Bestemmingsplan De Berghorst (gewijzigd vastgesteld)

De gemeenteraad heeft op 5 april 2011het bestemmingsplan De Berghorst vastgesteld. De wijzigingen ten opzichte van het ontwerpbestemmingsplan staan genoemd in het betreffende raadsbesluit en de bijbehorende ‘Staat van wijzigingen’. Deze zijn op onderstaande wijzen in te zien.

Exploitatieplan: Naast het bestemmingsplan heeft de gemeenteraad besloten geen exploitatieplan vast te stellen.

Inzage: Het bestemmingsplan staat vanaf 5 mei 2011 op www.wierden.nl en op www.ruimtelijkeplannen.nl. Daarnaast ligt het bestemmingsplan vanaf 5 mei 2011gedurende zes weken ter inzage bij het loket Bouwen en wonen in het gemeentehuis. Op de dag nadat deze periode is afgelopen, treedt het besluit in werking.

Beroepschrift indienen: Het kan zijn dat u het niet eens bent met het besluit van de gemeenteraad. Dit kunt u (als belanghebbende) aangeven bij de rechtbank: binnen zes weken nadat dit besluit bekendgemaakt is. Dit heet ‘beroep aantekenen’. U kunt alleen beroep aantekenen als u op een eerder moment een zienswijze heeft ingediend over het ontwerpbestemmingsplan. Het kan ook als u kunt aantonen dat u redelijkerwijs niet in staat bent geweest eerder een zienswijze in te dienen.

Wilt u een beroepschrift indienen? Stuur dan een brief naar de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, postbus 200019, 2500 EA Den Haag. Die brief is uw beroepschrift. In het beroepschrift moeten in ieder geval uw naam en adres staan, de dagtekening en een omschrijving van het besluit waartegen het beroep is gericht. In het beroepschrift schrijft u verder waarom u in beroep gaat (de gronden van het beroep). Tot slot moet u het beroepschrift ondertekenen en een kopie van het besluit meesturen.

Het betreft een project waarop de Crisis- en herstelwet van toepassing is. Dit brengt met zich mee dat alle beroepsgronden in het beroepschrift dienen te worden opgenomen, en deze na afloop van de beroepstermijn niet meer kunnen worden aangevuld. Vermeld in een eventueel beroepschrift dat de Crisis- en herstelwet van toepassing is.

Voorlopige voorziening: Als u een beroepschrift indient, kunt u tegelijkertijd ook aan de voorzitter van de afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State vragen een voorlopige voorziening te treffen. Het besluit treedt dan niet in werking voordat op dat verzoek is beslist. Een verzoek om een voorlopige voorziening moet dezelfde gegevens bevatten als het beroepschrift. Ook als u een verzoek om een voorlopige voorziening indient, moet u griffierecht betalen.

Kosten: In beroep gaan en indienen van een voorlopige voorziening kost geld. Over de hoogte van deze kosten (ook wel griffierecht) kunt u contact opnemen met de Raad van State (tel. 070-4264251)

Meer weten? Een folder over de beroepsprocedure kunt u aanvragen bij Postbus 51 (tel. 0800-8051, internet: www.postbus51.nl). Informatie vindt u ook op de internetsite van de Raad van State: www.raadvanstate.nl. Als u vragen heeft over het bestemmingsplan, kunt u terecht bij het loket Bouwen en wonen in het gemeentehuis (tel. 0546-580 838 of e-mail bouwenenwonen@wierden.nl).

Naar boven