Intrekking aanwijzing voorkeursrecht gemeente Zeist

Burgemeester en wethouders van de Gemeente Zeist maken op grond van artikel 8 van de Wet voorkeursrecht gemeenten bekend dat zij op 10 januari 2012 hebben besloten om op de percelen kadastraal bekend gemeente Zeist, sectie E, nummers 1877, 2024, 2026, 2029, 2033, 2041, 2042, 2069, 2070, 2086, 2088, 2166, 2167, 2205, 2261, 2262, 2300, 2308, 2310, 2352, 2353, 2447 t/m 2450, 2452 t/m 2466, 2469, 2490 t/m 2492, 2503, 2514, 2516, 2517, 2546, 2547, 2589, 2590, 2591, 2593, 2594, 2611, 2636, 2637, 2657, 2661, 2700, 2727, 2742, 2743 en 2748 de aanwijzing dat artikelen 5 tot en met 24, 26 en 27 van de Wet voorkeursrecht gemeente van toepassing zijn in te trekken en deze intrekking te verwerken in het WKPB registratiesysteem.

De desbetreffende gronden zijn gelegen in de locatie ‘Kerckebosch’, gelegen tussen de Prinses Margrietlaan, Anna Paulownalaan, Sophialaan, Prinses Marijkelaan, Hoog Kanje, Graaf Janlaan en de Prinses Irenelaan in Zeist. De locatie is aangeduid als toekomstig gebied bestemd voor woningbouw en voorzieningen waaronder detailhandel en commerciële voorzieningen, alle niet-agrarisch.

Deze gronden zijn nader aangegeven op de bij het besluit behorende kadastrale tekening met nummer 000-31R en de daarbij behorende lijst van eigenaren en beperkt gerechtigden, één en ander naar de stand van de openbare registers van Het Kadaster per 1 januari 2012.

Ter voldoening aan afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht ligt met ingang van 19 januari 2012 gedurende zes weken het besluit en de daarbij behorende stukken ter inzage het op het gemeentehuis van de Gemeente Zeist, Slotlaan 20 te 3701 HS Zeist. Openingstijden van het gemeentehuis: maandag t/m woensdag 08.00–15.00 uur, donderdag 12.00–20.00 uur en vrijdag van 08.00–12.30 uur. Op verzoek kunnen de desbetreffende stukken buiten genoemde openingstijden worden ingezien. U kunt hiervoor een afspraak maken onder telefoonnummer 14030. De eigenaren en beperkt gerechtigden van deze gronden ontvangen een afzonderlijke kennisgeving.

Vanaf 19 januari 2012 kunnen belanghebbenden gedurende zes weken een bezwaarschrift indienen tegen de intrekking. In het door u ondertekende bezwaarschrift moet worden opgenomen: uw naam, uw adres, de datum, een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht en de gronden van het bezwaar (de motivering). Het bezwaarschrift dient gericht te worden aan het college van de gemeente Zeist, Postbus 513, 3701 AM Zeist.

Wanneer u bezwaar maakt, kunt u bovendien bij de voorzieningenrechter van de rechtbank te Utrecht het verzoek indienen om een voorlopige voorziening te treffen. De voorzieningenrechter zal u alleen ontvankelijk verklaren indien u daarbij een spoedeisend belang kunt aantonen.

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met de gemeente Zeist, telefoonnummer 14030.

Naar boven