantie maximaal 250 woningen worden gerealiseerd en via een wijzigingsplan in een later stadium nog eens maximaal 200 woningen.

Het (gewijzigd) vastgestelde uitwerkingsplan maakt gedurende de looptijd van het bestemmingsplan ‘Druten-Oost’ (10 jaar) de bouw van maximaal 250 woningen mogelijk. Deze woningen worden gerealiseerd ten noorden en ten westen van de in het plangebied aanwezige tichelgaten.

Aangebrachte wijzigingen

De gewijzigde vaststelling heeft betrekking op de volgende aspecten:

Toelichting:

Aan hoofdstuk 4, Milieu- en omgevingsaspecten, is toegevoegd dat het waterhuishoudkundig plan en het rioleringsplan aangepast zijn aan de gewijzigde woningbouwfasering en stedenbouwkundige opzet van het plan Druten-Oost.

Verbeelding:

De westelijke begrenzing van de verbeelding is in overeenstemming gebracht met die van het bestemmingsplan ‘Druten-Oost’.

Ter inzage

Het (gewijzigd) vastgestelde ‘Uitwerkingsplan Druten-Oost’ ligt vanaf 28 juni 2012 gedurende zes weken ter inzage in de gemeentewinkel, Heuvel 1 in Druten.

Het gemeentehuis is geopend van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 12.30 uur; op maandag is het gemeentehuis tevens geopend van 16.00 tot 19.00 uur.

Het vaststellingsbesluit, met de daarbij behorende stukken, kan ook op de website van de gemeente worden geraadpleegd (www.druten.nl → gemeentelijke organisatie → bekendmakingen) en op de landelijke website (www.ruimtelijkeplannen.nl/planidn=NL.IMRO.0225.BPUdrutenoost-1203 ).

De bronbestanden zijn beschikbaar op www.gisnet.nl/ruimtelijkeplannen/druten/ro-online/2008/NL.IMRO.0225.BPUdrutenoost-1203 .

Belanghebbenden die tijdig een zienswijze kenbaar hebben gemaakt en belanghebbenden aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten dat zij geen zienswijze bij het college van burgemeester en wethouders naar voren hebben gebracht, kunnen tijdens bovengenoemde termijn van zes weken beroep instellen bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA ’s-Gravenhage. Beroep staat ook open voor belanghebbenden tegen de wijzigingen die bij de vaststelling door het college van burgemeester en wethouders in het ‘Uitwerkingsplan Druten-Oost’ zijn aangebracht.

Tevens kan gedurende de beroepstermijn -naast een beroepschrift- een verzoek om voorlopige voorziening worden ingediend bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. Zonder dit verzoek treedt het uitwerkingsplan in werking daags na afloop van de beroepstermijn. Als een verzoek om voorlopige voorziening is ingediend, treedt het uitwerkingsplan niet in werking voordat op dat verzoek is beslist. De adressering van het verzoek om voorlopige voorziening is gelijk aan die van het beroepschrift. Voor het indienen van een beroepschrift en een verzoek om voorlopige voorziening zijn griffierechten verschuldigd.

Op het besluit tot gewijzigde vaststelling van het ‘Uitwerkingsplan Druten-Oost’ is de Crisis- en herstelwet van toepassing. Dit betekent, dat de belanghebbende in het beroepschrift moet aangeven welke beroepsgronden hij aanvoert tegen het besluit. Na afloop van de beroepstermijn van zes weken kunnen geen nieuwe beroepsgronden meer worden aangevoerd. Vermeld in het beroepschrift dat de Crisis- en herstelwet van toepassing is.

Druten, 27 juni 2012

Burgemeester en wethouders voornoemd, de secretaris, L.J.E.M. van Riswijk.

De burgemeester, J.J. Driessen.

Naar boven