Logo Reusel-De Mierden
Gewijzigde vaststelling bestemmingsplan ‘Kleine Hoeven 2012’

Burgemeester en wethouders van de gemeente Reusel-De Mierden maken op grond van artikel 3.8 van de Wet ruimtelijke ordening en de Algemene wet bestuursrecht het volgende bekend.

De gemeenteraad heeft in zijn vergadering van 22 mei 2012 het bestemmingsplan ‘Kleine Hoeven 2012’ gewijzigd vastgesteld. Dit bestemmingsplan betreft een reparatie van het eerdere bestemmingsplan ‘Kleine Hoeven 2009’ en heeft betrekking op fase 1 van het bedrijventerrein Kleine Hoeven. Het bestemmingsplan bestaat uit een toelichting, planregels en een verbeelding (plankaart).

Gewijzigde vaststelling

Bij de vaststelling heeft de gemeenteraad ten opzichte van het eerdere bestemmingsplan ‘Kleine Hoeven 2009’ enkele wijzigingen aangebracht. Hiermee is de gemeenteraad tegemoet gekomen aan de uitspraken van de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State van 31 augustus 2011 over het nieuwe goedkeuringsbesluit van Gedeputeerde Staten van Noord-Brabant (GS) van 6 oktober 2009 met betrekking tot het bestemmingsplan ‘Bedrijventerrein Kleine Hoeven’ en over het vaststellingsbesluit van de gemeenteraad van 20 juli 2010 met betrekking tot bestemmingsplan ‘Kleine Hoeven 2009’. Hiervoor is de Notitie uitgangspunten verkeersgegevens geluid- en luchtonderzoek opgesteld en op basis daarvan zijn vervolgens het akoestisch- en luchtkwaliteitonderzoek geactualiseerd. Ook zijn enkele planregels anders geformuleerd, zoals de artikelen 4.1.2, 4.2.2 en 12.

Naast de aanpassing van het bestemmingsplan op basis van de uitspraken van de Raad van State heeft de gemeenteraad ook wets- en beleidswijzigingen verwerkt. Het betreft hier onder meer het aanpassen van de planregels aan de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht en aan de SVBP2008 (normen voor digitale bestemmingsplannen).

De doorgevoerde wijzigingen leiden niet tot inhoudelijke wijzigingen van het bestemmingsplan.

Inzage

Het raadsvoorstel en -besluit en het bestemmingsplan met de bijbehorende stukken liggen met ingang van maandag 11 juni 2012 gedurende zes weken voor iedereen ter inzage en zijn raadpleegbaar:

  • op de landelijke website: www.ruimtelijkeplannen.nl;

  • op de gemeentelijke website: www.reuseldemierden.nl (plannen en projecten-bestemmingsplannen);

  • in het gemeentehuis (centrale hal van het gemeentehuis). Het gemeentehuis is geopend van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 12.30 uur en op dinsdag tot 19.00 uur.

De bronbestanden van het bestemmingsplan zijn digitaal beschikbaar op: Bronbestanden. Het identificatienummer van het bestemmingsplan is NL.IMRO.1667.BPBkh0036-VAST.

Beroep

Belanghebbenden die tijdig een zienswijze over het ontwerpbestemmingsplan ‘Kleine Hoeven 2009’ hebben ingediend bij de gemeenteraad, alsmede belanghebbenden die kunnen aantonen dat zij redelijkerwijs niet eerder in de gelegenheid zijn geweest hiertegen zienswijzen kenbaar te maken, kunnen gedurende de termijn van ter inzage, dus tot en met maandag 23 juli 2012, beroep instellen bij de afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State, postbus 20019, 2500 EA ‘s-Gravenhage. Tevens kunnen zij ingeval van een spoedeisend belang een verzoek om voorlopige voorziening indienen bij de voorzitter van de afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State.

Tegen de bij de vaststelling aangebrachte wijzigingen kan iedereen beroep instellen.

Inwerkingtreding

Het bestemmingsplan treedt in werking na afloop van de bovengenoemde termijn, tenzij binnen de termijn een verzoek om voorlopige voorziening is ingediend. In dat geval treedt het bestemmingsplan pas in werking daags nadat de voorzitter van de afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State een uitspraak over het verzoek om voorlopige voorziening heeft gedaan. Als de voorzitter van de afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State oordeelt dat er een spoedeisend belang is en daarom het verzoek om voorlopige voorziening toewijst, dan moeten we eerst de uitspraak over het beroep afwachten voor de inwerkingtreding van het bestemmingsplan.

Informatie

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de behandelend ambtenaar Màdy Verkooijen, telefonisch bereikbaar op 0497-650 608.

Reusel, 8 juni 2012

Burgemeester en wethouders van Reusel-De Mierden, de secretaris (a.i.), M.J. Doeven.

De burgemeester, H.A.J. Tuerlings.

Naar boven